Ga naar inhoud

Licenties Windows 7 ULTIMATE 32- & 64 Bit > "officieel verkochte full-versies" FAKE??


Nam-Reh

Aanbevolen berichten

Hoi !

10/2010 kocht ik 1 "officieel" pakket Windows 7 ULTIMATE 32- & 64-Bit aan in Engeland (engelse installatie & omzetbaar naar meertalige keuze)

Dit was blijkbaar "the real deal"...

Volledige verpakking, zoals je ze in de (belgische) zaken kan kopen.

Met het verschil dat er (bij deze engelse sets) géén afneembare sticker zit, die je op jou PC kan kleven, doch (bij alle andere documentatie die er in zat) 'n licht kartonnetje (formulier X15-60641-02) met daarop in 10 talen "activeer de software binnen 30 dagen na de installatie. Bewaar de productcode(s)!" EN een oranje sticker er vast op gekleefd met de "product key" & streepjescode & tekst "Proof of license. See license terms. Label not to be sold separately." Sticker-code X12-22652 )

& gezien dit mij 'n officiële licentie leek kocht ik op 09/02/2011 nog es 2 sets

> eBay.be: Windows 7 Ultimate 32 64-Bit Multilanguage + COA Lizenz (object 120682250960 eindtijd 09-feb-11 15:20:59 CET)

Tekst:

Complete Package, Brand New Factory Sealed 32&64bit in Retail Packaging with COA( Certificate of Authorisation)

Full ENG Version

NOT OEM OR UPGRADE

It has COA = Certificate of Authorisation

It also has WGA = Windows Genuine Authorisation

It comes with one genuine product key (inside packaging) The key can work with one pc only.

It can be activated registered and updated online.

84,95 Euro 't stuk >>> betrekkelijk goedkoop, voor 'n fullversion...

Tot ik wijzigingen aan m'n configuratie aanbracht > melding "licentie-fraude"... (kort samengevat) + dito voor m'n licentie XP Pro (op m'n 2de HD) > ik werk altijd in dual-boot (XP/W7)

> Ik belde met Microsoft (02/503.31.13 > telefoonnummer via 'n site gevonden, want via de "activeerlijn" ging het niet om dit op te lossen)

> Dit zouden "MSDN-licenties" blijken te zijn... Nooit van gehoord (tot op vandaag)

> 1x installeerbaar & dan nog enkel voor onderzoekers... Niet voor privé-gebruikers...

> Ik moet maar andere ("legale") licenties (bij hun) aanschaffen.

Klopt dit...?

Ik heb er al 3 aangeschaft in Engeland...

Ik kan desgewenst foto's bezorgen van de (originele) verpakking & inhoud.

Enig advies...?

Mvg, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De zegel staat op de doos (scheurt in 2 als je de doos opent) (BTS--2715006-MSIN Microsoft ULT English ROW DVD).

Deze 3 verpakkingen lijken dus "echt" op 'n volwaardig versies...

Het probleem is dus dat deze licenties "en massa" (masaal) op 't net aangeboden worden...

Indien dit "MSDN"-licenties zijn, kan dit dus als fraude beschouwd worden...?

Ik probeer straks (of vanavond) foto's van de verpakking, "licentie" & DVD's door te sturen.

H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenop zou je een zegel moeten vinden om origineel te hebben met barcode.

Deze mis ik dus in jouw fotoreeks...dat is dus de zogenaamde COA ( Certificate Of Authenticity ).

Volgens de link naar je verkoper op Ebay zou die er wel bij zijn, 'COA Lizenz'...dat vermeldt ie duidelijk.

post-20447-1417704346,1955_thumb.jpg

RECHTZETTING : zegel werd bijgeplaatst...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nam-Reh,

Ik denk dat niemand er tekortkomingen aan gaat zien of vinden want dit is zo ver ik weet een legale versie van Windows 7 Ultimate.

Enkel dat het hier gaat om een MSDN versie kan je zo op het eerste zicht niet zien.

Als MSDN abonnee kan je voor een bepaald bedrag per jaar (dacht zo rond de 450€ à 475€) diverse soorten software van Microsoft legaal downloaden en gebruiken.

Dit wordt gedaan door ontwikkelaars, testers enz....

Blijkbaar kun je deze software niet alleen downloaden maar ook laten bezorgen :hmmmm:

Tevens kan het gaan om software die op onrechtmatige wijze van eigenaar is gewisseld.

Ik denk dat jij gewoon slachtoffer bent geworden van oplichting. :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Zie op de zegel: ...MSIN

(is dit soms 'n afgeleide van MSDN...?)

2. Zie de link bovenaan (ebay)

> zo worden er véél licenties op 't net te koop aangeboden...

>>> Als ik 'n klacht indien op ebay (ttz PayPal/Visa), moet ik m'n klacht wel kunnen staven, maw met bewijzen naar voor komen (dat dit 'n MSDN-versie is & niet 'n full-versie voor privé-gebruikers)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.