Ga naar inhoud

wit kruis op icoontje


Patjera

Aanbevolen berichten

ik heb intussen het maar weer kunnen oplossen met een image terug te zetten.  Dat neem ik regelmatig. Dat duurt wel even, maar zoeken en niet vinden duurt soms nog langer.

 

Ik denk dat ik mogelijk ook de oorzaak van mijn probleem heb ontdekt.  Was even vergeten dat ik malwarebytes had laten draaien en die vond iets met ico.....Ik had dat tevoren ook laten draaien en het verwijderd.  Nu heb ik dat niet gedaan.  Misschien was daar de oorzaak van mijn probleem....dat de weg naar het icoontje niet meer werd gevonden en daarom het kruisje ?

Ashampoo_Snap_2017.01.02_15h51m53s_001_.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stukje ongewenst heb je binnengehaald samen met software van Ashampoo.

 

Je kan altijd een controle laten uitvoeren in het subforum Bestrijding Malware & virussen, zo ben je zeker dat nog eventueel andere ongewenste bestanden verwijderd zijn.

 

Op de vraag die in 2 berichten gesteld werd of je gebruik maakt van One drive kwam geen antwoord.

 

Nu....je probleem is opgelost....dat is het belangrijkste!

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat icoontje dat Malwarebytes Premium heeft gevonden is enkel een afbeelding van de winkelwagen van Ashampoo.

Ik heb datzelfde icoontje staan in C:\Program Data\Ashampoo:

 

586a6fad88458-ico_van_ashampoo.PNG

 

Malwarebytes ziet dat bestand als potentieel ongewenste software. Waarom? Omdat Ashampoo ook een registercleaner als programma aanbiedt, en op registercleaners is Malwarebytes nogal fel, omdat die doorgaans meer kwaad dan goed doen. Zie daarvoor dit artikeltje: https://www.security.nl/posting/433353/Malwarebytes%3A+registry+cleaners+zijn+oplichting

 

Ik heb zelf een oudere versie van Malwarebytes, en wanneer ik Malwarebytes dat bestandje laat scannen, dan is dit het resultaat bij mij:

 

586a708614ac4-Malwarebytes_Anti-Malware_

 

Zoals je in bovenstaande afbeelding kunt zien, ziet Malwarebytes een verband tussen deze winkelwagen afbeelding en de registry cleaner van Ashampoo. Lijkt mij wat vergezocht, maar goed, ik ben daar geen expert in.

 

Zelf heb ik in dat venster op Annuleer geklikt, want ik zie er geen kwaad in en ben sowieso niet van plan om de register cleaner van Ashampoo aan te gaan schaffen of te gebruiken.

 

Volgens mij is dit in ieder geval niet de oorzaak van jouw probleem. Malwarebytes heeft enkel een pictogram (icoontje) verwijderd. Dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.