Ga naar inhoud

Wel wifi + iPad, geen internet via laptop


Tom2052

Aanbevolen berichten

ik kan inderdaad nog steeds niet draadloos surfen, als ik de kabel uit het access point haal en in de laptop steek lukt het wel

ik toen dit probleem zich voordeed een nieuw publiek netwerk opgezet, zonder beveiling (WEP, noch WPA)

ik heb ook een aantal screenshots gemaakt van instellingen van het WAP

post-30384-1417704730,779_thumb.jpg

post-30384-1417704730,8157_thumb.jpg

post-30384-1417704730,8408_thumb.jpg

post-30384-1417704730,8729_thumb.jpg

post-30384-1417704730,9019_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kan je het volgende eens doen met de kabel aangesloten ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tom2052,

Na dit hele topic nog eens nader te bekeken te hebben had ik graag nog een paar vragen beantwoord gezien. Zo kunnen we jou hopelijk gerichter verder helpen.

  • In je eerste bericht schrijf je dat je verschillende bluescreens te zien kreeg. Kan je de memory dumps hiervan even aan je volgende post toevoegen. Je vindt ze in de map C:\Windows\Minidump. De bestanden dragen de extensie .dmp
  • Kan je preciezer zijn over wanneer de problemen specifiek zijn begonnen? Na de bluescreens, na een stroomuitval, kabelwijziging, installatie van programma,...?

Hopelijk schept dat een duidelijker beeld op jouw situatie.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Mako,

de minidump folder is leeg... (ccleaner vermoed ik)

een relaas van de feiten :

alles werkte normaal (draadloos internet op de laptop, internet op de ipad en iphone via wifi)

ik heb toen nog een dvd bekeken op de laptop, toen ik afsloot merkte ik dat er geen verbinding meer was (ook niet local only) met het netwerk, ik heb gewoon afgesloten (occasioneel (om de 2 maand) viel in het verleden de verbinding al eens weg en was een restart de oplossing).

's anderendaags start ik de laptop terug op en krijg ik (direct) een bluescreen, memory dump etc => ik start normaal terug op (niet in safe mode of zo), de pc start op, ik kom op het bureaublad en krijg dan, voor ik iets anders kan doen opnieuw een bluescreen, ik start opnieuw normaal op (de aanhouder wint...) en kom dan gewoon op bureaublad en alles werkt, behalve internet via de laptop

ik heb dan via een ccleaner een registry fix gedaan (en tegelijkertijd ook alle andere 'onnodige' bestanden gewist xD)

dan heb ik de voeding van de modem en de wap eens uitgetrokken en de wap 'hard' gereset

daarna heb ik mijn 'oude' netwerk verwijderd en een nieuw (onbeveiligd) netwerk geïnstalleerd

dan heb ik een set back gedaan via windows van mijn systeem naar een datum voor alle problemen begonnen waren

niets van het bovenstaande heeft geholpen dus toen heb ik op jullie beroep gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tom2052,

Wat het bluescreen betreft kan je volgende procedure doen,

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

-EDIT- Jouw laatste bericht te laat gezien. Je kan altijd eens proberen met Blue Screen View al vrees ik dat dit ook geen succes zal opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.