Ga naar inhoud

live mail houdt op te werken?


falstring

Aanbevolen berichten

tot nu toe ging ik ervan uit (en las ook niets anders) dat windows live mail na 10 januari niet meer wordt ondersteund.

nou is dat sinds 2012 al niet meer gebeurd, dus het valt wel mee.

nu schrijft radar, en dat lees ik voor het eerst:

'Je kunt via het softwareprogramma Windows Live Mail 2012 geen e-mailberichten meer versturen en ontvangen. Je e-mailadres blijft wél bestaan, waardoor je nog steeds toegang hebt tot je contactenlijst en je eerder ontvangen en verstuurde e-mails. ' 

ik zou niet weten hoe dat in zijn werk moet gaan. dat de online versie stopt kan ik me voorstellen, maar de standalone emailclient??

iemand die duidelijkheid kan geven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, falstring zei:

tot nu toe ging ik ervan uit (en las ook niets anders) dat windows live mail na 10 januari niet meer wordt ondersteund.

Dat klopt helemaal.

Naar mijn weten is dat een gevolgd van dit bericht /aankondiging van Microsoft eerder in mei 2016.

Microsoft wilt gewoon af van WLM 2012, bij Windows 8 & Windows 10 is er het programma Mail als e-mailcliënt.

 

Quote

WLM 2012 e-mailcliënt (= het e-mailprogramma op de computer) kan niet meer worden gebruikt voor Microsoft-e-mailadressen, zoals live.com, hotmail.com, msn.com, live.nl, msn.nl, outlook.com & live.com na 30 juni 2016.

Met de genoemde e-mailadressen kunt men via de webmail inloggen.

Het is nog mogelijk om  WLM 2012 te gebruiken voor ISP-e-mailadressen, maar het is niet aan te raden, het is niet meer veilig.

Gewoon een ander e-mailcliënt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zoals iEscape schrijft Microsoft wil gewoon van WLM 2012 af.


Wie Windows Live Mail gebruikt (onderdeel van Windows Essentials die in zijn geheel niet meer word ondersteunt) en de accounts eindigen op
@outlook.com, @hotmail.com, @live.com, of @msn.com eraan hebben gekoppelt werken na 10 januari niet meer of niet meer goed.


Heb je de accounts van bv @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @a2000.nl eraan gekoppeld blijft het nog wel werken
alleen ze garanderen niet meer dat het veilig is omdat  Windows Live Mail geen veiligheids- updates meer krijgt.

 


Daarom is het aanbevolen om een ander mail programma te gaan gebruiken:
Mail
gmail.com     
outlook uit Office-bundel
thunderbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reacties.

het ging mij voornamelijk om de merkwaardige radar-info dat het programma niet meer zou werken.....

en dat het niet meer veilig zou zijn.., ach, wlm is bij mijn weten nooit geupdated sinds de laatste versie van 2012, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, falstring zei:

en dat het niet meer veilig zou zijn.., ach, wlm is bij mijn weten nooit geupdated sinds de laatste versie van 2012, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.

Naar mijn weten is de naam WLM 2012 gebleven, maar Microsoft hield WLM 2012 toen nog wel up-to-date.

Wanneer (toen) een update is voor Windows 7 werd af en toe een WLM 2012 update meegenomen.

Dat zag ik zo nu en dan bij Geschiedenis van update. Sinds Windows 10 zie ik dat niet meer, ik neem aan dat te maken heeft dat Microsoft als sinds mei 2016 (wellicht al eerder) plannen heeft om WLM 2012 niet meer te ondersteunen en af wilt van WLM als e-mailcliënt.

De consument werd toen al aangeraden om Mail, Microsoft Outlook of andere e-mailcliënt te gebruiken (Mail is ook al geïntroduceerd bij Windows 8).

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.