Ga naar inhoud

Eigen computer bouwen


mblanc2

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zou graag mijn eigen computer willen bouwen,, naja een vriend van mij doet dat voor mij.

maar ik moet zelf nog wel de onderdelen kopen. Ik weet alleen niet welke onderdelen resulteren in een goed werkende computer,

waar je games met hoge grafics op kan spelen.(denk aan DayZ, Battlefield, etc).

Ik vraag mij dus af welke soort onderdelen ik moet kopen (Wat voor een soort grafische kaart en processer bijvoorbeeld)

Mijn budget ligt rond de 600 euro. (minder vind ik niet erg natuurlijk).

en dan nog een vraagje, wat doet een RAM-Geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig? Gamen/ school

Wat is mijn budget? - liefst 600, iets meer is geen probleem

Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling

Ga ik overklokken? Nee (Tenzij dat aangeraden wordt)

Ga ik later upgraden? - Nee

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Weet niet precies wat een wifi-kaart is. Maar wil uiteraard wel wifi op me laptop hebben

Ga ik zelf assembleren? nee.

Heb ik een besturingssysteem nodig? Ja

Ga ik zelf installeren? nee

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? nee, zolang die maar goed werkt

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Toetsenbord en monitor. vallen buiten het opgegeven budget

Heb ik specifieke wensen? - nee

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Nederland, geen voorkeu voor een webwinkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerst even op je vragen te antwoorden:

Het RAM geheugen - ook wel eens het intern werkgeheugen genoemd - is een soort van 'tijdelijke opslagplaats'. Aangezien RAM veel sneller is dan bijvoorbeeld een harde schijf is het van vrij groot belang, ook bij videogames.

Een Wi-Fi kaart zorgt er simpelweg voor dat je de computer kan verbinden via Wi-Fi. Hiervoor worden dan antennes gebruikt.

Wil je een laptop op een vaste PC; aangezien je in het vragenlijstje hierboven 'laptop' vermeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 600 euro kan je geen gamePC samenstellen als dat inclusief montage en Windows is.

Daarvoor heb je eerder een budget nodig van 800 tot 1000 euro nodig.

Ik kan wel een samenstelling doen zonder videokaart.

Je heb dan onboard videokaart van de processor en daarmee kan je games doch niet de zware games.

Dan spaart je voor videokaart en plaatst dit later in uw pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.