Ga naar inhoud

Wel wifi + iPad, geen internet via laptop


Tom2052

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds twee dagen heb ik geen draadloze internetverbinding meer via mijn laptop, enkel acces local only, via mijn iPad geraak ik probleemloos (via hetzelfde netwerk) op het internet. Wanneer ik een netwerkkabel in de modem steek en met de laptop verbind (en dan ipv4 op automatisch ip adres en dns verkrijgen zet) kan ik wel op het internet.

besturingssysteem : Windows Vista home premium

internetprvider : Telenet

modem : Motorola

wap : d-link DWL-2000AP+

Toen ik twee dagen geleden mijn laptop opstarte kreeg ik een blue screen, memory dump -> gewoon herstart tot bureaublad, opnieuw blue screen, memory dump -> opnieuw gewoon terug opgestart, sindsdien geen bluescreen meer. (weet niet of dit er iets mee temaken heeft)

daarna met ccleaner registryfix gedaan, WAP en modem 10 min uit het stopcontact gehaald, nieuw netwerk opgezet -> weer geen probleem met iPad, met de laptop (die het nieuwe netwerk wel vindt) nog steeds local acces only, laptop en iPad zitten/zaten al 3 maanden probleemloos op hetzelfde netwerk.

Ik ben qua zelf prutsen ongeveer aan het einde van mijn Latijn, iemand suggesties ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat je een netwerk vindt is nog niet noodzakelijk een bewijs dat alles in orde is met je wireless adapter.

Heb je de mogelijkheid de instellingen van je wireless adapter te vergelijken met een wel werkende computer (die uiteraard ook wireless werkt)?

Kan je ondertussen ook even dit doen,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tom2052,

Bedankt dat je ook even je ipconfig logjes plaatste, deze verschaffen direct wat meer uitleg :-)

Zo te zien klopt er vermoedelijk iets niet met je DNS servers van je wireless adapter...

Ga naar configuratiescherm - Netwerk en internet - Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen selecteer je draadloze adapter (Atheros Wireless network adapter). Rechtsklik en selecteer eigenschappen. Ga naar Internet protocol versie 6 en druk op eigenschappen.

Staan zowel de Ip-adres verkrijgen als DNS server verkrijgen op automatisch? Controleer dit ook even voor Internet protocol versie 4

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.