Ga naar inhoud

nieuwe pc eerst back up doen?


kristof28

Aanbevolen berichten

Je kan een back-up maken direct na aankoop van je PC.Dan installeer je bv. je software, maak daar weer een back-up van.

Bewaar die 2 back-ups goed, liefst op een externe schijf of DVD's, voor het geval je harde schijf waar je windows en backup zou opstaan defect raakt.

Heb je die mogelijkheden niet, maar heb je een tweede partitie zet die back-up dan daarop.

Want als je windows crasht, gaat alles wat op die partitie staat verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Mijn visie op het maken van back-ups verschilt met die van wouterskurtt, maar dat wil daarom niet zeggen dat zijne slecht is en mijn goed.

Puur subjectief gegeven dus, ik voel me beter en stukken veiliger bij mijn manier van handelen.

Als je op dit moment nog geen back-up gemaakt hebt, zou ik dat zeker niet meer lang uitstellen.

Hier wordt bij aanschaf van een nieuwe pc een eerste back-up gemaakt onmiddellijk na de installatie.

Er gebeurt een tweede back-up alles de pc naar wens ingericht is, dus software verwijderd en bijgeplaatst.

Vanaf dan gebeurt er maandelijks een back-up op een vaste dag.

De eerste twee en minimum de laatste drie hou ik altijd bij op een externe HDD.

Het kost je uiteindelijk niets en in geval van troubles 'verlies' je maximum 30 dagen wanneer je je jongste back-up moet terugplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.