-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
Hoi Dawn1, De geheugentest met Memtest86+ die Clarkie voorstelde werkt volledig vanaf de cd die je gebrand hebt, en dient om het geheugen in je laptop uitvoerig te testen. Als deze test zonder problemen wordt doorlopen weten we zeker dat het geheugen van je laptop in onberispelijke staat is en zijn werk doet. Met deze geheugen test hoef je niet bang te zijn dat je de dingen erger maakt, het dient enkel ter controle van het geheugen. Laat maar weten wat deze test als resultaat oplevert. Ja deze cd mag je zeker nog eens gebruiken, maar als deze weer de boel doet vastlopen ben ik bang dat idd je harde schijf stuk is. Als het programma je harde schijf wil benaderen loopt het mis, zelf geef je aan dat bij de installatie van het besturingssysteem het formatteren steeds blijft hangen op zo'n 17% wat waarschijnlijk wijst op slechte sectoren op je harde schijf.
-
Heb je de mogelijkheid om bij de installatie gebruik te maken van een monitor? Dat zou een mogelijkheid zijn om je probleem op te lossen.
-
BSOD (laatste check voordat ik em binne breng)
Dasle reageerde opeen topic in Archief Windows Algemeen
Mooi dat het gelukt is Houd ons maar op de hoogte van de verdere ontwikkelingen. -
Vermeld dan ook even welke ISP je gebruikt, Belgacom, Telenet of ????
-
Om de resolutie van je grafische kaart te wijzigen zijn zover ik weet geen instellingen in de BIOS voorhanden. Om wat voor installatie dvd gaat het OEM, retail....?
-
Heb je de Windows 7 Upgrade Advisor al gebruikt? Deze dien je wel uit te voeren op de pc waar je Windows 7 op wil installeren.
-
Heb je eventueel en driver voor je muis geinstalleerd welke je hier kan vinden?
-
BSOD (laatste check voordat ik em binne breng)
Dasle reageerde opeen topic in Archief Windows Algemeen
Via deze link --> http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.iso.zip download je de ISO van Memtest86+ als een ingepakt bestand. Pak de ISO uit met winzip of winrar, de ISO die je dan terugvind in de uitgepakte map brand je als image met b.v.Nero of Ultra ISO op een lege cd. -
Om Windows 7 te installeren dien je minstens 1GB geheugen te hebben, de systeemvereisten kan je hier nalezen
-
BSOD (laatste check voordat ik em binne breng)
Dasle reageerde opeen topic in Archief Windows Algemeen
Heb je de .ISO als image gebrand op je cd? En op een lage snelheid? -
Welke specificaties heeft je pc, processor, geheugen enz... Als er nog een besturingssyteem opstaat kun je ook het volgende doen. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
-
Achter een resolutie zie je steeds een aantal Hz staan. Dat word er bedoeld met "vernieuwingsfrequenties".
-
Blijkbaar maak je gebruik van SLOW-PCfighter, maak je hier wel eens gebruik van. Dit is tevens een registry cleaner maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Snelheid zal je er niet mee winnen, maar als zo'n registry cleaner in de fout gaat zijn de problemen vaak niet te overzien.
-
Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
-
Ik maak ook wel eens gebruik van zulke tools. Bij de tools die ik gebruik is hoe hoger het getal hoe beter de signaal kwaliteit en sterkte. Dus -78dBm is een beter verbinding dan b.v -48dBm, althans bij de tools die ik in gebruik heb. Dit zul je ook merken indien je over een laptop beschikt dat als je korter bij de draadloze router zit het getal hoger zal zijn dan wanneer je b.v. in de tuin zou zitten.
-
Hoi ezxii, Hoe ver sta je met je probleem?
-
Word de printer wel weergegeven in apparaatbeheer als je de printer aansluit?
-
Heb je al eens via apparaatbeheer laten zoeken naar de nieuwste driver voor je printer?
-
Bij aankoop is dit vaak niet te zien en evenmin terug te vinden in de specificaties, helaas Ik weet niet in welke staat en hou oud je pc is, maar zelf zou ik een latje zoeken wat kan bij het geheugen wat je al had en dan een latje met dezelfde grootte. Mocht dat geheugen moeilijk of niet meer verkrijgbaar zijn dan zou ik 2 identieke latje kopen van de zelfde grootte. Ook het gebruik van verschillende latjes qua grootte wil niet altijd. Maar dat is afhankelijk van je geheugencontroller op je moederbord en moeilijk op voorhand te bepalen.
-
Om een vervangend moederbord te vinden valt niet mee, maar hier enkele links ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - AMD - Socket AM2+ Componenten :: Moederborden :: Socket AM2 moederborden
-
Heb je een voorkeur voor een bepaald merk? Is er een verklaring voor dat je 2 moederborden overleden zijn op 2,5 jaar.
-
De partnummer staat meestal op een kleine sticker aan de zijkant, mocht je deze niet kunnen terug vinden download dan pc wizard en tijdens de installatie dien je op te letten dat je het volgende uitvinkt Vink de 2 opties uit die hier in het rood omlijnd staan!! Belangrijk!! Volg verder de installatie en start nadien pc wizard op. (Klik op de afbeelding om in te zoomen) Klik op de afbeelding van de pc met de groene pijl boven en nadien klik je op je geheugen. Wat staat er in de omlijnde vakjes bij informatie?
-
De termen over single en double sided kun je in de meeste gevallen wel hanteren, maar 100% zekerheid heb je hier door nog niet. ja geheugen is een erg uitgebreide materie ;-) en dit is verder een heel technische uitleg. Op de modules staan een partnummer en is meestal op te zoeken op de website van de fabrikant om hier uitsluitsel over te geven. Als je me de partnummers in je volgend bericht wilt plaatsen wil ik het wel voor je proberen op te zoeken, dan heb je meer zekerheid. In ieder geval zou ik het nieuwe geheugen proberen in te ruilen voor een andere reep geheugen, neem eens contact op met de winkel waar je het geheugen gekocht hebt en leg je probleem uit. Vaak maken ze geen probleem om een latje om te ruilen maar dan zal je waarschijnlijk met je pc naar de winkel moeten. Maar dan heb je het voordeel dat ze het gelijk kunnen testen.
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
