Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. De temperaturen lijken me op het eerste zicht niet verantwoordelijk voor je probleem. Heb je de mogelijkheid om de laptop aan te sluiten op een beeldscherm van een pc?
  2. Was er een bepaalde aanleiding of handeling waardoor je pc gecrasht is, of is dit zomaar uit het niets gebeurt?
  3. Ga eens via Applications/Accessoires/Terminal er opent dan een venster wat je kunt vergelijken met de opdrachtprompt in Windows. Typ in de terminal lspci en druk op enter. Wat komt erin de terminal te staan?
  4. Als je kijkt via Systeem/Voorkeuren/Netwerkverbindingen tabblad Draadloos, word daar een actieve verbinding vermeld? ---------- Post toegevoegd om 00:51 ---------- Vorige post was om 00:42 ---------- Heb jij je Ubuntu al in het Nederlands of nog Engels?
  5. Hoe wil je connectie maken met internet via een usb-ontvanger of via een ingebouwde pci kaart?
  6. De laatste die je op de AMD/ATI site kunt downloaden is versie 11.6 Gemodificeerde drivers zijn ook hier nog niet voor Windows 7 beschikbaar. Hier >> Windows 7 download from Guru3D.com vind je tevens voorgaande drivers, maar bij elke driver staat en link naar een support forum waar je de verschillende posts zou kunnen doorlezen en kijken wat anderen hun ervaringen zijn met deze driver. Let wel op dat je de 64bits driver neemt. Het zal heel wat uitzoeken worden en proberen voor dat je misschien een betere of goede driver gaat vinden. Moet er wel bij zeggen dat je een goede portie geluk nodig hebt om het zo één, twee, drie op te lossen. Misschien heb je bij de eerste al geluk of je moet er misschien wel 10 proberen, wie zal het zeggen.
  7. Zo ver ik weet is van de HP Pavilion dv9000 serie de grafische kaart geïntrigeerd op het moederbord en is niet te vervangen. Probeer eens het volgende, dan kunnen we kijken of het niet aan te hoge temperaturen van je hardware ligt. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
  8. Ben opzoek geweest naar de site met gemodificeerde drivers. OmegaDrivers.net | ATI/NVIDIA Omega Driver's drivers zijn er hier voor de oudere types en nog enkel voor Xp & Win 2000 Guru of 3D: PC Hardware De drivers of fix die je hier vind zouden wel werken met de HD 5000 & 6000 series Maar het kan wel de moeite lonen om deze sites in de gaten te houden, heb met een aangepaste driver eerder wel eens problemen kunnen oplossen.
  9. Als je bij het welkomstscherm van Ubuntu kiest voor Uitproberen i.p.v. Installeren kun je Ubuntu dan wel gewoon vanaf de usb-stick gebruiken?
  10. Daar je in je eerste bericht zei Ging ik er vanuit dat het om een pc ging. Kun je het merk, type en modelnummer vermelden van je laptop?
  11. Dan vrees ik net als men voorgangers het ergste, mocht dit veroorzaakt zijn door de voeding kan dit op verschillende manieren aflopen. Heb het een keer meegemaakt bij een kennis dat door een kortsluiting aan een elektromotor van een koelinstallatie de voeding van zijn pc dit goed opving en enkel de voeding overleden was. Maar heb ook al gezien bij eenzelfde scenario dat enkel de CPU, RAM geheugen en harddisks nog intact waren en voeding, mobo en grafische kaart waren overleden. Mocht dit idd veroorzaakt zijn door je voeding is het maar de vraag wat er in de voeding stuk is gegaan en hoe dit de overige componenten in je pc beïnvloed heeft.
  12. Dat kan veel uiteenlopende oorzaken hebben, heb je gezorgd dat je statisch ontladen bent bij het hanteren van de verschillende componenten? Is de processor op de juiste manier gemonteerd? Heb je koelpasta tussen CPU en CPU-koeler gedaan? Hoeveel geheugenrepen heb je in gebruik, bij meerdere zitten deze op de aangegeven plaats welke je terug kan vinden in de handleiding van je moederbord Heb je de afstandbusjes gemonteerd in de pc kast of zaten hier reeds verhogingen in? Zitten er geen massa lipjes van het I/O shield in de aansluitingen aan de achterkant van het mobo? Afgaande op de biep, start je pc eens op zonder RAM welke biep krijg je dan? Start eens op zonder grafische kaart, welke biep code krijg je dan te horen?
  13. Hoi daan18, Heb je deze pc zelf samengebouwd of heb je hem kant en klaar gekocht?
  14. Er dient idd koelpasta tussen de koeler en de CPU te zitten
  15. Hierboven zie je een processor socket of processor voet waarin de CPU (processor) geplaatst word Hier zie je een CPU (processor) gemonteerd in de processor socket Dit is een CPU (processor) koeler
  16. Zag dat je een eerdere post nog aangepast had. Tussen de koeler en CPU hoort dat grijze goedje te zitten (koelpasta) Tussen mobo en CPU mag dit zeker niet, het kan voor korstsluiting zorgen en je mobo onherstelbaar beschadigen
  17. Statisch ontladen doe je door een geaarde metalen waterleiding even vast te pakken, een verwarmingsradiator of een ander geaard elektrisch apparaat. Je zegt dat je geen biep krijgt bij het opstarten zonder RAM, heeft deze computer vroeger wel gebiept bij het opstarten?
  18. Heb je al eens geprobeerd om de grafische kaart uit de pc te verwijderen en terug te monteren. Soms kan een slecht contact in het AGP of PCIe slot wel eens zorgen voor zulk beeld en de grafische kaart verwijderen en terug plaatsen lost het wel eens op. Eveneens bestaat de mogelijkheid dat misschien je grafische kaart aan het overlijden is.
  19. Heb je je statisch ontladen tijdens het werken aan de hardware onderdelen? Heb je de 4-pin CPU connector goed aangesloten. Heb je al eens geprobeerd zonder geheugen latten op het mobo?
  20. Dat een besmetting aan de basis ligt van de problemen met GTA betwijfel ik maar uitsluiten kun je het natuurlijk nooit. @ dennis schraa Heb je de Graphics Settings al eens geprobeerd te verlagen van Very High naar High of Medium?
  21. Heb dit ook wel eens voorgehad en toen een keer overnieuw begonnen en toen lukte het wel.
  22. Heeft de pc voordien bij het starten wel een biep geluid gegeven? Als deze wel voordien heeft gebiept kan het mobo niet detecteren dat er geen RAM aanwezig is. Verwijder eens een 10 tal minuten het BIOS batterijtje waardoor de BIOS gereset word en plaats het batterijtje terug. Brengt dit enige verbetering?
  23. Heb je het installatie bestand nog waarmee je voorheen Avira geinstalleerd hebt?
  24. Word er de vraag gesteld om Ubuntu te proberen en /of Ubuntu te installeren? ---------- Post toegevoegd om 22:44 ---------- Vorige post was om 22:41 ---------- Jurgen heeft een mooie handleiding gemaakt over de installatie van Ubuntu 10.10 >> http://www.pc-helpforum.be/f284/hoe-installeer-ik-ubuntu-10-10-a-29286/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.