Ga naar inhoud

wit kruis op icoontje


Patjera

Aanbevolen berichten

Op welke locatie heb je dat bewust bestand opgeslagen?  Als je in de verkenner naar het bewuste bestand gaat wat zie je dan als icoon? Maak er een printscreen van en plaats die in je volgend bericht.

 

Stelt dat probleem zich enkel bij dat ene bestand?

 

Indien het enkel een snelkoppeling is naar je word document verwijder dan de snelkoppeling eens en maak ze dan opnieuw aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bestand dat ik op het bureaublad heb gezet.  Het is geen snelkoppeling.....dus c/gebruikers/naam/documenten/bureaublad.   Op die locatie is niks abnormaals te zien.  Ik heb het ook met andere bestanden die ik op het bureaublad plaats : bv een foto.  Bij snelkoppelingen staat het normale sybooltje bij. Het gaat enkel om het uiterlijk, want voor het overige werkt alles normaal.  Als ik er op klik gaat het bestand gewoon open.

 

Het moet dus iets zijn met het icoontje zelf.  Ik heb al de iconen cache verwijderd en terug opgestart, maar dat werkte niet.

Ashampoo_Snap_2017.01.02_09h34m42s_001_.png

Ashampoo_Snap_2017.01.02_09h47m55s_002_.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit begrepen waarom men zulke bestanden wil opslaan op het bureaublad maar dat is ieder zijn keuze.

Zelf heb ik dat dus niet als ik het bestand parkeer op het bureaublad.

 

Maak jij gebruik van Onedrive?

 

Open Word, sla het bestand dan op in mijn documenten. Maak dan een snelkoppeling naar je bureaublad. Hoe ziet dat er uit?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2017 om 10:58, Patjera zei:

Heb het al proberen te googlen, maar vindt er niks over.

 

Dan heb je waarschijnlijk met Google gezocht naar een wit kruis op een pictogram/icon.

Het kruisje is echter niet wit, maar grijs. En als je met Google zoekt naar "grey cross on icons on desktop", dan vind je genoeg meldingen / topics daarover: klik hier maar op!

 

Jammer genoeg vind je dan niet zo maar een oplossing die voor iedereen helpt. Ik heb een aantal hits van Google doorgelezen, maar veel mensen konden toch geen oorzaak vinden.

Misschien vind jij met behulp van de zoekresultaten van Google wel een oplossing, omdat jij precies weet welke programma's er draaien op jouw computer.

Je hebt zelf al aangegeven dat de betrokken bestanden  geen snelkoppelingen zijn. Het zijn echte bestanden.

Soms kan zoiets veroorzaakt worden door een synchronisatieprogramma (Dropbox of One Drive), en soms door een back-up programma. In dit topic was het back-up programma Genie Timeline blijkbaar de oorzaak: https://www.tenforums.com/general-support/10064-grey-xs-some-not-all-folders-desktop.html

 

Het is blijkbaar een moeilijk op te lossen probleem, maar gelukkig kun jij die bestanden met een kruisje in de linker benedenhoek nog wel gewoon openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.