-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
Laptop packard bell cracht volledig
Dasle reageerde op kristof28's topic in Archief Hardware algemeen
Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. ;-) Vermeld ook even het merk, type en modelnummer van je laptop. Ik heb zo'n vermoeden dat je bootvolgorde in de war is. -
Het vermogen van de voeding vind je meestal terug op de specificatie label op de voeding. Maar of deze voeding zal passen betwijfel ik, kijk eens of je dezelfde aansluitingen hebt op de oude voeding en dan meer bepaald een 4 polige connector voor je processor van stroom te voorzien.
-
Laptop start op en dan enkel een zwart scherm.
Dasle reageerde op Robo's topic in Archief Hardware algemeen
Om misschien nog aan je data te geraken kun je gebruik maken van een Ubuntu live cd. Hoe je deze gebruikt lees je (Klik)hier. -
De Cooler Master Hyper 212 Plus koeler past op jou moederbord en je dient een mee geleverde backplate te gebruiken voor de montage van de koeler. De koeler is heel gunstig geprijsd en het koelvermogen is voor de prijs meer dan uitstekend Een revieuw van deze koeler kan je hier lezen. Nu heb ik enkele maanden terug een defect AM2 bordje vervangen en heb ondertussen contact gehad met die persoon. Ik had hem het defecte bordje terug meegegeven maar kan het zo gaan ophalen indien nodig. Dus nu is het aan jou, ga je voor die nieuwe koeler? Anders zorg ik wel dat ik dat moederbordje hier krijg om het bracket eraf te halen. ;-)
-
Of je kan kiezen voor een andere koeler die de bracket van AMD niet gebruikt mocht je geen defect bordje vinden ;-)
-
De braket komt van een A8N-SLI en zie net dat deze maar 2 bevestigingsschroeven heeft De jouwe heeft vier bevestigingsschroeven, dit zal dus niet passen helaas. Misschien dat Jean-Pierre iets heeft liggen.
-
Heb er twee verschillende liggen, en het verschil zit enkel in de backplate. Eén is van kunstof en de andere metaal, het enige verschil wat ik zo kan zien is de lengte van de bevestigingsschroeven. Deze zijn bij de metalen uitvoering iets korter. Maar voor de bracket zal dit niet uitmaken.
-
Zal eens even voor je rondneuzen, waarschijnlijk heb ik wel zo'n bracket liggen. Heb hier meer stukke moederborden liggen dan werkende Houd je op de hoogte. ;-)
-
Dus in principe heb je aan het kunstof bracket voldoende? Welke koeler had je in gebruik op dit moederbord, de box koeler van de processor?
-
Heb je de cd al eens geprobeerd op een andere pc of laptop? Zo weten we of het aan de cd of je pc ligt.
-
Aankoopadvies gevraagd voor spelen MW3/BF3
Dasle reageerde op Sertovic's topic in Archief Aan- en verkoopadvies
Ik vermoed wel als men upgrade naar een S775 Q8300 dat het verstandig is om eventueel te kijken voor een andere voeding. Heb even het systeem ingevuld bij Bequiet >> PSU-Calculator Expert / Netzteil Rechner Naar de gegevens die ik heb ingevuld word er minstens een 350 Watt voeding aangeraden en deze zou onder vollast zo om en bij de 86% belast worden. Let wel onder volledige belasting van alle componenten!! @ Sertovic Vul zelf eens alle gegevens in, met de eerder vernoemde upgrade is het overwegen van een andere voeding misschien toch wel te overwegen om problemen in de toekomst te vermijden. Als je een andere voeding zou nemen is het misschien aan te raden om deze nu zwaarder te kiezen dan nodig. Je kan ze altijd meenemen mocht je in de toekomst gaan voor een ander systeem, dan kan jij je de kosten van een nieuwe voeding dan besparen. -
Dan gaan we op het nog goede latje eens een geheugentest doen. Hoe je te werk gaat kan je hier lezen Welk resultaat geeft dit?
-
Dat een enkel geheugen latje enkel werkt in de gele geheugensloten klopt, voor twee latjes dien je DIMM A1 en DIMM B1 te gerbuiken. DIMM A2 en DIMM B2 zullen dan de zwarte zijn. ALs je nu alles terug aansluit en enkel het 2GB latje gebruikt werkt je systeem verder normaal. Ik heb toch zo'n vermoeden dat het aan het geheugen zal liggen en dat je voor ander zal moeten zorgen.
-
Tot men grote spijt kan ik niets vinden wat je eventueel zou kunnen verder helpen. Kan niet gelijk een instelling of wat dan ook ontdekken. Nu heb ik eens zitten kijken op de driver download sectie van dit type laptop, en nu zag ik daar voor diverse types een Essential System Update staan maar helaas lost deze fix een probleem op voor een error met de slaapstand. Helaas denk ik dat er weinig andere opties open blijven dan eens een ander WAN kaartje te proberen.
-
PC wil niet meer opstarten. Moederbord kapot?
Dasle reageerde op fastUser's topic in Archief Hardware algemeen
Wonderen gebeuren wel eens maar mirakels daar zorg jij voor Mooi dat je pc problemen zich hebben opgelost. ---------- Post toegevoegd om 20:53 ---------- Vorige post was om 20:48 ---------- Oooh nog even vergeten, een goede voeding is zijn geld meer dan waard. Je beschikt over stabiele volt lijnen en de voeding kan vaak meer stroom leveren dan er op de specificaties staat. De efficentie van zo'n een voeding is altijd 80+ Tevens beschikt een goede voeding over uitgebreide beveiligings attributen -
De grafische kaart in deze laptop is een Mobility Radeon X1100 van ATI Dan gaan we maar eens op zoek naar een geschikte driver.
-
Hoi Ypsolona, Ga eens naar apparaat beheer en rechtsklik op je beeldschermadapter en kies Eigenschappen In het venster wat verschijnt ga je naar het tabblad Details Bij "Eigenschap" kies je Hardware-id's Vermeld dan eens de waarde die word weergegeven welke hier rood omlijnd zijn.
-
Hoi Diana, In Speccy krijg je vaak de melding Cannot initialise SPC dll. Kun je Speccy eens verwijderen en opnieuw downloaden en installeren? Het kan veroorzaakt zijn door een corrupt installatie bestand of door een bestandsprobleem.
-
Dat je pc één biep geeft bij het opstarten is alvast een goed teken ;-) Als je opstart zonder geheugen heb je meestal geen beeld. Als je het geheugenlatje van 2GB in een ander geheugenslot steekt geeft dit dan nog ooit problemen. Het latje van 1GB is hoogstwaarschijnlijk corrupt, het kan zijn dat het latje van 2GB ook een defect heeft. Porbeer eens met het latje van 2GB in de andere geheugenslot. De melding Please enter setup to recover BIOS setting is normaal gezien dat de eerdere hardware niet gevonden wordt.
-
Die biep code is idd van de grafische kaart zoals Jean-Pierre al aangeeft. Probeer eens met één geheugen latje, maakt niet uit welk en wissel ze als de eerste het niet doet. Wat brengt dit?
-
Koppel alle hardware eens los van je moederbord en je voeding, dus probeer eens op te starten zonder dvd-drive, HDD eventueel floppy als je die nog gebruikt, en verwijder het geheugen. Je houd dus enkel je moederbord en je grafische kaart over. Krijg je nu biep tonen, zoja beschrijf eens het aantal en zijn ze kort of lang of een combinatie. Hoeveel geheugen latjes gebruik je op dit moederbord?
-
Welke hardware heb je verder nog allemaal aangesloten nu je alles uit je behuizing hebt gehaald?
-
Computer start traag op en loopt vaak vast
Dasle reageerde op gekkerd's topic in Archief Hardware algemeen
Dat is afhankelijk van het defect aan de HD. Als je pc of laptop vastloopt of gewoon niet meer doorstart zal dit weinig negatieve gevolgen hebben dan dat je b.v spontane reboots krijgt. Een HD kan door veel diverse factoren niet meer werken, data beschadiging op de platters, de schrijf/lees koppen, de spoel die zorgt voor de beweging van de arm waar de schrijf/leeskop op zit. Ook de kleine printplaat waar de componenten opzit voor het aansturen van een HD zorgt wel eens voor heel uiteenlopende fouten en foutmeldingen. Het punt is om dit in een vroeg stadium kunnen te herkennen, want het grootste ongemak is voor veel gebruikers dat ze vaak geen of geen recente back-up hebben en dan vaak belangrijke data kwijt zijn. Dan kan vaak enkel nog een data recovery bedrijf je uit de nood helpen, en dat is geen goedkope aangelegenheid -
PC wil niet meer opstarten. Moederbord kapot?
Dasle reageerde op fastUser's topic in Archief Hardware algemeen
Kan je eens op je processor van de pc die niet meer opstart eens de gegevens opschrijven en doorgeven. Dan bedoel ik alles wat onder PENTIUM@4 staat vermeld. -
Mocht je overgaan tot het installeren van Windows 7 64bits, is het misschien handig om te kijken of er 64bits drivers zijn en deze op voorhand te downloaden. Zo kan je mocht je na de installatie niet over internet kunnen beschikkken toch reeds de nodige drivers installeren. ;-)
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
