Ga naar inhoud

AMTSO: test je beveiliging


Aanbevolen berichten

51bbf90d59725-Amtso.PNG

In het beste geval heb je er alles aan gedaan om de beveiliging van je PC te optimaliseren. De vraag is alleen of je systeem nu echt wel zo veilig is. Vandaar dat AMTSO - Anti-Malware Standards Testing Organisation - je de mogelijkheid biedt om het zelf uit te testen. Via een hele reeks tests kun je nagaan of je systeem wel zo waterdicht is als je zelf denkt.

51bbf9996ac8c-AMTSO_Feature_Settings_Check.PNG

Test if my protection against the manual download of malware (EICAR.COM) is enabled

Test if my protection against a drive-by download (EICAR.COM) is enabled

Deze beide tests zijn gebaseerd op het EICAR.COM-procédé, dat we eerder op PC Helpforum al hebben toegelicht en waar een massa forumgebruikers inmiddels hun beveiliging al hebben mee gecontroleerd.

Test if my protection against the download of a Potentially Unwanted Application (PUA) is enabled

Bij deze test wordt een testbestand aangeboden van een "Potentially Unwanted Application" (PUA). Uiteraard is dit geen echt bestand maar een standaardbestand om de toestand van je bescherming te onderzoeken. In sommige programma's wordt dit PUA ook PUP genoemd, van "Possibly Unwanted Program".

Test if protection against accessing a Phishing Page is enabled

Klik je op deze test dan wordt er een AMTSO Phishing-bestand losgelaten op je PC. Dit als controle of dit standaardbestand door je bescherming wordt herkend. Er worden uiteraard geen ongewenste bestanden geplaatst of geen gegevens opgehaald via deze phishing-techniek indien je beveiliging correct werkt.

Test if my cloud protection is enabled

De laatste test zoekt uit of bedreiging uit de Cloud worden herkend door je beveiliging. Ook dit is weer een standaardbestand dat enkel de bescherming controleert en verder geen gegevens plaatst of gebruikt op je systeem.

De resultaten van deze tests zullen bevestigen of je op beide oren kan slapen wat je beveiliging betreft. Indien niet wordt het hoog tijd om te controleren waar je de beveiliging moet vernieuwen of aanpassen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij test 1 krijg ik de melding "pagina niet beschikbaar" als ik op de downloadlink klik en via Norton aanval geblokkeerd.

Bij test 2 staat er geen downloadlink, krijg wel de melding dat er een aanval geblokkeerd is.

Bij de andere 3 testen wordt alles netjes geblokkeerd door Norton.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met Avast Internet Security kreeg ik geen virusmelding bij test 2 (drive by) en test 3 (PUA).

Om dit in orde te brengen moest ik nog iets extra aanvinken bij de instellingen:

Web schild instellingen--Gevoelgheid--PUP en verdachte bestanden aanvinken!

Dit gebeurt dus niet automatisch bij de installatie van Avast. :dong:

aangepast door Jion
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Avast Internet Security kreeg ik geen virusmelding bij test 2 (drive by) en test 3 (PUA).

Om dit in orde te brengen moest ik nog iets extra aanvinking bij de instellingen:

Web schild instellingen--Gevoelgheid--PUP en verdachte bestanden aanvinken!

Dit gebeurt dus niet automatisch bij de installatie van Avast. :dong:

Dat is niet erg netjes van Avast :dong:
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.