Ga naar inhoud

problemen met ram geheugen


moreghan

Aanbevolen berichten

hallo,

omdat ik in mijn pc maar 512 mb geheugen heb zitten had ik besloten om nieuw bij te kopen. Heb er dus nog een reepje van 1gb bijgekocht.

Nu als ik ze er samen insteek wilt men computer niet meer opstarten en krijg ik de hele tijd een piep geluid. Wanneer ik ze er apart insteek gaat het wel. weet iemand misschien waaraan dit ligt?

Even nog wat extra informatie:

mijn 512mb geheugen: DIMM3 : Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-4-4-8 @ 200 Mhz) (2.0-4-4-7 @ 166 Mhz)

Het nieuwe geheugen: DIMM4: 1 GB PC3200 DDR SDRAM

aangepast door moreghan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het misschien verkeerd gezegt in mijn eerste bericht? als ik die van 1gb er alleen in steek dan gaat het ook, maar niet de 2 samen.

Stukje niet gelezen sorry. Ik ken iet zoveel van die mhz's af maar ik geloof dat twee verschillende wel niet samen werken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stukje niet gelezen sorry. Ik ken iet zoveel van die mhz's af maar ik geloof dat twee verschillende wel niet samen werken :(

Geen ramp hoor, ik lees ook wel eens dingen verkeerd :D

Zou wel eens kunnen dat dat het probleem is, waarschijnlijk kan iemand anders hier er nog wel wat meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak zal hier waarschijnlijk in de compatibiliteit liggen en niet in de Mhz.

PC3200 is namelijk allemaal 400Mhz.

Een eventuele optie zou zijn om met dat nieuwe geheugen terug te gaan

naar de winkel en om te ruilen tegen een setje van 2x1Gb PC3200 geheugen.

Dan ben je zeker dat ze compatibel zijn.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak zal hier waarschijnlijk in de compatibiliteit liggen en niet in de Mhz.

PC3200 is namelijk allemaal 400Mhz.

Een eventuele optie zou zijn om met dat nieuwe geheugen terug te gaan

naar de winkel en om te ruilen tegen een setje van 2x1Gb PC3200 geheugen.

Dan ben je zeker dat ze compatibel zijn.;-)

Het probleem is dat ik die online heb gekocht en laten leveren, dus als ik die moet terugsturen ben ik al bijna even veel geld kwijt dan wat die gekost heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.