Ga naar inhoud

Game Pc Samenstellen (+/- 1250 Euro)


Airandius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoveel kan ik helaas niet verwachten voor kerstmis. xD Denk niet dat de 5850 tegen die tijd 50 euro kost. :P

Zal wel doorsparen voor een 5870 dan.

Maar hoezo is de prestatie van een 5850 CF dan niet zo veel beter? Dacht dat crossfire / sli heel goed was.

En wat voor merken voeding zijn het beste? =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crossfire is goed, SLI schaalt net dat ietsje beter.

Verwacht nooit dat je in Crossfire/SLI dubbel zoveel winst gaat hebben. Verre van.

Tenslotte zijn er ook spellen die geen CF/SLI ondersteunen. Met CF zal je ongeveer zo'n 80 à 85 procent meer FPS hebben.

Deze merken kan ik je aanraden;

Antec

Be Quiet

Corsair

Coolermaster

Thermaltake

Seasonic

Nexus

En OCZ, maar boven zijn de betere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt, ik blijf even wachten met de aankoop zodat ik het met een fulltower en betere voeding (ik dacht aan 700 watt) kon gaan. Zo hoef ik niet snel weer een nieuwe computer.

Ik had echter een vraag, ik hoor vaak dingen over 'bottlenecks' zover ik snap gaat her om een CPU die te traag is om de GPU bij te houden ofzo.

Mijn vraag is, gaat de i7 860 op 2.8Ghz no OC een bottleneck veroorzaken met een 5850 of 5870 (of zelfs 5850 CF of 5870 CF).

Hoe kan je zien of er een bottleneck zal zijn, en wat zijn mijn opties om dit tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bottleneck's is een moeilijk iets, zelfs als je een bottleneck hebt, is het nog niet veel prestatieverlies (max 10-20%).

Maar in jou geval is een HD5870 een goede keuze, een HD5850 is wat traag voor jou processor.

Je haalt waarschijnlijk niet het volle potentieel uit een HD5870 met een i7 860 maar veel snellere processors bestaan niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan altijd nog een poging doen tot overclocken. Al snap ik daar niets van.

Maar ik heb nog een vraag, voordat ik de pc koop doe ik mischien een upgrade.

Hierbij koop ik de scherm die eerder was aangeraden.

Deze scherm heeft een DVI ingang, mijn huidige scherm heeft echter een VGA ingang. Is dit erg? Kan bijvoorbeeld de DVI ook worden aangesloten aan mijn computer?

Mijn moederbord is een P5K.

Scherm: http://www.azerty.nl/2-1055-214109/iiyama-pro-lite-e2208hds-b2-.html

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.