Ga naar inhoud

VPNrouter achter router


AsusVPN

Aanbevolen berichten

Heb een Asus router (met VPN optie) die ik wil koppelen aan de door de internetprovider geleverde router om de VPN functionaliteit te gaan gebruiken. Hierbij wil ik de door de internetprovider geleverde router als 'hoofd-router' gebruiken.  De DHCP functie wil ik via de hoofd-router laten verlopen.  Dus hoe bereik ik dat ik de tweede Asus router vanaf buiten kan benaderen, verder wil ik deze wifi router gebruiken voor beter wifi ontvangst.

 

EX-IP = Extern IP adres xx.xx.xx.xxx

HR = door de internetprovider geleverde router (eerste router)

AR =  Asus router (tweede router)

 

Schematisch:  Internet -> EX-IP -> HR -> AR(VPN)

 

Welke stappen moet ik uitvoeren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is het gewenst om de hoofdrouter verder zo te houden ?

(anders: hoofdrouter als bridges router en de Asus doet de DHCP, wat ie prima kan, en handelt ook de rest van de opties af waarbij poortforwarding helemaal overbodig geworden is. Soms is het de enige optie om bij complexe poortforwarding een voor niet ervaren mensen oplossing te hebben voor een probleem. Kan zijn de de hoofdrouter alleen door de provider in bridge mode gezet kan worden! Vraag dit  eerst na bij hen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, route99 zei:

Waarom is het gewenst om de hoofdrouter verder zo te houden ?

(anders: hoofdrouter als bridges router en de Asus doet de DHCP, wat ie prima kan, en handelt ook de rest van de opties af waarbij poortforwarding helemaal overbodig geworden is. Soms is het de enige optie om bij complexe poortforwarding een voor niet ervaren mensen oplossing te hebben voor een probleem. Kan zijn de de hoofdrouter alleen door de provider in bridge mode gezet kan worden! Vraag dit  eerst na bij hen)

Dat is ook een optie. Advies is dan ook gebaseerd op de voorkeur van de TS. Maar er zijn gelukkig altijd meer wegen naar Rome...of was het nu naar PC-Helpforum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎02‎/‎2018 om 13:00, AsusVPN zei:

Heb een Asus router (met VPN optie) die ik wil koppelen aan de door de internetprovider geleverde router om de VPN functionaliteit te gaan gebruiken. Hierbij wil ik de door de internetprovider geleverde router als 'hoofd-router' gebruiken.  De DHCP functie wil ik via de hoofd-router laten verlopen.  Dus hoe bereik ik dat ik de tweede Asus router vanaf buiten kan benaderen, verder wil ik deze wifi router gebruiken voor beter wifi ontvangst.

 

EX-IP = Extern IP adres xx.xx.xx.xxx

HR = door de internetprovider geleverde router (eerste router)

AR =  Asus router (tweede router)

 

Schematisch:  Internet -> EX-IP -> HR -> AR(VPN)

 

Welke stappen moet ik uitvoeren?

 

 

 

Voor een goed begrip (geen verwarring met hoofdrouter, 2e router) :  ziet jouw opstelling er uit zoals in de afbeelding? : Van rechts naar links : modem (Telenet of Proximus), dan jouw VPN router, dan jouw toestellen. 

 

Indien dit zo is zie ik niet echt een probleem, bij mij werkt exact dezelfde opstelling : Telenet Modem, VPN-Router, dan laptop/pc/printers/smartphones enz.

VPN ingesteld via de router, client logt aan via mijn IP-adres: de router zet dan dit IP-adres om naar het interne adres (bv. laptop) en vice-versa.

Bridging is niet ingesteld, alles verloopt via NAT.

 

serveimage2V63UGVF.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.