Ga naar inhoud

Laptop


Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik zou persoonlijk voor een dell gaan.

heb er zelf ook een en als ik vergelijk met andere merken dan is dell erg stevig, de ondersteuning als ook de garantie zijn werkelijkwaar perfect, en de prijzen vallen ook nog mee.

ook een pluspunt is is het feit dat je de laptop zelf grotendeels kan samenstellen.

kijkt u eens op Dell Nederland -startpagina - Computers, computerapparatuur, electronics en services. en klik op laptops :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je iets aanraden zoals een Dell Inspiron 1525.

Die is verkrijgbaar met:

Dual Core 1.6 gighz cpu

2 gig ram

160gig hd

Onboard VGA

15" Scherm

3 jaar At Home service & garantie (dit moet je ff aanpassen, standaard staat die op 1 jaar)

Je krijgt dit systeem bij Dell normaal voor 769€ + 39€ leveringskosten.

Als je echter goed volgt dan kan je echter nog wat korting krijgen. Surf naar België > AANKOOPPROGRAMMA VOOR WERKNEMERS Home Page (vooral die /epp maakt een vrij groot verschil in prijs, daardoor krijg je 6% korting ;))

Daar vul je bij E-value code BEDHSONL-N0352506 in. Het enige wat je moet aanpassen aan de configuratie dan is 3 jaar ondersteuning nemen ipv 1 jaar (meerprijs van 100€, maar als je dat niet doet krijg je maar 3% korting ipv 6% korting (bestelbedrag ligt namelijk te laag anders). Hierdoor krijg je al bijna een vierde terug, dus voor 75€ meer heb je 3 jaar athome service, zeker geen slechte zaak.

Als je dat systeem in je mandje legt krijg je je kortingen allemaal te zien:

-31€ vanwege de servicepromo die momenteel loopt

-50€ standaard inspiron korting

-41€28 EPP korting (die krijg je enkel als je via België > AANKOOPPROGRAMMA VOOR WERKNEMERS Home Page ernaartoe surft, anders krijg je die niet)

-39€ gratis levering.

Voor 650€ kan je dus bovenstaand systeem met 3 jaar waarborg (wat dus beter is dan de standaard 2 jaar die je krijgt) thuisgeleverd krijgen. Best een scherpe aanbieding momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze bij Dell zeker heel goede laptops hebben, je kan er zelfs kleurtjes kiezen heb ik gezien en dat is altijd leuk. ;)

Maar het probleem is een beetje de prijs...

Ik zou graag een laptop hebben met:

- 2 gb ram geheugen (naar het schijnt is dit noodzakelijk voor windows XP?)

- die liefst niet meer dan 500 euro kost ...

- een lange levensduur heeft en betrouwbaar is

- azerty klavier

En als het aan dat budget kan (ik heb begrepen dat ik heel erg veeleisend ben of dat dit onmogelijk is):

- een wat groter dan standaard scherm

- een apart numeriek toetsenbord

Moest het te duur zijn aan de richtprijs die ik wil, zou het een goed idee zijn een dergelijk systeem tweedehands te kopen?

En weet er iemand iets over de levensduur vd verschillende merken? Of verschilt dat niet zo?

Maar alvast bedankt voor de tips; ik ga ze zeker eens van naderbij bekijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

over de levensduur kan je niet echt iets zeggen.

van sommige merken wel..

merken als acer zijn vaak al na een paar maanden dood, dan ben je ze een paar maanden kwijt, heb je hem weer een paar maanden, weer een paar maanden dood en ga zo maar door (ervaring hier mee in de klas).

fujitsu siemens / hp / packard bell zijn bij mij allemaal wel op een zelfde niveau gebleken (alleen dat de drivers van hp erg moelijk te installeren zijn (met de andere nog geen ervaring))

dell werk lekker door, doet niet zo mielijk

als er iets mee mis is komen ze het zo fixen voor je, dat kan je niet zeggen van acer... daar ben je hem gewoon een poosje kwijt.

is niet alleen kwantiteit maar ook kwaliteit!! en daar gaat het uiteraard allemaal om :)

de 2 gb is echt noodzakelijk voor vista... xp is daar alleen maar extra blij mee haha.

als je zware programma's (photoshop) gaat draaien dan zou de 2 gb ook wel een uitkomst zijn in xp :)

een groter scherm... dan neem ik aan dat u een 17" scherm wilt?

daar zit normaal ook wel een extra numeriek paneel bij.

een numeriek paneel is overigens ook los aan te kopen, dit kost iets van 20 euro.

u kunt deze via usb aansluiten normaal.

en ja, een azerty toetsenbord...

dan moet u in belgie bestellen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je naar die specs wil gaan ga je je budget toch snel met 200à250€ mogen verhogen.

Wat betreft Fujitsu Siemens; ik heb zo eentje en het toestel is wel degelijk (ik gebruik hem vrij intensief (gemiddeld een uurtje of 6à7 per dag) en vaak in echt slechte omgevingen voor laptops zoals stof, kamertemperatuur van tegen de 40° aan, luchtvochtigheid van 60% of meer... en dat toestel blijft het perfect doen zonder ook maar 1x te mankeren.). Het enige nadeel dat ik er op kan aanmerken is de zilveren verf die erop hangt; ik vraag mij soms af of het wel de bedoeling is dat je dat toestel aanraakt. Waar mijn hangen op het toestel liggen voor te typen is de verf al volledig verkleurd/weggesleten, en dat terwijl ik altijd oplet dat ik geen armbandjes draag terwijl ik er mee werk.

Ook de scharnieren kraken soms bij het openen/sluiten van het toestel (geeft een verontrustend gevoel), maar tot nu toe heeft dat bij mij nog geen probleem opgeleverd qua defect ofzo.

Mijn vorige dell-laptop zag er na 2 jaar nog vrij nieuw uit (hier en daar een krasje, meer niet); iets wat ik van dit toestel niet kan zeggen. Het staat gewoon onder de krassen en de verf is niet meer in orde, terwijl ik met beide toestellen hetzelfde ben omgegaan. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Dell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een T40?

Voldoet totaal niet aan je eisen. Dat is een 14" laptop (dat is klein), hij heeft geen numeriek toetsenbord zitten, en 2 gig ram kàn zijn, maar die is standaard uitgeleverd met 1 gig ram. Er moet dus al een upgrade in zitten vooraleer er 2 gig ram in zit. Qua CPUkracht is die ook wel zwaar onder wat tegenwoordig de standaard is.

Qua prijs ga je echter nog genoeg betalen omdat het een IBM Thinkpad T-serie is (in mijn ogen op de panasonic Toughbook na gewoon het beste wat er op de markt is qua durability).

Ik denk niet dat dat een toestel is waar jij je in gaat kunnen vinden met de eisen die je voorop stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei. Ik zou me nogal miskocht hebben precies. Bedankt voor het advies!

Op ebay heb ik nu een Dell laptop met 15" scherm en 2GB ram geheugen op het oog.

eBay.be: NEW DELL Laptop 15" 2GB-ram (Dual 1,9 Ghz) Orig. Verp. (object 220211192754 eindtijd 23-mrt-08 21:30:00 CET)

En eentje van Hewlett-Packard Compaq 6820s met 17" scherm. Het nadeel hiervan is dat hij een qwerty toetsenbord heeft.

eBay.be: Hewlett-Packard Compaq 6820s (160GB, WLAN, Bluetooth) (object 320230393075 eindtijd 23-mrt-08 21:49:25 CET)

Beide staan nu nog onder de 400 euro terwijl de biedingen over enkele uren aflopen. Toch extreem goedkoop lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dit berichtje nu pas... hij is blijkbaar voor 470€ gegaan, wat een vrij mooie prijs is (een nieuwe dergelijke dell laptop met 160 gig & een C2D cpu gaat nieuw voor rond de 570€ over de toonbank)

Laptops zou ik echter nooit aanraden om in 2dehands te kopen, tenzij je echt duidelijk weet van wie hij komt. 1 stukje defect eraan & het is vuilbak, aangezien er in een laptop zowat niets te herstellen valt. Dan is garantie wel leuk natuurlijk (en in 2dehands particulier aan particulier verkoop is die andere niet verplicht jou garantie te verlenen; evenmin zoals Dell verplicht is om nog aan jou garantie te verlenen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.