Ga naar inhoud

Aankoop laptop school


apotd

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben verplicht om een nieuwe laptop aan te schaffen voor school. Hij moet vier jaar meegaan. Ik heb echter niet zoveel ervaring met specificaties en dergelijke, dus ik weet niet goed welke ik moet kiezen. Ik heb geen specifieke richtlijnen gekregen, maar ik weet wel dat ik veel (zware) grafische vormgeving (ook allerhande multimedia- en ICT-toepassingen) moet gaan doen en ook dingen die zwaar zijn voor de computer zoals het renderen van video's. Heeeeeel misschien moet ik soms 3D-renderen, maar ik denk van niet.

Ik weet ook niet welke merken er goed zijn, zeker voor de dingen die hij moet doen. Acer werd me echter afgeraden om verscheidene redenen. Het enige wat men zei op school is dat er genoeg GB op de harde schijf aanwezig moest zijn (wat tegenwoordig wel bijna sowieso is), en dat hij zeker 4GB geheugen moet hebben. Ik weet niet welke processorsnelheid aangeraden is voor de taken die ik moet uitvoeren, ik weet ook niet echt welk belang dit hierbij heeft. Hij mag ook niet overdreven veel wegen want ik moet er mee reizen op het openbaar vervoer. Daarom zou ik het liefst ook willen dat het scherm niet groter is dan 15.4 inch. Een laatste eis is de batterij. Er zijn heel weinig bruikbare stopcontacten voorzien dus de batterij moet lang genoeg meegaan (wat natuurlijk niet zo evident is bij de iets krachtigere laptop). Het budget is niet meteen gekend. Liefst wel minder dan 1500 euro, maar ik heb geen idee hoeveel een laptop die ik nodig heb kost.

Misschien kan iemand me op weg helpen want ik weet echt niet waar te beginnen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heel erg bedankt voor het antwoord alvast! Ze zien er beide al interessant uit.

Ik had nog wel even wat vraagjes: