Ga naar inhoud

Wel wifi + iPad, geen internet via laptop


Tom2052

Aanbevolen berichten

De enige manier dat dit zou kunnen werken is indien het AP als acces point ingesteld stond. Op die manier werkt het eigenlijk als een kabel, het geeft gewoon het netwerkwerk verkeer draadloos door aan het modem. Je kan dan wel maar één verbinding tegelijk maken.

Die stond zo ingesteld zoals te zien is op de tweede afbeelding in bericht 31.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Had ik ook gezien maar dat werkte niet blijkbaar. Wat best mogelijk is als het IP vast was in de 192.168. range.

Het probleem in dit topic is dat er steeds andere informatie wordt gebruikt omdat er een beetje op goed geluk gewijzigd wordt.

Het eerste dat moet opgeklaard worden is of er een router in het netwerk zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij de router ingebouwd zit in de modem (Motorola surfboard SB5100E EuroDocsis) of in het wireless access point (dlink DWL 2000 AP+) zit er volgens mij geen router in de configuratie

Momenteel kan ik zowel met de iPad als de iPhone via het draadloos netwerk op internet surfen (wanneer ik de kabel uit de laptop haal en in het AP steek)

aangepast door Tom2052
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ipad en Iphone tegelijketijd en op hetzelfde accespunt ?

In theorie zou één van beiden op een ander netwerk kunnen verbinden, ook bijvoorbeeld op het 3G net.

Zonder router kan je nooit twee gelijktijdige verbindingen hebben over één internet connectie. En noch de Motorala als de D-Link zijn een router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze werken beiden via de wifi (heb geen 3G bereik thuis) maar ik kan inderdaad niet zeggen of ze effectief tegelijkertijd werken, 'over de hand' alleszins

Ik zal het eens testen

het zou ook kunnen dat in het verleden de pc, iPad en iPhone nooit tegelijkertijd op het netwerk gezeten hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de proef op som genomen, zowel bij iPad als iPhone de mobiele data uitgeschakeld en tegelijkertijd op internet is geen probleem ( en ze zitten allebei op hetzelfde wifi netwerk ) :hmmmm:

Ik kan bijvoorbeeld op beiden tegelijkertijd een YouTube filmpje bekijken ...

aangepast door Tom2052
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tom2052,

Misschien moeten we dan toch maar eens proberen te ontdekken hoe jouw Apple toestellen wel verbinding kunnen maken. Met volgende gratis app (te bereiken via de App Store) kan je eveneens een ipconfig doen op je iphone en eventueel ipad. Kan je deze gegevens eens toevoegen aan je volgende post.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de iPhone en de iPad

Ip address 84.196.244.117 84.196.248.119

netmask 255.255.255.0 255.255.240.0

broadcast address 84.196.255.255 84.196.255.255

mac address 3c:d0:f8:61:bf:9d 34:51:c9:73:88:46

networktype wifi wifi

internet connection ok ok

dns ok ok

dns primary 195.130.131.... 195.130.131....

dns secondary 195.130.130.4 195.130.130.4

aangepast door Tom2052
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.