Ga naar inhoud

Wel wifi + iPad, geen internet via laptop


Tom2052

Aanbevolen berichten

Ok, nooit te oud om te leren dus .... xD.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit had gezien dat een dergelijk modem twee adressen afgeeft, in verschillende subnetten. Het verklaart wel waarom je Iphone en je Ipad tegelijk op het internet kunnen, ze worden eigenlijk verbonden als twee volledig aparte toestellen.

Blijft de vraag waar je PC niet kan verbinden ...

Twee vraagjes, wat voor abonnement heb je ? Heb je Digitale TV ?

Heb je al eens geprobeerd een connectie te maken vanaf je PC zonder dat je Ipad en Iphone aanstonden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Tom2052,

Ga naar start - configuratiescherm - netwerk en internet - netwerkcentrum - adapterinstellingen wijzigen. Selecteer jouw draadloze netwerkadapter en kies eigenschappen.

Vul nu bij het IPv4 protocol volgende waarden in:

post-30057-1417704741,697_thumb.png

Staat jouw WAP ondertussen al opnieuw op static IP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit "mysterieuze" topic nog eens nagelezen en ik vindt nergens een verwijzing of er ooit getest is om de PC op een ander draadloos netwerk te verbinden. Is dat inderdaad het geval.

De ipconfig's tonen alleen maar aan dat er geen verbinding wordt gemaakt met het draadloos access punt, dus het probleem zou in de Wifi van de PC kunnen zitten, eventueel na het bluescreen probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

beste Mako,

ik heb vorige week de laptop getest op een ander draadloos netwerk, waar ik toegang tot het internet kon krijgen, ik heb dan besloten om een nieuw access point + router te kopen (TP-Link TL-WR1043ND wireless N gigabit router) en heb die zonet (no joke) aangesloten en alle toestellen (laptop, ipad en iphone zitten nu op het draadloos netwerk) :-)

dus probleem is opgelost...

sinds mijn laatste post is de geraakte ik op een bepaald moment met de ipad ook niet meer op het netwerk, alleen nog als ik 'lease vernieuwen' koos en met de iphone nog een tijdje wel, sinds vorige week moest ik ook met de iphone telkens 'lease vernieuwen' selecteren :hmmmm:

alleszins allemaal bedankt voor de tijd en de moeite die jullie hierin hebben willen steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tom2052,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.