Ga naar inhoud

Game Pc Samenstellen (+/- 1250 Euro)


Airandius

Aanbevolen berichten

Ik was eerst van plan een gaming computer te assembleren bij Norrod. Maar ik hoor dat Azerty beter en goedkoper is.

Mijn vraag is dus kan iemand via Azerty een computer samenstellen voor mijn budget rond de 1250 Euro die aan de volgende dingen voldoet:

(Of heb ik hier meer geld voor nodig.) (Snap Azerty niet heel goed. + Weet niet wat allemaal in een pc moet.)

Totale kosten: 1250 Euro

Dit is inclusief verzendkosten, assemblage, btw etc.

Ik heb nodig:

Een computer en een beeldscherm.

Er is geen OS nodig.

In de computer heb ik graag een i7 860 en een Ati 5870, verder is alles open voor aanpassing. (Ik snap niets van alle andere dingen die er in moeten zoals geluid kaart, moederbord etc.)

Overclocken van de i7 is een optie al snap ik hier ook niets van en moet iemand mij hierbij helpen.

De beeldscherm wil ik graag minimaal 22" 1680x1050.

Kan dit? Of is mijn budget te klein.

Een andere vraag hierbij, hoe installeer je een OS? Gewoon de cd met windows 7 in de computer stoppen en het installeerd? xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

=1&product[225641]=1&product[76082]=1&product[72617]=1&product[225309]=1&product[235982]=1&product[234412]=1&product[232913]=1&product[226358]=1&product[241069]=1"]Dit is het geworden, ik ga wel een beetje over je budget heen.

Al je eisen zijn ingewilligd, er zit een i7 860 in, een HD5870 en 4GB ram geheugen.

Op het scherm kan je nog wel besparen maar nu heb kwalitatief gezien een zeer goed scherm!

In een plaats van die "slechte" TN paneeltjes heb je nu een C-PVA paneel.

Dat wil wel zeggen dat je een redelijk trage reactietijd hebt, dus speel je veel Unreal Tournament achtige games?

Dan zou ik misschien voor een ander scherm opteren...

Windows 7 installeren is poepsimpel, je stelt je bios zo in dat hij start van je dvd-brander.

Cd'tje erin, en dan begint de set-up, gewoon die volgen en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C-PVA heeft veel betere kleuren en inkijk hoek.

Maar aangezien je snelle shooters speelt is dat niet echt een goede opties.

Ik denk dat het best =1&product[239241]=1&product[224663]=1&product[76082]=1&product[72617]=1&product[225309]=1&product[234412]=1&product[232913]=1&product[226358]=1&product[241069]=1&product[229244]=1"]zoiets is dan, nu met een andere koeler erbij.

Er zit er sowieso eentje bij, maar deze is niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zie je trouwens dat het C-PVA is? Dat kan ik nergens vinden.

Bedoel je nu dat de koeler die er standaard bij zit slecht is of is de koeler die bij de link staat nu juist slecht?

Verder, deze computer kan alle komende spellen op high spelen toch?

Is het niet beter om een 1680x1050 scherm te nemen?

Dan hoeft de GPU minder hard te werken en kan ik dus hogere settings draaien (ben iemand die alles op z'n hoogst wil spelen.)

Zit nu toch pas een halfjaar op 1280x1024 op een 17 inch en zat halfjaar geleden nog op een 15 inch van 1024x768. xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

1650*1050 is niet echt een hoge resolutie, een goedkopere mid-range kaart kan daar zelfs de meeste games op High of Very high spelen.

En het beeld ziet er mooier op 1920*1080, met een lagere resolutie moet je nog AA toepassen, terwijl dat op 1920*1080 bij nooit nodig is.

En je kan altijd de game instellen op 1680*1050, als je dan toch niet op higgh kan spelen.

Maar met een HD5870 mag je er vrij zeker van zijn dat dit geen probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dan neem ik wel de 1900x1000. :)

En hoe zit het verder met de koeler die er nu in it? Die is toch goed?

Hoe ver kan ik de i7 860 overclocken?

En word dit nu automatisch geassembleerd?

Sorry voor de vele vragen. Ik wil wel zeker zijn als ik bijna al mijn geld ga uitgeven. :)

EDIT: Is de ingebouwde geluidskaart goed? Wil wel van wat mooie geluiden genieten. (Heb niet meer dan 2 boxen / of een headset in gebruik.)

EDIT2: Is die case ook goed? Me vriend zei dat de case niet goed was om over te clocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prolimatech Mega Shadows is de een van de beste, zoniet de beste lucht koeler op het moment.

In Combinatie met een Tacens ventus pro houd die je i7 wel koel.

Dit word nog niet automatisch geassembleerd, daar moet je 59 euro voor betalen.

Dan heb je 1 jaar garantie op de assemblage, en 2 jaar op de onderdelen zelf.

Geluid is meer als goed genoeg, ik denk niet dat jij 5.1 setjes of dergelijke analoog gaat aansluiten?

Een onboard geluidskaart word naar mijn mening dikwijls onderschat.

Voor een headset is dat zeker niet nodig!

De kast staat juist bekend voor de goede airflow wat zorgt voor betere temperaturen.

De kast is niet duur, maar word heel veel gebruikt, zelf ken ik een paar mensen en het is een oerdegelijke kast.

Voor de rest heeft een kast weinig te maken met het overklokken, zal hoogstens een paar graden verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt allemaal goed. :D

Nog een paar dingen.

Waar bevind de optie om het te laten assembleren?

Ik zal bij de hardware wel vragen over hoever het veilig overclockbar is als het een optie is. (Nog nooit gedaan.)

Bedankt voor het samenstellen, nu de zaken aan mijn kant regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Assemblage vind je bij Componenten

- Assemblage (Bij Azerty.nl)

De CPU is goed overklokbaar, maar je moet hem zeker niet extreem overklokken.

De Foxconn sockets branden namelijk door. (Deze sockets worden zeer vaak gebruikt bij zowat alle merken.)

De GPU is wat minder goed overklokbaar, maar zeker haalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.