Ga naar inhoud

Windows 7 & Vista - Bureaublad voorbereiden fout (OPLOSSING)


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben al erg vaak mensen tegen gekomen die een fout hadden tijdens het opstarten. Er wordt bureaublad voorbereiden getoont terwijl dit buiten de installatie van Windows zelf om is. Hieronder volgt de oplossing, ik heb geprobeerd om de uitleg zo te maken dat iedereen het nog kan volgen, graag mijn naam eronder als je het ergens anders plaatst (kopietje van mijn website af):

---------------------------------

Probleem/symptomen:

Wanneer u zich aanmeld bij Windows Vista of Windows 7 komt er te staan: ‘bureaublad voorbereiden’. U bureaublad is leeg en u kunt uw bestanden niet vinden.

Oorzaak:

Windows kon bij dit probleem jou hoofdprofiel niet laden waardoor er een tijdelijk profiel is aangemaakt.

Oplossing:

De oplossing is gelukkig erg gemakkelijk, volg gewoon de volgende stappen:

1. EDIT: maak ten eerste even een back-up van het register. De kans is klein dat je brokken maakt, maar doe het voor de zekerheid toch maar even!

2. Druk op start en typ in het zoekvak: regedit.exe

  • Als het goed is komt er nu een programma in de lijst te staan met een blokjesplaatje ervoor, open deze.

1309428430-660.jpg

3. Klap nu als volgt de mappen uit:

  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\ProfileList.\

4. Als het goed is vind u hier een aantal mappen met allemaal S-1-5 vooraan in de naam, ook staan er als het goed is nu twee mappen met langere namen. Een van deze is het tijdelijke profiel en de ander het hoofdprofiel EDIT: de getallen van de lange nummers, dus ook het eindgetal (in het plaatje -1000) moeten hetzelfde zijn! Bij een van deze staat er dan '.bak' achter!

161646.png

5. Achter een van deze mappen met de lange getallen staat in de naam ‘.bak’, dit is jou hoofdprofiel. Druk met de rechtermuisknop op dit mapje en klik op ‘naam wijzigen’. Verwijder hier het ‘.bak’ uit de naam.

Achter de andere map met het lange getal staat niets, hiervan gaan wij ook even de naam veranderen (zie stap 2). Hier voegen ‘.old’ aan het einde van de naam (zonder aanhalingstekens).

161647.png

6. Start nu de computer opnieuw op en het probleem is verholpen.

* ga NOOIT in het register (regedit.exe) spelen! Hiermee kunt u uw hele computer overhoop halen!

----------------

Met vriendelijke groet,

Stefan Broekman (Broekmanium)

aangepast door Broekmanium
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Broekmanium,

Bedankt! Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem.

Maar ik snap de eerste 3 stappen niet zo goed (onder de afbeelding). Maar dat kan ook aan mij liggen. :D

Als het goed is vind u hier een aantal mappen met allemaal S-1-5 vooraan in de naam, ook staan er als het goed is nu twee mappen met langere namen. Een van deze is het tijdelijke profiel en de ander het hoofdprofiel.

Welke zijn de 2 dan met langere namen in je afbeelding? Of komen die niet voor in de afbeelding? Welk is in je afbeelding dan het tijdelijke profiel en welk is het hoofdprofiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes off-topic : iedereen is ooit begonnen als één van dat soort mensen...ik snap hem wel, maar de uitdrukking kan helaas een beetje onrespectvol over komen.

Niet zo bedoeld in ieder geval :-)

---------- Post toegevoegd om 15:39 ---------- Vorige post was om 15:38 ----------

Hoi Broekmanium,

Bedankt! Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem.

Maar ik snap de eerste 3 stappen niet zo goed (onder de afbeelding). Maar dat kan ook aan mij liggen. :D

Welke zijn de 2 dan met langere namen in je afbeelding? Of komen die niet voor in de afbeelding? Welk is in je afbeelding dan het tijdelijke profiel en welk is het hoofdprofiel?

In mijn afbeelding komen deze niet voor, hier staat maar één mapje, zoals het hoort te zijn. Ik heb de afbeelding even verwijderd om onduidelijkheden te voorkomen.

aangepast door Broekmanium
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stefan,

Erg goed uitgewerkt en eenvoudig te volgen allemaal, maar voordat ik mijn laptop sloop heb ik nog even een vraagje. Ik twijfel namelijk over het aanpassen van de mappen met 21 in hun naam verwerkt. Bij mij staan er namelijk 5, eindigend op 1000/ 1001/ 1002.bak/ 1003 en 500. Ik vermoed dat het er meerdere zijn in verband met meerdere gebruikers accounts (heb er 3). In dit geval lijkt 1002.bak mijn hoofdprofiel. Welke mappen moet ik nu voorzien van de toevoeging .old?

Alvast bedankt!

Gr. Roelof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.