Ga naar inhoud

Netwerken met 2 routers en PS3


samtim88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

...Zoals ik al dacht kan ik de experiabox niet op dhcp krijgen. Dus ik zou wellicht alles een static ip kunnen geven en dan mijn linksys bridgen.... Hier heb ik weinig zin in omdat ik dan ook elke keer alle instellingen moet gaan wijzigen bij verandering van netwerk.

Hetnet heeft uiteraard nog geen antwoord gegeven op wat voor router ik kan halen.

offtopic: ik heb op dit moment problemen met hetnet over het opzeggen van een abbonnement(ik wou tv,bellen,internet pakket nemen, maar een dag nadat ik het had besteld had ik dat afgezegd omdat ze geen film1.1/ 1.2 etc hebben) hetnet blijft facturen en brieven sturen lang nadat ik alles heb opgezegd...(3x ruim 10min gebeld (45cent pm)) 3x is mij verteld dat alles is geregeld en daarna durven ze nog een factuur te sturen voor 130 euro(voor dat alles in 1 pakket)..... Dus heb ze nu tot 22oktober gegeven om alles in orde te maken anders zeg ik mijn adsl abbo van hetnet op.

Verhaal was nodig, want ik denk niet dat ik een andere router ga halen voordat ik weet dat hetnet

/KPN alles heeft geregeld. Als ze bezig blijven met deze bizarre praktijken ga ik dus een andere internet provider nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst alles een beetje nuchter bekijken.

Een router staat los van modem of experiabox.

Dus of u koopt of niet maakt dus niks uit.

Ik weet niet hoe dat in Nederland aan toe gaat maar ik verondersteld dat je een abonnement niet zomaar kan beëidigen. In Ieder moet je in België de volledig duur nemen tenzij men vermeldt dat men kan opzeggen na een periode.

Wat je het beste kan doen is een tekening maken hoe allemaal eigenlijk verbonden is zodat ik ook een betere kijk hebt. Ik volg dit een hele tijd doch heb geen idee hoe dit allemaal in mekaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EXPERIABOX >>>>>> pc's op kantoor

EXPERIABOX>>>>>> Linksys router>>>>ps3

............................Linksys router>>>>> andere pc's

kan hier( op werk) niks uploaden.

En bij HETNET zou je elke dag moeten kunnen opzeggen, maar zie voorgaande post(is dus niet zo)

En ik wil nog geen andere router halen, omdat als ik een ander internet abbo neem, het misschien wel werkt met bijgeleverd modem(daarvoor krijg je ook ondersteuning)

Eerst had ik cable maar i.v.m. wijzigende ip vanaf cable moest ik overschakelen...(log namelijk extern weleens in op een camera thuis en daarvoor heb je een vast ip nodig)

Met cable werkte de PS3 wel gewoon, toen zat het als volgt:

Cablemodem(één uitgang)>>>>>>linksys router>>> ps3

............................................................. >>> andere pc's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel EXPERIABOX tijdelijk uit door stroom uit te zetten.

Verbind nu een pc of laptop met kabel aan Linksys router.

Typ nu in uw browser 192.168.2.1 of door linksys ingestelde ip adres.

Ga nu naar Wireles / bridge ofwel Acces-point (mogelijk bij geavanceerd)

Stel nu Linksys router in als access-point / bridge

Geef als ip adres dit: 192.168.2.240

Geef een duidelijke naam indien mogelijk.

En slaat op.

Nu kan je niet meer naar Linksys router als het goed gelukt is.

Nu is Linksys geen router maar een access-point en dus een extra attenne.

Als het mislukt dan opnieuw in fabriekinstelling zetten en weer opnieuw instellen.

Zet nu EXPERIABOX aan.

192.168.2.1 = EXPERIABOX --- 192.168.2.240 = access-point

Nu kan je eender welke computer / laptop / ps3 die draadloos is laten kiezen op welke punt die moet verbinden. Dus EXPERIABOX of access-point. Je kan ook met kabel aansluiten zowel op router als access-point.

Op de website staat wel duidelijk dat als je de draadloos wijzigd van EXPERIABOX dat je het heel moeilijk kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen wireless(zie eerste post :D) en experiabox zit op 192.168.1.256, maar dat zal verder niet uit maken lijkt me? Dus als ik het goed begrijp moet ik:

1 experiabox uitzetten

2 pc verbinden met linksys(is al verbonden)

3 naar menu van linksys

4 instellen als bridge

5 ip adres instellen op 192.168.1.240 (linksys zit op 192.168.1....) en opslaan

6 experiabox weer aanzetten

7 192.168.1.256=experiabox--------192.168.1.240=bridge(linksys)

8 klaar, geen wireless en instellen poorten/ip voor ps3 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vind het vreemd dat experiabox 192.168.1.256 als ip heeft.

Theorische kan dat niet want het stopt bij 192.168.1.254

Daarbij moet de eerst punt en in dit geval experiabox beginnen met 1

Dus moet experiabox 192.168.1.1 zijn.

Maar volgens de website is experiabox namelijk 192.168.2.1 tenzij ik op de verkeerde website ben geweest.

Kan u verklaren waarom experiabox 192.168.1.256 is?

Voor de rest klopt het wat je boven vermeldt.

Indien u gaat wijzigen controleert of er nergens in netwerk 192.168.1.1 is tenzij u op DHCP staat.

Bij Linksys bridge / access-point is steeds experiabox IP laatste cijfer veranderen in 240

Bijvoorbeeld: experiabox = 192.168.1.1 dan is linksys 192.168.1.240

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu op werk dus kan niet 100% zeker zeggen dat het 192.168.1.256(standaard gateway, zo kom je ook in het experiabox menu) is. Maar ik weet 100% zeker dat het 192.168.1 is en ik ben vrijwel zeker dat het 256 is. Ik ben over 6-7 uur thuis dus dan kijk ik wel even.

Edit> het is 192.168.1.254

Edit 2> gewijzigd naar 192.168.1.1

Ik ga t bridge eff proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het bridgen(of acces point) niet vinden in de linksys. Misschien heet het anders of heb ik erover heen gekeken?

hier een paar printscreens:

experiabox:

http://img128.imageshack.us/img128/9708/experiabox.png

http://img399.imageshack.us/img399/2677/experia2.png

linksys:

http://img399.imageshack.us/img399/8071/linksys.png

Misschien dat jij iets ziet wat ik niet kan vinden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.