Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Wit bureaublad


  • Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp

#1 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 12:49


Beste,

Ik startte zonet mijn laptop op (Dell Studio 17) en ik krijg een volledige witte achtergrond. Ik kan dus op niets klikken.

Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe ik dan op Internet geraak, wel dat kan ik via mijn dock. Dat is het enigste dat ik nog zie staan. Ik geraak dus ook niet aan mijn programma's, configuratiescherm, ... Aangezien ik niets kan doen. Als ik op mijn prullenbak klik (ook via dock), krijg ik een foutmelding met "toepassing niet gevonden."

En als ik mijn browser minimaliseer, staat deze helemaal links beneden in een hoekje. Rare shit allemaal.

Wat kan ik nu doen?

Bedankt.

Bewerkt door Daff, 14 oktober 2010 - 12:51.


#2 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 13:24

Start de pc terug op
Blijf tokkelen op de F8 toets totdat je in Veilige modus geraakt.
Als er een vraag komt om Systeemherstel te starten, klik dan Ja.
Zet daar een herstelpunt terug van enkele dagen geleden.

Misschien dat dit het probleem oplost.

#3 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 13:42

Gedaan, maar als ik dan op systeemherstel wil klikken, komt er op dat het al in werking is en dus wordt afgesloten. Lukt dus niet.
Het is me wel opgevallen dat ik, na het F8 drukken, mij moest inloggen via mijn gebruikersaccount en ik zag dat er nog een andere (nl. ASPNET) bij stond. Naar mijn weten ben ik de enige gebruikersaccount van mijn laptop, dus ik vermoed dat het om een virus/hacker gaat.

Next step?

#4 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 13:52

Probeer het programma hijackthis te downloaden (bv. op een stickje).
Start daarna de computer op in Veilige modus en installeer het programma hijackthis.

Hier kan je hijackthis downloaden: HijackThis.
Volg onderstaande procedure om een logje te maken van je pc:

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.


Bewerkt door Kurtt, 14 oktober 2010 - 13:58.


#5 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:15

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 15:01:33, on 14/10/2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18975)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\csrss.exe
C:\Windows\system32\csrss.exe
C:\Windows\system32\wininit.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\lsm.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\STacSV.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\SLsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Dell\DellDock\DockLogin.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\Windows\System32\WLTRYSVC.EXE
C:\Windows\System32\bcmwltry.exe
C:\Windows\System32\spoolsv.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\aestsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\ccSvcHst.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Pvsw\Bin\SrvAny.exe
C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe
C:\Pvsw\Bin\W3DBSMGR.EXE
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\TUProgSt.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\ccSvcHst.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe
C:\Program Files\Dell\DellDock\DellDock.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Windows\system32\msiexec.exe
C:\Windows\system32\vssvc.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Users\Daff\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\3R0ZI7I1\HijackThis[1].exe
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Gepersonaliseerde startpagina
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer aangeboden door Dell
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:4001
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Babylon IE plugin - {9CFACCB6-2F3F-4177-94EA-0D2B72D384C1} - C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Utils\BabylonIEPI.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5612.1312\swg.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java™ Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [ECenter] C:\Dell\E-Center\EULALauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\Windows\system32\WLTRAY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\MediaDirect\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dellsupportcenter] "C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P dellsupportcenter
O4 - HKLM\..\Run: [dscactivate] "C:\Program Files\Dell Support Center\gs_agent\custom\dsca.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Babylon Client] C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Babylon.exe -AutoStart
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - .DEFAULT User Startup: Dell Dock First Run.lnk = C:\Program Files\Dell\DellDock\DellDock.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: Dell Dock.lnk = C:\Program Files\Dell\DellDock\DellDock.exe
O4 - Startup: OneNote 2007 Schermopname en Snel starten.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Afbeelding verzenden naar &Bluetooth-apparaat... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Pagina verzenden naar &Bluetooth-apparaat... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O8 - Extra context menu item: Translate this web page with Babylon - res://C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Utils\BabylonIEPI.dll/ActionTU.htm
O8 - Extra context menu item: Translate with Babylon - res://C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Utils\BabylonIEPI.dll/Action.htm
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Translate this web page with Babylon - {F72841F0-4EF1-4df5-BCE5-B3AC8ACF5478} - C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Utils\BabylonIEPI.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Translate this web page with Babylon - {F72841F0-4EF1-4df5-BCE5-B3AC8ACF5478} - C:\Program Files\Babylon\Babylon-Pro\Utils\BabylonIEPI.dll
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.srtest.co...sreqlab_srl.cab
O16 - DPF: {3EA4FA88-E0BE-419A-A732-9B79B87A6ED0} (CTVUAxCtrl Object) - http://dl.tvunetworks.com/TVUAx.cab
O16 - DPF: {6678BE91-1E04-4A4A-9C32-63145EA79C2A} (EAFO3AXLauncher Control) - http://fifa-online.e...3AXLauncher.cab
O16 - DPF: {784797A8-342D-4072-9486-03C8D0F2F0A1} (Battlefield Heroes Updater) - https://play.battlef...er_4.0.15.0.cab
O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game.zylom.co...gamesplayer.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zon...nt.cab56907.cab
O16 - DPF: {E6F480FC-BD44-4CBA-B74A-89AF7842937D} (SysInfo Class) - http://content.syste...yri_4.3.1.0.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zon...er.cab56986.cab
O16 - DPF: {F7EDBBEA-1AD2-4EBF-AA07-D453CC29EE65} (Flash Casino Helper Control) - https://plugins.valu...ashax/iefax.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GoogleDesktopNetwork3.dll
O20 - Winlogon Notify: GoToAssist - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\514\G2AWinLogon.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\aestsrv.exe
O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dock Login Service (DockLoginService) - Stardock Corporation - C:\Program Files\Dell\DellDock\DockLogin.exe
O23 - Service: Google Desktop Manager 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: GoToAssist - Citrix Online, a division of Citrix Systems, Inc. - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\514\g2aservice.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel® Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\17.8.0.5\ccSvcHst.exe
O23 - Service: PsqlWge - Unknown owner - C:\Pvsw\Bin\SrvAny.exe
O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (dellsupportcenter) (sprtsvc_dellsupportcenter) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\STacSV.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\TuneUpDefragService.exe,-1 (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software - C:\Windows\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\TUProgSt.exe,-1 (TuneUp.ProgramStatisticsSvc) - TuneUp Software - C:\Windows\System32\TUProgSt.exe
O23 - Service: Dell Wireless WLAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\Windows\System32\WLTRYSVC.EXE
--
End of file - 13895 bytes

---------- Post toegevoegd om 15:15 ---------- Vorige post was om 15:01 ----------

Wel meteen via internet geïnstalleerd en opgestart, aangezien er niets gebeurd als ik stick op laptop aansluit.
Nu ja, ik heb het logje, dat is het voornaamste. Ik heb Hijackthis laten openstaan, anders zal ik het niet meer kunnen opstarten (aangezien ik niets zie en niets kan doen).

#6 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:20

De gebruiker ASPNET is een systeem account die hoort bij het .NET pfatform en is volkomen legitiem en veilig.

Voor de rest zie ik niets speciaals in het logje dat met je probleem te maken zou kunnen hebben.
Wacht voor de zekerheid op een 2de opinie van Kape, die heeft een pak meer ervaring meet deze logjes.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#7 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40936 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:28



Neen, kan alleen maar de analyse van Kweezie Wabbit bevestigen ... geen sporen van malware in dit logje.

Maar wil je dit toch eens even fixen met HijackThis :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:4001

... en laat dan even weten of dit enig verschil geeft ?

Bewerkt door kape, 14 oktober 2010 - 14:32.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#8 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:49

Fix gechecked, moet ik PC nu opnieuw opstarten of niet?

Want voorlopig geen verschil.

#9 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:51

Ja herstart de PC.

Als het probleem niet opgelost is, probeer je dit:

1. Ga naar het startmenu onderaan je scherm en typ msconfig en druk op enter
2. Ga naar tab service, vink linksonder de ms services verbergen aan, druk nu op alles uitschakelen.
3. Ga naar tab opstarten, alles uitschakelen
4. Druk op ok en herstart je pc
Kijk eens als je het nu nog last van hebt. Zodadelijk zullen we dingen weer inschakelen, dus geraak niet in paniek als er weinig dingen werken. Het belangrijkste is dat het bureaublad terug moet komen.


(Wat je ook kan proberen is om op te starten met windows vista cd en van daaruit systeemherstel starten om zo een systeempunt terug te zetten.)

Bewerkt door Kurtt, 14 oktober 2010 - 14:56.


#10 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:59

Wel, dat is net het probleem, het scherm is volledig wit. Ik kan dus niet naar start gaan links beneden.

Oplossing van kape hierboven werkte niet, ook niet na opstarten.

#11 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 15:00

Doe die 4 stappen eens in Veilige modus. Schrijf het op en doe enkel wat daar staat, want anders kan je pc verward geraken :)

#12 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 15:31

Ik zal dit binnen 2u ongeveer proberen, moet nu weg.

Tot straks, alvast bedankt!

#13 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 17:25

Werkt ook niet, alles weer ingeschakeld ondertussen.

#14 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 19:16

Download ComboFix van één van deze locaties: (doe zoals hijackthis, bewaar dit op een stickje en voer het uit in veilige modus)

Link 1
Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

  • Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen: Klik hier Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd. Als deze Recovery Console al is geïnstalleerd zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware
  • Volg anders de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren. Wanneer de Recovery Console succesvol is geïnstalleerd, klik je op “JA” om verder te gaan met het scannen naar malware.
NOTA: Wanneer ComboFix start, kan het zijn dat je een foutmelding krijgt dat “De inhoud van het ComboFix pakket werd gewijzigd”. Ga dan niet verder met de instructies, maar download ComboFix opnieuw. Deze melding kan verschijnen wanneer een file-infector (Virut) actief is op de computer. Blijf je die melding krijgen dan meld je dit.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

#15 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 19:19

Ik denk dat mijn Explorer weg/verwijderd is.

Als ik in Internet Explorer, naar mijn mappen wil gaan, komt de foutmelding "IEXPLORER toepassing niet gevonden".

---------- Post toegevoegd om 20:19 ---------- Vorige post was om 20:16 ----------

Download ComboFix van één van deze locaties: (doe zoals hijackthis, bewaar dit op een stickje en voer het uit in veilige modus)

Link 1
Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

  • Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen: Klik hier Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd. Als deze Recovery Console al is geïnstalleerd zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware
  • Volg anders de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren. Wanneer de Recovery Console succesvol is geïnstalleerd, klik je op “JA” om verder te gaan met het scannen naar malware.
NOTA: Wanneer ComboFix start, kan het zijn dat je een foutmelding krijgt dat “De inhoud van het ComboFix pakket werd gewijzigd”. Ga dan niet verder met de instructies, maar download ComboFix opnieuw. Deze melding kan verschijnen wanneer een file-infector (Virut) actief is op de computer. Blijf je die melding krijgen dan meld je dit.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.


Zal ik proberen.

#16 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 19:20

Kunt u de stappen van hierboven uitvoeren in veilige modus?:-)

#17 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 19:38

Kunt u de stappen van hierboven uitvoeren in veilige modus?:-)


Binnen 10 minuten zal ik het weten te zeggen.

---------- Post toegevoegd om 20:38 ---------- Vorige post was om 20:27 ----------

Lukt niet, gewoon zwart scherm bij veilige modus.

Pfff.

#18 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 19:41

Rechtsklik op het pictogram van combofix op je bureaublad en kies "als administrator uitvoeren". Lukt het dan?

#19 Daff

Daff

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 21 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 20:10

Rechtsklik op het pictogram van combofix op je bureaublad en kies "als administrator uitvoeren". Lukt het dan?


Ik zie niets. In normale functie is alles wit, in veilige modus alles zwart met in de hoeken (elke hoek) veilige modus in witte letters.

Dus ja, ik kan wel door mijn mappen bladeren, als ik iets download --> zo geraak ik in mijn mappen. Anders niet.

---------- Post toegevoegd om 20:50 ---------- Vorige post was om 20:44 ----------

Ik zie niets. In normale functie is alles wit, in veilige modus alles zwart met in de hoeken (elke hoek) veilige modus in witte letters.

Dus ja, ik kan wel door mijn mappen bladeren, als ik iets download --> zo geraak ik in mijn mappen. Anders niet.


Ik ben in mijn mappen geraakt, en zo systeemherstel kunnen starten --> is nu bezig daarmee.

---------- Post toegevoegd om 20:56 ---------- Vorige post was om 20:50 ----------

Systeemherstel voltooid, prob blijft..

---------- Post toegevoegd om 21:10 ---------- Vorige post was om 20:56 ----------

Ik geraak nu dus wel aan al mijn programma's etc... via een download te starten, misschien kan ik zo eventuele andere oplossingen voltooien?

#20 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 oktober 2010 - 20:13

Ik weet het even niet meer wat ik kan voorstellen, maar wacht even op de reactie en mogelijke suggesties van anderen :).




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!