Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Graag gedaan hilda1962, Als je nog terug kunt vallen op garantie dan kun je idd beter contact opnemen met de winkel om later niet voor verrassingen komen te staan. Houd ons maar op de hoogte hoe het verder afloopt ;-)
  2. Die harde schijven die een slechte SMART weergeven, is hier een harde schijf bij waar je Windows op staat?
  3. Haal de stekker van de voeding uit het stopcontact en druk meerdere malen op de aan knop om te zorgen dat je pc volledig stroomloos is. Doe je zelf even ontladen door een metalen verwarmingsbuis of waterleiding vast te nemen en kijk eens hoeveel geheugen latjes er in deze pc zitten, haal ze eruit en als het er meerdere zijn plaats ze dan één voor één terug en probeer telkens of je beeld krijgt.
  4. Is je pc verzegeld i.v.m de garantie? Anders kun je eens in de pc kijken, denk niet dat het stof betreft maar het zou wel eens kunnen dat de koelventilator niet werkt. Een andere mogelijkheid is dat het koelblok niet goed geplaatst is of dat er wat scheelt met de aangebrachte koelpasta.
  5. Het logje heb je alvast prima gemaakt. Maar was de pc iets aan het doen net voor je het logje hebt gemaakt? Wat me opvalt is de CPU temperatuur van zo'n 73C° wat toch wel te veel van het goede is. Hoelang is het geleden dat je hardware vervangen is geweest?
  6. Dat helpen is graag gedaan, daar is dit forum uiteindelijk voor bedacht ;-) Je kan de cd's zowel op een pc als met een laptop gebruiken dat is verder geen enkel probleem. Dan wachten we wel tot je vriend de gelegenheid heeft om een logje te maken. Houd ons maar op de hoogte over het verdere verloop
  7. Ik heb de malware experts (Kape & Kweezie Wabbit) verwittigd, want blijkbaar is deze door de mazen van het net geglipt. Zodra één van hen online komt word je verder geholpen.
  8. Heb je een Windows installatie cd, zoja als je deze in de cd/dvd drive legt en opstart start je pc dan van deze installatie cd?
  9. Om welke laptop gaat het vermeld eens het merk type en modelnummer.
  10. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
  11. Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten". Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven". Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan. Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt. Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)
  12. Of het nog de moeite loont om er energie in te steken is moeilijk te beoordelen. Soms gaat zo'n schijf enkele dagen later helemaal stuk, het kan nog weken of maanden duren. Hier kan ik je geen betrouwbaar advies geven het is niet te voorspellen. Maar als je verder alles installeert en instelt en de schijf gaat stuk heb je alles voor niets gedaan De cd's kan je altijd weer gebruiken al hoop ik niet dat je ze nodig hebt, maar je kan er misschien ooit en kennis of vriend mee voort helpen. De cd van memtest86+ kan je op alle systemen gebruiken, de cd van Seatools op harde schijven van Seagate en dacht dat Maxstor ook hiermee mogelijk is. Als je een HD van Seagate of Western Digital koopt zit je wel goed, alleen dien je er op te letten of je een IDE of SATA aansluiting zal nodig hebben. Anders kan je het volgende uitvoeren. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
  13. Dan zul je enkel maar SATA aansluitingen hebben, op jou foto staat trouwens nog een connector. Deze connector kan je doormeten op de zelfde manier als ik in men vorig bericht vermelde. Hier heb je ook een zwarte (negatief) en een gele (+12V).
  14. Verwijder eens de Speccy die je gedownload en geinstalleerd hebt, download Speccy dan eens opnieuw en installeer deze opnieuw. Voer dan Speccy eens opnieuw uit. Brengt dit enige verbetering
  15. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. ;-)
  16. De malware specialisten (Kape of Kweezie Wabbit) worden verwittigd. Zodra ze online komen helpen ze je verder ;-)
  17. Welke geheugen modules gebruik je in jou pc, welke grootte hebben ze?
  18. Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. ;-)
  19. Afhankelijk van je BIOS kan dit er uitzien als in de bovenstaande afbeelding. Hie zie je First, Second en Third Boot Device staan, kijk eens hoe deze bij jou staan ingesteld. Een andere mogelijkeid zie je in een andere BIOS hieronder. Mocht je er niet uit komen dan laat het maar even weten.
  20. Hoi arieboomsma, Sluit de pc even af en trek voor de zekerheid even de stekker uit het stopcontact of als er een aan/uit knop zit aan de voeding mag je die ook gebruiken. Sluit gewoon alle nodige connectors aan zowel van je moederbord als harde schijven en dvd-station enz..... Daar je waarschijnlijk problemen had met de 12V voorziening ga je deze best eerst even meten. Dit kan je b.v meten aan de molex stekker die je hieronder ziet. Verbind de negatieve aansluiting van de multimeter met de zwarte aansluiting in de stekker. De positieve aansluiting van de multimeter verbind je met de gele aansluiting in de stekker. Herstel de stroomvoorziening van je pc en start deze op en kijk dan eens welke waarde je multimeter aangeeft. Je zou nu 12V horen te meten.
  21. De 43C° die het programma aangeeft is de temperatuur van je harddisk. 2,4% beschadigt is helaas 2,4% te veel, ik kan je dan ook alleen maar aanraden om uit te kijken voor een nieuwe of vervangende harddisk. Dit is vaak het begin van het overlijden van een harddisk en zal zorgen voor data verlies en andere problemen wat enkel maar erger wordt. Helaas
  22. En als hij staat te biepen start deze niet op? Kan ik hier uit concluderen dat je Windows reeds opnieuw geinstalleerd hebt?
  23. Als je een blauw scherm (BSOD) krijgt heb je dan de mogelijkheid om de code te zien
  24. Om je voorlopig even uit de nood te helpen zou je via de optie speciale tekens de tekens en dergelijke die je regelmatig gebruikt kunnen plakken in een tekst bestandje wat je op je bureaublad bewaart. Zo hoef je niet steeds tussen de diverse toetsenbord instellingen te switchen.
  25. Ja ik bedoelde idd het ram geheugen ;-) Kun je proberen in je BIOS te geraken en de boot volgorde even te checken. Tijdens het opstarten van de pc druk je herhaaldelijk op de Del toets. Anders let even op het postscherm In het postscherm zie je Press XX to enter setup waar XX staat voor b.v F2 of een andere toets. Controleer dan even de boot volgorde.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.