Ga naar inhoud

Game PC voor relatief laag budget


Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Mijn pc begint een beetje tekortkomingen te vertonen als ik games als GTA IV of Bioshock 2 probeer te spelen. Dus wil ik al een beetje uitkijken naar een nieuwe pc.

Nu is mijn budget niet al te hoog, neem tussen de 600 en de 1000 euro.

Ik heb nu enkele vragen:

-Is het mogelijk om een zo goed mogelijke game pc samen te stellen (op een of andere online hardware shop) voor mij voor gegeven budget?

-Is een nieuwe pc überhaupt wel nodig? Ik zal hieronder even de specificaties van mijn huidige pc geven.

Misschien schiet alleen m'n grafische kaart te kort en is er een veel goedkopere oplossing? Ik was sowieso al van plan om mijn huidige pc te gebruiken voor msn, facebook -dat soort dingen- terwijl ik game op m'n toekomstige pc. Voor de nieuwe pc zou dan ook een nieuw scherm horen.

Specificaties huidige pc: (van Xfire gehaald)

Manufacturer:

MEDIONPC

Processor:

Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz

Memory:

3070MB RAM

Hard Drive:

467 GB

Video Card:

NVIDIA GeForce 8600 GT

Monitor:

Algemeen PnP-beeldscherm

Sound Card:

Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

Speakers/Headphones:

Keyboard:

USB-hoofdhub

Mouse:

USB-hoofdhub

Mouse Surface:

Operating System:

Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)

Motherboard:

Computer Case:

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTA IV vraagt schandalig veel van een systeem. Maar Bioshock 2 zou je inderdaad toch goed moeten kunnen spelen.

Dus baseer je niet op GTA IV (daar heb je een PC van minstens 1500 euro voor nodig om die een beetje goed te spelen), maar Bioshock 2 moet kunnen.

Let vooral op een zeer goede grafische kaart en veel videogeheugen (en voldoende RAM), en minder op de processor, aangezien je graag games speelt. Neem natuurlijk geen stokoude processor, maar de laatste nieuwe hoeft zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je huidige computer is niet bepaald een old-timer, maar een tweede PC is natuurlijk altijd leuk. Wat betreft GTA IV, een setje GTX 460' kunnen dat vlekkeloos spelen, zelfs eentje al. Maar wil je dat de computerwinkel de PC in elkaar zet, alsook windows, en moeten ze windows installeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik zelf de pc in elkaar zou zetten, maar ik heb er niet echt veel vertrouwen in dat ik dat kan. Ja uiteraard moet windows erop komen te staan.

Alvast bedankt voor de hulp die ik tot nu toe al heb gekregen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik die grafische kaart ga kopen, is dit de beste? Want ik ken helemaal niks van grafische kaarten! Ik heb geen zin om een 'goedkope' game pc aan te schaffen die dan niet aan mijn wensen voldoet, dan ga ik liever voor de verbetering van de oude pc ;)

edit: is http://azerty.nl/producten/product_detail/971/290624/palit-gtx-460-sonic-platinum-grafische-adapter-gf-gtx-460-pci-express-2-0-x16-1-gb-gddr5-digitale-visuele.html dit wat ik moet hebben? zo niet mag ik dan een linkje naar een online shop die dit verkoopt?

aangepast door Madome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik hier kom binnenvallen maar een pc in elkaar zetten is echt niet zo moelijk als het lijkt hoor. Als je echt niet durft zet de winkel hem wel in elkaar en dat kost je naar mijn weten ongeveer 60 euro. Met een budget van ongeveer 700-800 euro kan je trouwens een prima systeem bouwen. Randspul niet meegerekend.

Als je die 60 euro wilt besparen kijk dan bijv. eens naar dit topic waar te zien is hoe ik mijn 1e pc in elkaar zette..

aangepast door Biskwietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.