Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Je gebruikt 2 X 4GB ram geheugen, in welke slots op je moederbord heb je deze geinstalleerd? Op welke kleur SATA poort heb jij de harddisk aangesloten en op welke kleur je dvd-drive, ik neem aan dat je een SATA aansluiting op je dvd-drive hebt?
  2. Oké, ik zal de info van het moederbord en dergelijke opzoeken en kijken of me iets opvalt wat de installatie zou kunnen verhinderen.
  3. Als je zeker bent dat de harddisk in orde is zou dit geen probleem mogen zijn, alleen zal je systeem niet volledig tot zijn recht komen met een laptop schijf i.v.m de snelheid.
  4. Wat bedoel je met verkeerde harde schijf gekocht?
  5. Kun je ons wat meer info omtrent je hardware verschaffen? Merk & type moederbord, processor, merk geheugen & type eventueel het aantal geheugen latjes dat je in gebruik hebt.
  6. 23u is wel extreem Heb hier een schijf van 1TB getest en dat duurde iets meer dan 2 uur. Normaal gezien krijg je op het einde van de test een PASS of FAIL melding. Dan vrees ik toch het ergste voor je harddisk.
  7. Je maakt gebruik van twee geheugen latjes in je pc één van 1GB en één van 512Mb. Sluit deze pc eens af, haal de stekker uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop zodat de pc volledig stroomloos is. Open je pc en dan moet je zorgen dat je zelf statisch ontladen bent door een metalen verwarmings-buis of een metalen stuk van een waterleiding vast te nemen. Haal dan het latje van 512Mb eens uit de pc. Herstel de stroomvoorziening en start nadien je pc op. Kijk dan eens of je pc nog blijft uitvallen. mocht dit niet helpen dan kun je het 1GB latje wisselen met het latje van 512Mb. Wat levert dit op?
  8. Dan kunnen we er wel vanuit gaan de de 12V lijn van je voeding in orde is Heb je alle drivers geïnstalleerd na de herinstallatie? Staan er vermeldingen in apparaatbeheer?
  9. Hoi emmanujan, Mocht je email het nog niet doen stel ik voor dat we met een propere lei beginnen en de aangemaakte accounts die niet werken verwijderen. In Thunderbird ga je naar de e-mailwerkbalk die je links bovenaan terug vindt Klik op Extra en in het menu wat verschijnt kies je Accountinstellingen In het venster wat opent worden nu je e-mail accounts weergegeven, selecteer hier je account door op je e-mailadres te klikken, vervolgens klikt je onderaan op Accountacties. In het menu wat verschijnt kies je Account verwijderen Je krijgt een venster waar je het verwijderen dient te bevestigen door op OK te klikken. Geef maar een seintje als je zover bent, dan gaan we stap voor stap verder om je e-mail account in te stellen. ;-)
  10. Om welke laptop gaat het precies? Vermeld eens het merk, type en modelnummer.
  11. Hoi poepoe, Hoe ver sta je met het oplossen van je probleem?
  12. Bevinden zich deze systemen in een LAN omgeving, beschrijf dan eens de apparaten die je gebruikt in dit netwerk?
  13. Ja dat Speccy aangeeft dat de SMART die uitgelezen word niet goed zou zijn en de tool van WD zegt dat de SMART die uitgelezen word wel goed is, is idd gek Ik zou zeker de tool van Western Digital de schijf eens laten analyseren om zeker te zijn dat de schijf in orde is. Nu heb ik afgaande op het verschil wat Speccy en de tool van WD aangeeft eens rond gezocht op het internet. Nu blijkt dat deze schijf enorm veel problemen geeft als het op snelheid aankomt, je bent dus zeker geen alleenstaand geval. Vanaf een bepaalde serie zouden de problemen opgelost horen te zijn, kun je eens het serienummer vermelden wat op deze schijf staat om te kijken of ik meer informatie kan vinden hierover.
  14. Het gebeurt wel eens dat dat installer van gelijk welk bestand tijdens het downloaden op één of andere manier corrupt raakt. Vaak is er niets aan de hand, doet dit probleem zich vaker voor dat een installatiebestand niet goed werkt? Heb het wel eens meegemaakt met slecht geheugen, maar daar waren zo goed als alle installatiebestanden corrupt die men downloade.
  15. Dit is de info die ik vond van je HP Workstation. The hp xw8000 workstation memory features include: • 6 memory slots for DIMMS • 256 MB to 4 GB memory capacity (memory capacity could increase when 2 GB DIMMS are available; maximum capacity will depend on OS support) • Dual channel registered DDR 266 • 128, 256, 512 MB DIMMs, or 1GB stacked DIMMs • DIMMs must be installed in pairs. Daar het geheugen wat je wil gebruiken of bijplaatsen DDR 400 is zal dit niet werken met deze pc omdat specifiek vermeld word dat het geheugen DDR 266 zou moeten zijn. Ook moet het registered geheugen zijn. Een manual voor je HP xw8000 Workstation kun je hier downloaden en vanaf Blz. 31 vind je alle info betreffende je geheugen.
  16. Als de problemen zich weer voordoen laat je maar iets weten, want als alles goed functioneert dan kunnen we ook geen fout zoeken. ;-)
  17. Heb je de EXTENDE TEST voor de WD10EADS-00M2B0 ATA schijf laten lopen? In het scherm van de tool wordt enkel de Seagate schijf van 1TB als slecht aangeduid. Sluit je pc eens af en koppel de slechte Seagate schijf los van je pc, heb je dan nog last van de traagheid die je noemt.
  18. Dasle

    bios

    Is je pc gecrasht geweest of heb je software verwijderd.
  19. Op het geheugen wat niet werkt in je pc staat er een serienummer of iets dergelijks op vermeld? Of staat er een code op de memory chips?
  20. Van welk merk is de harde schijf? Dan kunnen we een tooltje gebruiken om ze vanuit Windows te testen als je een andere pc ter beschikking hebt.
  21. Dan kun je op de website van Western Digital WinDlg_124.zip downloaden. Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar. In de uitgepakte map rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren. Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next. Een venster opent waarin je harde schijven worden weergegeven. Hier kan je de SMART status al zien. Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt. Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start. Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen naar gelang de grootte van de schijf. Vermeld dan het resultaat van deze test.
  22. Dat is moeilijk te voorspellen, maar als je zeker wilt spelen kun je misschien beter je voorzorgen nemen. Belangrijke data zou ik op een goede schijf zetten voor de zekerheid. Baat het niet dan schaad het niet ;-)
  23. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
  24. Uit het logje van Speccy kan ik opmaken dat je C-schijf de WD10EADS-00M2B0 ATA is, klopt dit? Heb je de mogelijkheid en de plaats om de data van de schijven die een slechte SMART weergeven veilig te stellen? Het belangrijkste is nu dat je jou data veilig stelt die je niet kwijt wil.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.