Ga naar inhoud

Netwerken met 2 routers en PS3


samtim88

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ten eerste ik ben hier nieuw, ookal lees ik weleens het forum. Meestal kan ik alles m.b.v. google vinden maar dit keer niet.

Ik zit hier met een probleem, ik krijg internet(adsl) via het net > d.m.v. experiabox. Deze box staat op kantoor bij mijn vader en ik heb dus vandaar een kabel naar mijn kamer getrokken.. ongeveer 20m en die daar op mijn router aangesloten(linksys). De experiabox gebruikt statische ip adressen i.v.m. apparatuur dat een vast ip adres nodig heeft op kantoor. Nu heb ik mijn router(linksys) dus ook met een statisch ip adres verbonden aan de experiabox en laat ik deze router(linksys) dynamische adressen geven aan mijn pc en die van mn broer, wij hebben gewoon internet en alles werkt.

Echter voorheen had ik cable internet van ziggo en dat stond (via het ziggo modem, met 1 uitgang) rechtstreeks op mijn router aangesloten(toen werkte alles nog dynamisch). Omdat mijn broer een PS3 heeft, had ik daarvoor poorten opengezet dus op een statisch ip adres buiten de dynamische range om geen problemen te krijgen. toen kon de PS3 gewoon op internet(updaten enzo). Maar sinds dat ik via de experiabox internet krijg, heeft de PS3 geen internet verbinding meer, terwijl alle open poorten/ip-adres hetzelfde zijn gebleven en de ps3 dus wel een verbinding heeft met het netwerk. Ik denk zelf dus dat mijn router(linksys) nu geen poorten meer kan open zetten. Kan dit komen doordat ik de linksys via straight cable heb aangelosten op de experiabox?:pcguru:

Sorry voor het omslachtige verhaal, maar ik kon geen betere manier vinden om dit duidelijk te omschrijven.

Alle hulp zal zeer op prijs gesteld worden.

Edit:

Ik gebruik geen wireless ivm slechte verbindingen, afwezigheid van wireless netwerkkaarten. ik vind wireless bagger en t is niet veilig. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sorry Stegisoft maar het kan dus wel met 2 routers.

In de eerste post zegt samtim88 dat alles werkt en op internet kan behalve de PS3.

Al wat hij moet nazien (en ev instellen) is de portforwarding op de experiabox van de poorten voor de PS3 (forwarden naar het ip adres van de router op zijn kamer).

T probleem is alleen de experiabox is vrijwel onmogelijk om poorten in open te zetten, maar ik heb deze nodig zodat ik adsl kan krijgen ( experiabox = van hetnet) of zou ik hier een normale router voor kunnen gebruiken?

En ik ben blij met het advies wat ik krijg, maar niemand gaat in op het stukje straight cable. maakt dit nog iets uit? eperiabox>straightcable>linksysrouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poorten open zetten op de experiabox voor het ip van mijn linksys router werkt niet.... zou ik dan de experiabox als hoofdrouter kunnen laten werken en dat mijn linksys eigenlijk gewoon werkt als verlengstuk. Dus dat ik op de experiabox de poorten openzet voor het ip van mijn ps3, en dat deze(ps3) ook direct wordt verbonden met de experiabox(via de linksys router). nu is de ps3 namelijk nog verbonden met de linksys router en krijgt daar vanaf de stand gateway enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.