Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Het probleem lijkt zich steeds rond je WLan kaart te begeven. Met draad doet het probleem zich niet voor en draadloos via usb evenmin Zal morgen eens proberen of ik iets uit een manual kan halen van je systeem wat je eventueel zou kunnen helpen. Daar deze Wlan kaart toch als je leest op internet voor veel problemen lijkt te zorgen is er wel een grote kans dat een vervangende WLan kaart je probleem kan oplossen. Maar zal morgen eens een manual doorspitten of ik misschien nog een aanwijzing kan vinden.
  2. Het is onmogelijk om te zeggen hoe lang je HD nog zal meegaan, helaas. Zie het vaak dat ze enkele uren, of dagen en ook wel eens enkele weken of maanden nog werkt. De aard van de beschadiging in de harde schijf en welke onderdelen er schade hebben opgelopen is niet te zien of te meten. Dit is gewoon niet te voorspellen.
  3. Hoi Martijn, Een 32bits besturingssysteem kan in theorie maar 4GB geheugen adresseren (gebruiken). In de praktijk is dit zelfs nog minder, dit komt door dat een systeem voor bepaalde hardware geheugen reserveerd. Zelf gebruik ik een 64bits besturingssysteem en 4GB geheugen waarvan ik er in Windows 3.75GB ter beschikking heb. Het overige geheugen word gereserveerd voor men pci geluidskaart. Dus de 8GB die je gebruikt of wil gebruiken, heeft bij een 32bits besturingssysteem totaal geen zin. Ook applicaties en games kunnen dit niet gebruiken bij een 32bits besturingssysteem door de eerder vermelde beperkingen. Om hier gebruik van te kunnen maken dien je een 64bits besturingssysteem te gebruiken. Jean-Pierre was me te vlug af
  4. Als het toch gelukt is om normaal op te starten, welke ATI driver gebruik je momenteel. Kijk eens op de site van AMD/ATI of er nieuwere drivers voorhanden zijn en dan kan je deze alvast downloaden.
  5. Bedoel je de linken in bericht #6 van clarkie? Deze doen het hier wel.
  6. Verklaar je eens nader, voor Photoshop heb je na installatie toch geen cd nodig om het te kunnen gebruiken. Als je Photshop download en installeert en na het invoeren van je licensie heb je toch geen cd nodig om met het programma te kunnen werken.
  7. Dan vermoed ik een probleem met je harde schijf, helaas. Je kan nog een Windows schijfcontrole uitvoeren. Ga via Start naar Computer en rechtsklik op je C-schijf en kies Eigenschappen en ga naar het tabblad Extra en klik op Nu controleren Vink beide opties aan en klik op Starten Je zal een melding krijgen dat de schijfcontrole word uitgevoerd bij de volgende start, herstart dan je netbook en onderbreek de schijfcontrole niet. Wat is hier het resultaat van?
  8. Dan duim ik voor je Welke drivers installeer je allemaal, en in welke volgorde? Vaak is het bij een laptop belangrijk dat eerst de Chipset drivers geinstalleerd worden.
  9. Hoi mummie, Kun je wel opstarten in veilige modus? Tijdens het opstarten druk je herhaaldelijk op de F8 toets, in het menu kies je Veilige modus.
  10. Bij Eigenschappen van de netwerkcontroller Haal het vinkje weg bij De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en bevestig met OK Op netstroom 'maximale energie besparing'? vreemd Ik zou deze instelling op Maximale prestaties zetten, bevestig deze wijziging met Toepassen en OK Kijk eens of het iets oplost ;-)
  11. Als je via Start naar Uitvoeren gaat en typ in het uitvoervenster osk en druk op enter dan verschijnt er een virtueel toetsenbord. Werkt dit wel gewoon goed?
  12. Ja klopt dat je een schone instal had gedaan. Heb je bij Geavanceerde energie instellingen wijzigen al eens de instelling voor je adapter voor draadloos netwerk nagekeken. Welke instelling staat er bij jou? Kijk tevens eens bij Eigenschappen van de netwerkcontroller Staat deze instelling uit of aangevinkt?
  13. Een nieuwe laptop word altijd geleverd met een hoop voor geinstalleerde software. Zoals McAfee AV, Norton Back-up en zo nog veel meer van die programma's. Welke gebruik je daar nog van? Welke heb je verwijderd?
  14. Hoi gekkerd, Download HD Tune 2.55 en installeer het programma. Na de installatie start je HD tune Ga naar het tabblad Error Scan Daar je een netbook hebt zal HD Tune automatisch je HD selecteren. Klik op Start, HD Tune gaat nu je harde schijf op fouten controleren. Dit kan een behoorlijke tijd in beslag nemen en wacht dan ook geduldig het resultaat af. Wat levert dit op?
  15. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
  16. Als de vrije ruimte op je harddisk niet is toegewezen zal de Windows defragmenteer functie of zoals in jou geval een niet Windows defragmentatie programma deze vrije ruimte niet kunnen gebruiken. Hoe meer vrije ruimte hoe meer programmabestanden als een blok op je schijf samengevoegd kunnen worden, maar de vrije ruimte moet wel toegewezen zijn anders kan ze niet gebruikt worden. Dit kunnen we alleen maar toejuichen hoe minder gefragmenteerde bestanden hoe beter. Ja en Nee, de ruimte is wel vrij enkel word dit door het besturingssysteem niet gezien. Zelf vermoed ik dit dit veroorzaakt word door de de master file table of MFT. Het NTFS-bestandssysteem bevat een bestand met de naam master file table of MFT. Er is minstens een vermelding in de MFT voor elk bestand op een NTFS-bestandssysteem. Alle info over een bestand, waaronder de grootte, tijd en datum stempels, machtigingen en data-inhoud, wordt opgeslagen in MFT.
  17. Domme vragen bestaan niet ;-) Als je met een vraag zit is een forum de uitgelezen plek om ze te stellen. Mocht je vraag voldoende zijn beantwoordt mag je dit topic als zodanig markeren door op de te klikken. Groetjes Dasle
  18. Hoi rominatjuh, Dat er achter een proces *32 staat wil idd zeggen dat het hier een 32bits programma betreft. Nu is dat geen probleem omdat 32bits programma's perfect op een 64bits besturingssysteem kunnen werken.
  19. Als je bovenstaand bericht hebt uitgevoerd, vermeld dan ook even over welke schijf het gaat. Vermeld even merk en het type hiervan.
  20. Kijk eerst even hoeveel ruimte er in gebruik is op de desbetreffende harddisk. Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Vervolgens klik je aan de linker kant op Gereedschap >> Harde Schijf Wisser In het venster wat je dan ziet kies je bij Wis >> Alleen vrije ruimte (is heel belangrijk!!!!) Schijven >> Daar ik er vanuit ga dat het zich hier om je C-schijf handelt kies je de schijf waar je besturingssysteem opstaat. Anders kies je de schijf waarop je die 3 GB mist. Klik op Wis en wacht tot het wissen van de vrije ruimte klaar is. Dit kan even duren afhankelijk van de grootte van de harddisk. Lost dit je probleem met je missende 3 GB op?
  21. Dan gaan we eens kijken of systeemherstel misschien abnormaal veel ruimte in beslag neemt. Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies Als administrotor uitvoeren Typ nu vssadmin list shadowstorage en druk op enter. Je krijgt dan iets gelijkaardigs te zien als hier beneden. Kijk dan eens naar de waardes voor je C volume Gebruikte opslagruimte voor schaduwkopieën: 0 B (0%) Toegewezen opslagruimte voor schaduwkopieën: 0 B (0%) Maximale opslagruimte voor schaduwkopieën:476.01 MB (1%)
  22. Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies Als administrotor uitvoeren Typ in de opdrachtprompt wmic en druk op enter waarna "wmic:root\cli" verschijnt. Typ nu shadowcopy en druk op enter. Wat staat er vermeld in het rood omlijnde in jou geval?
  23. Daar is niets mis mee ;-) als je iets bij kunt leren is dat toch mooi meegenomen.
  24. Gebruik je toevallig Windows Vista?
  25. Heb een tijdje terug van kennissen met een gelijkaardig probleem geworsteld, uiteindelijk was het geheugen corrupt. Maar heb het ook al meegemaakt dat bij de eerste keer opstarten de pc niet aan wou en vervolgens de ganse dag normaal deed opstarten, enkel als ie een nacht had uitgestaan deed het probleem zich weer voor. Slecht functionerend geheugen kan soms de gekste dingen veroorzaken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.