Ga naar inhoud

Laptop


Aanbevolen berichten

Ik denk wel dat je het object kan terugsturen naar de verkoper moest er iets aan schelen. Maar als de verkoper zegt dat hij het object in goede staat naar jou stuurde is het natuurlijk jouw woord tegen het zijne, dus op dat vlak is het niet ideaal. Ik hoopte er op dat sommigen een laptop hadden gekocht en bijvoorbeeld merkten dat deze niet helemaal aan hun eisen voldeed of via via een andere laptop verkregen waardoor ik hem kon opkopen.

Ik ben ondertussen eens gaan rondneuzen in de Mediamarkt. De interessantste die ik daar gezien heb was een toshiba laptop met 2GB ram geheugen en ik geloof 120 GB HD. Verder geen tralala (geen groter scherm, geen numeriek klavier, geen bluetooth e.d.) Windows vista was erop geïnstalleerd. Hij kostte 550 euro. Is dat een goede prijs, en is dit merk wel betrouwbaar? Want deze laptop was een stuk goedkoper dan de meesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

mja met 2 gig ram & 120 gig hd weet je niet echt veel, je zou moeten weten welke processor erin zit. Als dat maar een instap celeron is, dan kan je evengoed een dell kopen want die kan je ook voor 550 krijgen met 2 gig ram, 120gig hd en een celeron erin.

Toshiba is qua betrouwbaarheid een gewone middenklasse, dus dat zit wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van proccesors ken ik helaas niets en ik heb er dus ook niet opgelet. *bloos*

Dell is interessant maar heeft al die verschillende typs met énorme prijsverschillen (het begint blijkbaar al vanaf 300 euro voor een vostro?) :s.

En om de één of andere reden vind ik de Hewlett-packard's ook interessant.

Enfin, al die verschillende merken met dan nog eens al die verschillende types. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hang natuurlijk af van wat u met de laptop wilt doen :)

als u dat eens kunt zeggen dan kunnen wij wel even kijken wat een mooi en goedkoop laptopje is vor uw gebruik.

als het enkel voor wat browsen is en wat tekstverwerking dan is zo een goedkope vostro niet eens zo een slecht idee (wist niet dat er vostro laptops waren maar goed haha)

anders eens de goedkoopste inspirion :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goedkoop zijn die vostro's nu ook weer niet hoor, dat zijn zakelijke laptops (maar je kan ze als particulier ook bestellen als je de evalue code overneemt) & daar wordt altijd zonder BTW geadverteerd.

Als je dus een Vostro van 300€ neemt, dan krijg je trouwens een Sempron 3600+ (dat steek je al voorbij met een celeron 1600mhz), Vista home basic, GEEN dvdbrander, een 4cell lithion batterij (zeer weinig capaciteit)...

Je hebt wel je laptop voor 360€, maar je moet er echt geen prestaties van gaan verwachten. Dat er vista Home Basic op zit is zelfs logisch, de Aero interface die vanaf de home premium geleverd wordt is te zwaar voor dat toestel.

Voor puur wat tekstjes tikken & surfen voldoet het, als je er iets meer op begint te doen. Dit wijkt dus ENORM veel af van de zaken die je vroeger gevraagd had (komt eigenlijk niets overeen, scherm is kleiner, geen appart numeriek stuk, geen 2 gig ram...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hang natuurlijk af van wat u met de laptop wilt doen :)

als u dat eens kunt zeggen dan kunnen wij wel even kijken wat een mooi en goedkoop laptopje is vor uw gebruik.

als het enkel voor wat browsen is en wat tekstverwerking dan is zo een goedkope vostro niet eens zo een slecht idee (wist niet dat er vostro laptops waren maar goed haha)

anders eens de goedkoopste inspirion :)

Ow oké, wel, kben dus echt niet thuis in de laptopwereld dus zelfs als ik de specificaties van de verschillende systemen lees weet ik nog niet veel meer. :(

Ik heb vooral een laptop nodig om snel en efficiënt op te kunnen werken en verschillende dingen op tegelijk te kunnen doen, dit betekent bv. zowel msn-en, als tekst verwerken of andere dingen doen in Ms Office, surfen, en als het kan ook nog een rekenprogramma draaien van ±5GB ... Als ik momenteel twee van de hierboven genoemde dingen draai op mijn desktop gaat mijn CPU verbruik naar 100, en dat laatst vernoemde programma krijgt hij nauwelijks gedraaid.

Ik speel zelden een spelletje. Maar als ik iets speel is dat iets à la sims 1 of 2, E.R. (wat ik niet gedraaid krijg op deze pc), theme hospital, age of empires, ...

Vooral de snelheid (lees: niet moeten wachten op je pc) en veel dingen kunnen doen naast mekaar is belangrijk voor mij dus. Dat hij veel opslagruimte heeft is niet nodig (ik heb hier een losse harde schijf met iets van een 200GB, geen idee hoe ik die ooit kan vullen. :P) Dat hij lang meegaat zonder problemen en 'klaar is voor de toekomst' is ook heel belangrijk.

En zoals ik hier in het begin al zei liefst 2GB ram (is naar het schijnt een minimum voor windows vista), een wat breder beeld dan de standaard en een numeriek klavier zouden zeker wel mogen. En dat alles liefst voor zo'n 500 euro. *bloos*

Link naar reactie
Delen op andere sites

een numeriek toetsenbordje zal je bij moeten kopen dan want er is echt bijna geen laptop te verkrijgen met zo iets voor die prijs (behalve acer, maar dat word echt als brol bevonden! )

maar goed, dat ter zeide.

als u voor dagenlijs gebruik gaat kijken dan zou ik toch mindstends op de volgende dingen letten.

hier iets waar u op moet letten

meerdere gegevens gegeven aangezien er meer mogenlijkheden zijn.

als u kijkt naar de volgende onderdelen en de laptop beschikt daar over dan is het wel goed.

processor (celeron/sempron) : rond de 2 Ghz

processor (core duo/core2 duo/ turion) : 1.7 / 1.6 Ghz / 1.7 Ghz

werkgeheugen

vista home basic / xp : 1 gb

vista home premium en hoger : 2 gb

harde schijf:

u gaf aan dat dit niet van belang is dus 120 lijkt me dan meer dan genoeg (is meestal standaard)

Batterij

veel in de buurt van een stopcontact: 4cel (normale belasting gaat 2 uur mee ongeveer)

niet zo veel in de buurt van een stopcontact maar toch regelmatig: 6 cel (normale belasting gaat 3 uur mee)

weinig in de buurt van stopcontacten: 9 cell (normale belasting gaat 4 uur mee)

bovenstaande is afhankenlijk van hoe zwaar u de laptop inspant, bij kleine inspanning zoals browsen gaat dat natuurlijk langer mee, bij zware inspanning natuurlijk (veel) korter.

optisch: dvd brander (lijkt me wel zo handig)

beeldscherm: diagonaal van 15,4" lijkt me het beste bij het budget passen wil je er nog fatsoenlijk op kunnen werken.

videokaart: misschien een hele budget videokaart, maar reken er maar niet op dat het in het budget pas.

normaal zou de sims1 (en sims2 misschien ook wel) lekker draaien en AoE zeker ook wel.

dus een onboard past hier beter in. (128 mb shared geheugen van werkgeheugen)

extra's : afhankenlijk wat u zelf wilt (denk aan cardreader/software/bluetooth en usb numeriek toetsenbordje)

garantie: hoe is de garantie/prijs verhouding? welk soort garantie is het?

(komen ze het maken of ben ik de laptop (erg) lang kwijt? )

ik geloof niet dat u nog op andere dingen echt moet letten..

met deze info kunt u op het gemakje eens rond kijken.

mochten er vragen zijn of klopt iets van het boenstaande niet laat het dan weten :)

(hie boven opgegeven lijstje zijn de niet de minumum maar wel de mindstends (door mij) aanbevolen specificaties om fatsoenlijk op te werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik zie je lijst nu pas. Heel erg bedankt. Het is heel erg handig!

De zoektocht begint nu eindeljik wat concreter te worden:

Mijn oog was momenteel gevallen op een Dell Inspiron 1720 omwille van de goede reputatie van dell en het grotere scherm + het numerieke toetsenbord. Dat zou komen op min. 750 euro voor maar een jaar garantie, wat vrij kort is. Verder niets speciaal qua specs. Alleen heeft die standaard een zwaardere videokaart wat voor mij niet echt nodig is. Deze pc is eigenlijk erg boven mijn oorspronkelijk budget en is ook geen lichtgewicht of compact laptopje ... Maar dat dell kleurtjes heeft stond me dan weer heel erg aan. :oops:

Ik ben vandaag eens in de plaatselijke fnac gaan kijken en ik vind bij nader inzien zo'n 17" scherm toch echt nogal groot.

Wat mij vooral opviel is dat er geen lijn in te trekken is: je hebt 15.4 inch met numeriek toetsenbord voor 700 euro, maar bij een ander merk ook weer 17" voor die prijs. Iets van een 550 was wel het minimum voor een laptop vanaf 2GB ram geheugen, en dat wil ik wel omwille van vista.

Belinea is het goedkoopst en dan komt Acer, dan Packard Bell en Toshiba. Maar weet iemand iets over de kwaliteit van die laatsten?

Qua scherm ben ik nu dus echt aan het twijfelen, 15.4 oogt ook al erg groot en 17 inch lijkt echt huge om bv. even boven te halen terwijl je wacht bij een dokter, op de bus of in de trein wil werken. :? Of ben ik hierin verkeerd?

Nu zoek ik eigenlijk een beetje de goedkoopste 15.4 met numeriek toetsenbord (ik zou dat er echt graag in verwerkt hebben) en 2GB ram geheugen en zoals je zei 120 GB HD met een niet te zwaar gewicht. Om deze dan af te wegen tegen die dell insprion 1720 aan zo'n 750 euro en een sony vaio (is dat geen heel goed merk?) weliswaar voor een kleiner scherm en zonder numeriek toetsenbord aan 699 euro.

Dat het merk betrouwbaar is, hij lang meegaat, stabiel is en dat je hem niet een tijdje kwijt bent bij garantie en hij compact genoeg is, vind ik ergens belangrijker dan dat numeriek toetsenbord en die extra schermgrootte dus.

Maar uiterlijk design vind ik dan ook weer heel belangrijk omdat je er toch ettelijke jaren op zal moeten kijken. (Ik ben een meisje en dus makkelijk verleidbaar door roze, wit, bleker, grijs,... :P)

Wat me ook opviel in de Fnac was dat er wel een verschil was in de lichtweerkaatsing van de schermen. En dat je alle gordijnen moet toedoen om aan je laptop te kunnen zitten lijkt me ook niet ideaal. Dus ook dat is een vereiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om op dat laatste punt te komen dan moet ik u daar helemaal gelijk in geven!!

ik heb zelf een dell inspirion 6400 en ben daar eeeeerg tevreden over..

en dan ook vooral vanwege de perfecte service (ervaring mee aangezien door een stomme fout iets afbrak)

en het scherm... ZALIG gewoon!! niets geen weerspiegeling die u bedoelt :)

een 15,4" is ook al zeer plezant om op te werken vind ik zelf (heb het zelf ook).

voor een laptop is dit zeker goed, en het doet de accu ook ten goede! (als deze niet aan het net zit)

ik denk dat u het beste een 15.4" laptopje kunt gaan en dan een extern (op usb) werkend numeriek toetsenbordje bij kunt nemen.

kost €20 meer, maar dan blijft het algeheel wel binnen het budget.

mijn favoriete laptop merk is wel dell tot nu toe :)

en helemaal van onderen staan Acer met weer iets hoger de asus, compac, packard bell en zulk soort merken.

de merken als zepto en xxod daar buiten gelaten want dat zijn weer lapotpjes voor een andere markt over het algemeen (gaming vooral)

en zoals u zelf al zei.. de dell komt in mooie kleurtjes en met een mooi strak design.

dat is zeker belangenrijk zoals u zelf al zei omdat u er toch nog wel een poosje tegenaan zult kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het met een dell zit eigenlijk (heb momenteel geen voor m'n neus staan), maar mijn fujitsu Siemens heeft een knopje zitten waarmee je het rechtse gedeelte van je toetsenbord als numeriek klavier kan gebruiken.

Dit is nu geen foto van de mijne, maar het komt ongeveer op hetzelfde neer:

fs2.jpg

Als je rechts boven op die blauwe num pad klikt, dan functioneert het deeltje met de blauwe letters rechts bovenin perfect als een numeriek toetsenbordje. Als je dus veel met een wiskundig pakket werkt waarmee je cijfers moet ingeven (zonder dat er veel letters aan te pas komen, want die werken op dat moment natuurlijk niet) gewoon eventjes die num aanzetten & je moet niet de hele tijd met hoofdletters zitten knoeien (niets dat zo vervelend is namelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.