Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik veronderstel dat je het gebruik van systeemherstel kent Jeremy,

Maar ik geef je hier toch nog eens de te volgen werkwijze.

Open het Menu Start en wijs Alle programma's aan.

Vervolgens wijs je in die lijst weer de optie Bureau-accessoires aan,

dan Systeemwerkset,en klik vervolgens op Systeemherstel.

Er word een venster met de titel Systeemherstel geopend.

Kies voor: Een eerdere status van deze computer herstellen, en klik

op de Tab Volgende> .

Je komt in het venster "Selecteer een herstelpunt" terecht.

Hier zie je in een rechtervenstertje een kalender met de dagen van de maand.

Alleen de vetgedrukte dagen van de kalender bevatten herstel of controlepunten,

die door jouw PC op bepaalde tijdstippen gemaakt zijn en dan waarschijnlijk ook

herstelpunten die je zelf hebt gemaakt, want ik veronderstel dat je als PC gebruiker

de werking en het nut van Systeemherstel wel kent.

Markeer nu het meest recente herstelpunt waarvan je zeker bent dat schijfopruiming

op dat ogenblik nog naar behoren werkte.

Markeren doe je in het rechtervenster nadat je op een vetgedrukte datum in het linker venster geklikt hebt.

Klik op Volgende> , en in het nieuwe venster met de titel: Keuze van herstelpunt bevestigen klik je weer op Volgende>.

Je Computer word nu naar het tijdstip dat het herstelpunt gemaakt werd hersteld.

Je kan deze herstelbewerking ook weer ongedaan maken.

Vriendelijke groetjes van

Angel_

---------- Post toegevoegd om 22:28 ---------- Vorige post was om 22:14 ----------

PS:Je kan in Schijfopruiming, waneer je "Oude bestanden comprimeren" markeert, onderaan in het venster op Opties Klikken.

Hier kan je aangeven na hoeveel dagen de bestanden die je nooit gebruikt, dienen gecomprimeerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joke,

Dat van dat herstelbewerking snap ik ook niet heb nog is gekeken maar kan het niet vinden.

Toch blijf ik het vreemd vinden want voorheen met schijfopruiming deed die het wel en verwijderde die alle dingen die ik had aangevinkt, met als resultaat dat alles op nul stond nu blijven de -- oude bestanden comprimeren -- op 46.879 staan.

Bedankt voor je reactie

Jeremy

---------- Post toegevoegd om 20:36 ---------- Vorige post was om 20:35 ----------

46.879 kb

---------- Post toegevoegd om 20:42 ---------- Vorige post was om 20:36 ----------

Hoi Angel,

Ja ik kan de werking van systeemherstel wel klopt inderdaad hoe jij het beschrijft nadeel is alleen dat ik geen herstelpunt heb omdat ik dat eigenlijk nooit doe herstellen volgens mij heb ik het in het verleden is een keer gedaan en toen gaf die aan dat die niet hersteld kon worden.

Snap er ook niet zoveel van zoals ik al vermelde bij inschrijving ben --enige ervaring-- met de nadruk op --enige-- :)

groetjes Jeremy

Link naar reactie
Delen op andere sites

46.879 kb is amper 47 mb.

Comprineren betekend dat er bestanden die je niet gebruikt gecomprineerd wordt.

Die bestanden mag je niet weg doen want als je het nodig hebt dan zal Windows dit opnieuw decomprineren.

Ik vermoed dat je graag wat meer schijfruimte wilt hebben.

Hebt je meerdere schijven?

Zo ja hebt je op die schijf voldoende schijfruimte over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Stegisoft over het verwijderen van die gecomprimeerde bestanden zegt is maar al te waar, je kan ze beter niet verwijderen.

Ik zou hier nog even iets kwijt willen over Vista, iets dat ik onlangs vaststelde.

Het gaat hier over het verwijderen van de Sluimerbestanden in Schijfopruiming.

Als je de PC in Sluimerstand zet worden er een aantal tijdelijke bestanden in het geheugen opgeslagen.

Ik verwijderde deze bestanden in de veronderstelling dat het hier de tijdelijke bestanden betrof!

Inplaatst van die tijdelijke bestanden werd de optie Sluimerstand verwijderd,

met als gevolg dat ik mijn PC nu niet meer in de Sluimerstand kan zetten.

Is dit een probleem dat zich enkel op mijn PC voordeed ? of is dit algemeen in Vista ?

Wees dus in ieder geval voorzichtig met het verwijderen van bestanden in Schijfopruiming!

Met vriendelijke groetjes aan alle Forumleden & Bezoekers

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angel,

Ga naar configuratiescherm / energie-beheer

Zet sluimerstand uit door naar slaapstand te zetten.

Start op.

Zet sluimerstand weer in.

Hopelijk dat Windows die verborgen bestand weer terug zet.

Je kan ook niet alles weten zelfs ik niet.

Maar Windows alle versie na XP doet dit:

Swap voor extra geheugen onder naam pagefile.sys (bij vista moet ik dat nog kijken)

Dit kan je wel verplaatsen naar een andere schijf.

Indien je gebruik maak van slaapstand en sluimerstand maakt XP en Vista verborgen bestanden aan.

Technisch gezien hebt je geen enkel van de bovenstaande nodig doch het is wel raadzaam om minimaal swap aan te houden zo nodig op een andere partitie.

Waarom heeft Windows swap nodig als je toch veel geheugen hebt.

Dat is het rare van Windows.

Om een of andere reden maakt Windows weinig gebruik van de gewone geheugen maar meer gebruik van swap.

Mogelijk wil Microsoft absoluut vermijden dat er bekende beruchte blauwe scherm die veel voor komt in Windows 98 niet meer voorkomt in XP of hoger.

Daar is Microsoft wel voor een groot gedeelte in geslaagd.

Bij Linux is dat net andersom.

Vermoedelijk zal je in Windows 7 slaapstand en sluimerstand niet meer nodig hebben tenzij laptop en zeker in combinatie van i7 vanaf type 920

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft

Bedankt voor je reactie,

maar eigenlijk trek ik me van die verloren Sluimerstand niet zo veel aan,

'k heb ook nog niet echt de tijd genomen om uit te zoeken hoe ik dat bestand kan

terug krijgen, maar in ieder geval bedankt voor de tip.

En wat je daar zegt over dat alles weten heb je groot gelijk, ik leer hier op het Forum

ook nog steeds een heleboel dingen bij, en voor de rest probeer ik hier de mensen zoveel mogelijk te helpen.

Met vriendelijke groeten

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.