Ga naar inhoud

TENTEN

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit nu al enkele maanden met een vervelend probleem. Sinds mijn kotbaas naar telenet is overgeschakeld krijg ik constant bij het surfen "deze pagina is niet bereikbaar".

Wanneer ik in het weekend alleen in het gebouw ben, kan ik zonder problemen websites bezoeken. Maar eens er meerdere mensen in het gebouw zijn doet het probleem zich voor. Het lijkt alsof iemand mijn internet afblokt.

 

Ik heb mijn kotbaas hier reeds van op de hoogte gebracht en hij heeft ervoor gezorgd dat elke kamer over een x-aantal ip-adressen beschikt (door telenet).

Maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

 

Ook heb ik mijn router al 3x gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft ook niet geholpen.

 

Wanneer ik geen internet heb en gebruik maak van probleemoplossing geeft het een fout aan bij Wi-Fi instellingen.

Het zet de fout meteen recht en daarna kan ik weer enkele seconden surfen voordat het probleem zich weer voordoet.

 

(Ik gebruik een D-link router)

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, TENTEN zei:

En ik gebruik een router omdat mijn UTP poort van mijn laptop niet meer werkt.

Dat zal dan een Wifi access Point zijn of eventueel een Wifi router. Geef eens het model nr van die D-Link

 

10 uren geleden, TENTEN zei:

Ik heb mijn kotbaas hier reeds van op de hoogte gebracht en hij heeft ervoor gezorgd dat elke kamer over een x-aantal ip-adressen beschikt (door telenet).

Dat is een vreemd verhaal. En je kotbaas heeft je die IP-adressen gegeven? Die adressen kent je dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Wireless N 150 Home Router DIR-600

Voor de rest staat er:

S/N: PV6K7F3008071

MAC ID: 54B80A07F1A2

Ik neem aan dat één van deze het modelnummer is? 

 

4 uren geleden, droske zei:

Dat zal dan een Wifi access Point zijn of eventueel een Wifi router. Geef eens het model nr van die D-Link

 

Dat is een vreemd verhaal. En je kotbaas heeft je die IP-adressen gegeven? Die adressen kent je dus.

Nee hij zei dat hij ervoor gezorgd had dat nu iedereen een x-aantal adressen toegewezen krijgt. Zodat iedereen toegang heeft tot het internet.

 

Het probleem op het begin van het semester was dat er teveel mensen met verschillende apparaten verbonden waren met hun router waardoor de helft geen toegang meer had tot internet. Er waren maar een beperkt aantal "toegangspoorten". Hierdoor is hij veranderd naar een zwaarder abonnement.

 

Alvast bedankt voor het helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je soms die LAN poorten voor andere apparatuur?

 

Heb je op de router je Wifi beveiligd?

 

Heb je op je pc je Wifi ingesteld om automatisch een IP adres te laten instellen of heb je een vast IP adres ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, TENTEN zei:

Mijn router zijn ip-adres is ook 192.168.0.1 dit is de standaard setting. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Moet ik deze misschien veranderen naar 192.168.1.1? 

 

Neen, laat dat zo maar. Dat is het IP adres dat toegang verschaft tot de instellingen van de router en houd geen verband met je probleem.

 

Ik denk dat je die router ook als Access Point kunt instellen en gebruiken. Beschik je over een handleiding van dat toestel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.