Ga naar inhoud

Netwerken met 2 routers en PS3


samtim88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zal je de print scrs wel mailen anders, want als ik ze upload krijg jij niet het volle bestand te zien (misschien heb ik t verkeerd gelinkt, via imageshack geupload) En ik kan het ip van de experiabox in alles wijzigen, maar standaard stond ie bij mij op 192.168.1.254.. ik heb gisteren alles een keer veranderd en geprobeerd of ik mijn linksys kon bridgen maar ik kon t niet vinden, dus heb ik daarna alles weer trg veranderd. En ik kan de experiabox wel op dhcp zetten, dat zat ergens in de instellingen verstopt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding is in het Engels doch niet mijn sterkste punt.

Vast staat dat je met linksys router niet als access-point of brigde kan doen.

Dus moeten we op een andere manier doen.

Bij de meeste router kan je wel als access-point instellen of minstens bridge.

Dat is bij niet het geval.

Ik zal vanavond eens kijken bij experiabox

Daarna zal ik dan een voorstel doen hoe je Linksys kan afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje, eigenlijk is het een beetje offtopic dus misschien kan ik het beter ergens plaatsen.

Ik heb thuis een camera die ik via het ip adres van mijn internet verbinding kan bekijken, daarom ben ik ook naar Hetnet gegaan omdat Ziggo geen statisch Ip kon geven.

Echter heb ik ergens gelezen/gehoord, dat ik ook via een internetadres hierop zou kunnen inloggen(op de camera). Weet iemand hier iets over? en of je zoiets dan met een dynamisch ip zou kunnen doen?

Want dan zou ik weer naar Ziggo kunnen overstappen, dan werkt de PS3 ook weer gewoon.

Hetnet is namelijk enorm traag(vooral upload), en Ziggo is minstens 2x zo snel(voor dezelfde prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sluit de ip cam aan op een router. Deze zet je dan best in de DMZ van de firewall op de router.

dan maak je een dynamic dns account bij bvb DynDNS (DynDNS.com: DNS Hosting, E-mail Delivery, VPS Hosting and Other Services)

deze dynamic dns gegevens stel je in op de IP Cam

Daarmee kan je dan gewoon connectie maken met de cam via een makkelijk adres zoals bvb: cameranaam.dyndns.org

Als je een goede ip cam hebt, heeft deze een ingebouwde webpagina waarmee je dan de video kan bekijken via je internet browser.

Maar voor dat je dat doet moet je wel eerst het probleem van uw internet eerst oplossen anders blijft je sukkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik een tijd niet heb gereageerd, ik heb het zeer druk gehad.

Ik ga het DNS systeem nog even uitzoeken en ik stap over naar Ziggo, als ik er tevreden mee ben.

Dan heb ik het PS3 probleem ook niet meer, omdat het internet dan op mijn linksys router binnenkomt en deze zonder problemen poorten open kan zetten.

Dank voor alle hulp, ik ga ook nog uitzoeken hoe dat bridgen werkt maar dit zal even moeten wachten gezien het drukke schema wat ik de laatste tijd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.