Ga naar inhoud

Zoocks Messenger pub staat al dagen me te ambeteren op mijn scherm telkens ik mijn pc


Aanbevolen berichten

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle,

gisteren te moe en te laat,om je antwoord uit te voeren,nu heb ik de blz van HijackThis gelezen,en wil je er nog een vraag over stellen.....ik heb een beveiliging "Bullguard" en het gebeurt soms dat ik emails van vrienden niet kan openen....nu las ik dat het gebruik van "HijjackThis" voor mensen die nog onervaren zijn met de PC (en dat ben ik) wel eens verregaande gevolgen kan hebben.Ik zou niet weten wat te doen als er zich nadien een klein probleem zou stellen....

Ik duw nu telkens met een tik op "sluiten" op die vervelende voorwaarden (voor ZOOCK te downloaden) weg.....dus mijn Bullguard heeft er geen vat op......onderaan bij die Zoock voorwaarden zou ik meten tekenen voor akkoord,en dat wil ik niet,dus blijven ze het ganse dagen presenteren op mijn scherm.

Dus wat denk je ,kan ik dat aan....?

Mijn contract met Bullguard vervalt vandaag,en ik dacht Norton te installeren ,wat denk je?

Ik ben je reuze dankbaar voor je hulp

cleo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel,....ik heb geprobeerd en ben totaal in de mist gegaan!eerst wist ik niet wélke Hijjackthis ik moest downloaden,ben overal eens gaan neuzen en heb de versie van"trend micro"gedownload.....(versie2.0.4)maar niets verliep zoals je het zei......geinstalleerd met snelkoppeling naar bureaublad....niet gezien,en alles wat erna moest komen volgens jouw uitleg kwam ook niet,dus toetsen CTRL en A.......en CTRL en V......en C .....heb ik niet gebruikt!

Ik sta terug op nul,het spijt me ,maar ik zei het toch dat ik een beginneling ben......

ik heb een scan gemaakt van de pagina op internet,maar heb geen mailadres van jullie

TOCH ERG BEDANKT

CLEO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo cleopatra; we zullen het voor jou wat makkelijker maken.

Klik hier op het woord download.

Dit start automatisch de download van het juiste bestand.

Kies voor opslaan bij de vraag wat er moet gedaan worden met het bestand.

Laat de browse gewoon open staan en open de map downloads in je gebruikersprofiel .

Dubbelklik op het bestand hijackthis.exe om het programma te starten.

Klik dan op de knop Do a systemscan and save a logfile.

De scan wordt nu uitgevoerd en er zal een kladblok openen met de resultaten van de scan.

Klik bij het kladblokvenster bovenaan op bewerken en dan in het lijstje op alles selecteren.

Klik nogmaals op bewerken maar kies nu in het lijstje voor kopieren.

Ga nu terug naar de browser en klik met de rechter muisknop in het kader waar je normaal een reactie intypt.

Kies in het lijstje voor plakken en het logje zou nu moeten verschijnen.

Je kan eventueel nog wat eigen commentaar toevoegen en dan het bericht verzenden door te klikken op de knop snel reageren (onder het kader).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag zot konijntje !

ge hebt veel geduld met mij(oma)......en ik heb je instructies gevolgd tot......Dubbelklik op bestand:hijackthis (.exe staat er niet bij)om programma te starten.....dat doe ik ,ik zie een scherm met:"onbekende uitgave enz..." en dan komt er een lange lijst vr de licenties die ik moet goedkeuren ;maar géén knop"Do a systemscan and save a logfile.....

mag ik de voorwaarden goedkeuren,en dan verder zoeken wat er nadien komt?

Alé,'k zit al zo ver!

ik wacht op je volgende instructies....

Tot straks en ik geef je alvast een lekkere wortel!

Cleo

---------- Post toegevoegd om 17:10 ---------- Vorige post was om 16:58 ----------

Bedankt voor je hulp,ik heb alles afgedrukt,en ga het bestuderen,ben blij van bij te leren

Cleo

---------- Post toegevoegd om 17:14 ---------- Vorige post was om 17:10 ----------

de laatste regel was bestemd voor CLARKIE en ASUS;ik dank hen allebei voor de tip!Ik zal het zéker lezen!

---------- Post toegevoegd om 17:15 ---------- Vorige post was om 17:14 ----------

dank je asus,ik zal het instuderen,alles is afgedrukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.