Ga naar inhoud

Snelheid internet gehalveerd op pc


jjvk

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik bezit telenet turbo pack en mijn snelheid was steeds, met utp kabel, zo'n 23 mbps.

Zo'n drie weken geleden had ik maar opeens maar 10 Mbps meer.

Even mijn andere pc - laptop ( vista ) aan de kabel gelegd en de snelheid was zo'n 23 mbps. Dus het ligt niet aan de telenet modem of kabel maar enkel aan mijn PC.

Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd met de laatse driver maar geen resultaat. ( Netwerkkaart Realtek RTL 8139/810 Family Fast Ethernet NIC ) Volledig laten antivirussen ect. MET F-Secure online + AVG + Malwarebytes maar niets gevonden.

Graag had ik van jullie even uw advies waaraan dit eventueel nog kan liggen ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar je netwerkverbindingen en selecteer de verbinding waar de naam van het apparaat (device name) Realtek RTL 8139/810 Family Fast Ethernet NIC is en klik met de rechter muisknop om naar de eigenschappen te gaan.

Dan ga je naar de tab "geavanceerd" (advanced) en selecteer in het lijstje de optie "snelheid/duplex mode" (linkspeed/duplex mode) en stel dit in op "auto mode" voor het automatisch bepalen van de verbinding of op "100 full mode" voor 100mbps in full duplex.

Sluit af met "OK".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hetzelfde probleem maar misschien een andere oorzaak aangezien je waarschijnlijk totaal andere hardware hebt.

Je maakt best een eigen discussie aan voor jouw probleem met zoveel mogelijk informatie over de hardware die je gebruikt om je internetverbinding tot stand te brengen.

edit: Is al gebeurd zie ik :-) We zullen dan daar verder zoeken naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.