Ga naar inhoud

nieuwe pc eerst back up doen?


kristof28

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Installeer eerst enkele programma's die je zeker VEELVULDIG gaat gebruiken, bijvoorbeeld Office. Zorg ook dat je een antivirus programma (zoals de gratis Avast) en een firewall (zoals de gratis PC Tools Firewall) installeert vooraleer je een backup maakt.

Daarna mag je een volledige kopie maken van je computer op een externe harde schijf. Als je de backup maakt, zal er op de externe harde schijf een map WindowsImageBackup aangemaakt worden. Verwijder die map niet.

U kan met Windows 7 een volledige kopie maken van je computer. Dit staat hier beschreven.

PS: u mag al surfen, maar ga niet naar gevaarlijke websites. Surf naar websites die veilig zijn, zodat je geen malware in je backup hebt. En installeer zeker eerst een anti virus programma en firewall, als die er nog niet zouden opstaan. Installeer ook NOOIT meer dan één anti virus programma.

PS:

Wacht ook eventjes (nog een dagje) totdat Windows Update automatisch alle windows 7-updates heeft geïnstalleerd. Dan heb je de perfecte backup (windows 7 updates, goede anti virus, goede firewall, office)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel

Maar is panda claud ook goed om te installeren?

En dan nog juist pc tools firewall installeren.

Dus moet ik de kopie pas maken nadat ik antivirus en firewal en de rest van windows update gezet heb?

Maar word/office gebruik ik niet veel. Is dat echt nodig dat ik dan dan installeer? Mag dat niet later gebeuren?

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus moet ik de kopie pas maken nadat ik dit en office geinstalleerd heb en ook als ik alle updates heb gehad?

als laatste dan de back up?

Inderdaad. Dat is het beste. Je kan dit dan zien als een basis backup waar je altijd kunt op terugvallen mocht je Windows niet meer werken. Je moet een goed evenwicht zoeken, want als er iets foutgaat en je wil de backup terugzetten, dan moet er toch het een en ander reeds opstaan, anders kan je alles opnieuw gaan installeren. Dus wat ik hierboven heb gezegd, die dingen moeten er zeker opstaan en dan mag je een backup maken. Maar begin geen 5 grote games te installeren bijvoorbeeld, want dat maakt de backup onnodig groot. Na de backup mag je dat natuurlijk wel doen.

Avast makers hebben veel meer ervaring in anti virus dan Panda Cloud. Panda Cloud bestaat nog niet zo lang. Ik ben ook tegen "clouding" want wat gebeurt er met je privacy als je gegevens 'door de lucht' worden verzonden. Geef mij maar Avast :)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je kiezen voor Avast, hier kan je de gratis versie downloaden. Deze wordt door velen heel goed gevonden.

Verwijder dan wel eerst Panda Cloud mocht die er reeds opstaan via Start/Configuratiescherm/Programma's ---> Een programma verwijderen

want je mag slechts één anti virus programma tegelijk op een computer hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar kan je mij helpen met het volgende.

Ik installeer gewoon de programma's bij het opstarten van de laptop;

En bij 17van de 17 blijft het hangen op clean patch

wat kan ik doen nu?

Als ik op windows logo klik blijft dat maar1 seond hangen.Vor aan en uit te zetten.

dank u wel

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.