Ga naar inhoud

Intel i7 930


Aanbevolen berichten

Is een Intel i7 930 processor, en de set hieronder, een goede keuze om te werken met bijvoorbeeld <Canopus Edius 4 videobewerkingen, en Flight Simulator X> ?

MoBo: Asus P6T SE (Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)

Grafische kaart: XFX GTS250. LichtDetailhandel, TV--Uit, 2x DVI, SLI. Chipset: NVIDIA GeForce GTS 250

Geheugenmodule: Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit (Retail, CMX4GX3M2A1600C8, XMS)

Kast: Cooler Master Centurion 5 (Retail, Zwart/Zilver)

Voeding: Cooler Master ExtremePower 500W

Koeling: Zalman CNPS9900NT LED (Retail, Zwart)

Monitor: Samsung SyncMaster 2494LW (Retail, Zwart (Hoogglans), VGA, DVI-D)

aangepast door stegisoft
Technische fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, de Core i7 reeks is uitstekend.

Toch enkele opmerkingen,

Het geheugen van een i7 9xx processor staat opgesteld in een driedubbele modus, dus zal het 3 of 6 gigabyte worden. Aangezien je aan videobewerking doet, zou ik zeker voor 6 gigabyte opteren, en als het kan zelfs 12.

6 Gigabyte

12 Gigabyte

Het moederbord is zeker geen slechte keus, maar misschien zou je USB 3 en SATA 3 wel eens nodig kunnen hebben. Hier een bordje van Gigabyte die over beide functies beschikt.

Grafische kaart zou ik niet nemen, Nvidia zit momenteel niet zo goed, een ATi Radeon HD5750 is een betere keuze. (Speciale versie, met Arctic Cooling, heel goed en zeer stil)

Kast is natuurlijk persoonlijke keuze, als voeding zou ik toch ietsje meer nemen, je weet nooit. De Nexus RX-6300 is een zeer goede keuze.

De koeling is goed, maar niet optimaal voor z'n prijs. De Scythe Mugen 2 Rev. B is een veel betere keus. En als je dan per se LED wilt kan je er een andere fan op zetten.

@ Mods, kunnen jullie even verplaatsen naar Aan en Verkoopadvies ? Thx. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

xD

Ja, de Core i7 reeks is uitstekend.

Toch enkele opmerkingen,

Het geheugen van een i7 9xx processor staat opgesteld in een driedubbele modus, dus zal het 3 of 6 gigabyte worden. Aangezien je aan videobewerking doet, zou ik zeker voor 6 gigabyte opteren, en als het kan zelfs 12.

6 Gigabyte

12 Gigabyte

Het moederbord is zeker geen slechte keus, maar misschien zou je USB 3 en SATA 3 wel eens nodig kunnen hebben. Hier een bordje van Gigabyte die over beide functies beschikt.

Grafische kaart zou ik niet nemen, Nvidia zit momenteel niet zo goed, een ATi Radeon HD5750 is een betere keuze. (Speciale versie, met Arctic Cooling, heel goed en zeer stil)

Kast is natuurlijk persoonlijke keuze, als voeding zou ik toch ietsje meer nemen, je weet nooit. De Nexus RX-6300 is een zeer goede keuze.

De koeling is goed, maar niet optimaal voor z'n prijs. De Scythe Mugen 2 Rev. B is een veel betere keus. En als je dan per se LED wilt kan je er een andere fan op zetten.

@ Mods, kunnen jullie even verplaatsen naar Aan en Verkoopadvies ? Thx. :)

Wat vind je van Harde schijf (liefst 2 GB) en monitor,

Harde schijf:

Seagate ST31500341AS (Bulk, Barracuda 7200.11)

Monitor:

Samsung SyncMaster 2494LW (Retail, Zwart (Hoogglans), VGA, DVI-D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik niet zo'n Seagate aanrader, ik zou toch eerder kijken naar Western Digital en Samsung. Als je 2 TB wilt zou ik je twee exemplaren van de Samsung Spinpoint 1TB aanraden. Monitor is oké, Samsung maakt goede modelletjes.

Maar wat ik altijd zeg bij een aankoop van monitor, of TV is het volgende ;

Je MOET het ding gezien hebben in de winkel. (Maar dat is mijn mening ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik niet zo'n Seagate aanrader, ik zou toch eerder kijken naar Western Digital en Samsung. Als je 2 TB wilt zou ik je twee exemplaren van de Samsung Spinpoint 1TB aanraden. Monitor is oké, Samsung maakt goede modelletjes.

Maar wat ik altijd zeg bij een aankoop van monitor, of TV is het volgende ;

Je MOET het ding gezien hebben in de winkel. (Maar dat is mijn mening ;-))

Je schrijft Samsung Spinpoint 1TB, daar je met videobewerking veel ruimte nodig hebt wil ik naar evt. 2 harddisks Samsung Spinpoint F2 EcoGreen 1.5TB (SATAII), is dit een goede keuze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel met Raid 0 en x aantal schijven verhoog je de kans op een mechanisch defect met x (*), de kans is klein maar weet dat hij bij deze dus verdubbelt.

Ondanks dat raad ik ook Raid 0 aan, maak regelmatig een back up, best op een externe harde schijf en dan werkt zo'n Raid 0 zeer goed.

Afgezien daarvan ziet het er goed uit.

(*)Waarom verdubbelt dat het risico? De data die naar de hardeschijven wordt geschreven is in Raid 0 gesplitst in x (het aantal schijven) zo dat iedere schijf slechts een stukje moet schrijven of lezen en dus sneller klaar is met zijn bewerking. Verlies je echter 1 van de schijven (door defect), dan is de data waardeloos, een oplossing is Raid 1 waarbij de data dubbel geschreven wordt, je verliest dan aan opslagcapaciteit en schrijf snelheid maar de lees snelheid blijft goed. Raid10 (voor 4 schijven of meer) combineert Raid 1 en Raid 0.

aangepast door Xenthos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter een Western Digital Caviar RE4-GP 2 TB S-ATA II Harddisk (64MB)

Omdat deze 64 Mb cache heeft kan die veel sneller lezen.

Het is niet goedkoop maar heel goed.

Maar je kan best 2 TB in partitie delen en dat is veel veiliger mits je data om andere partitie zet dan c:\

Daarbij moet je de gewoonte maken om data op andere partitie te zetten dan c:\

Ik ben voorstaander om c:\ voor windows d:\ voor software en andere partitie de eigenlijke data.

Waarom?

Dat is veel veiliger voor virussen.

De meeste virussen zijn bedoeld voor c:\ en d:\

In dubbel kopie is handig maar kostelijk omdat je uiteindelijk toch nog een externe backup moet maken. Beter is gewoon de harddisk gebruiken waarvoor ze bedoeld is en als backup externe schijven en liefst een voor dagelijks en 1 voor wekelijkse backup.

Zo heb ik altijd gewerkt en dat is naar mijn mening het meest veiligste.

Crash c:\ dan is dat niet erg.

Maar uw data blijven behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.