Ga naar inhoud

WEP key achterhalen


Aanbevolen berichten

Volgend probleem stelt zich. Ik ben Telenet-klant en heb een draadloze installatie. Nu was mijn router van Telenet kapot en heb ik een Linksys gekocht. Zo kan ik weer met mijn laptop draadloos surfen over het internet. Dit is al enkele maanden geleden en nu heb ik echter totaal geen weet meer van welke WEP Key er in gebruik is. Nu wil ik mijn Wii online krijgen en mijn PS3 ook, maar uiteraard heb ik die key nodig. Kan ik op mijn laptop ergens bij de instellingen die WEP key terugvinden? Ik ben ten einde raad, wie kan mij helpen aub?

Grtjs,

Christophe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

normaal gezien zou je aan de achterkant van je router een klein gaatje moeten zien.

dat is een reset knopje, neem een tandenstoker ofzoiets en druk gedurende een 10 tot 15 sec dat knopje in en je router is gereset naar de originele fabrieksinstellingen.

dan kan je je router terug instellen.

misschien best je key opschrijven en aan de onderkant van je router kleven.

veel succes ermee.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het gaat via je laptop die draadloos verbonden is. Ik gebruik altijd de pc die rechtstreeks met de router is verbonden via kabel.

De instellingen verschillen wel eens, maar over het algemeen kan je het op volgende manier doen:

Open je browser.

Typ in de adresbalk het adres van je router. Dit is vaak 192.168.2.1 maar kan ook een ander nummer zijn. Om het juiste adres te vinden: start -->uitvoeren. Typ cmd en druk op enter. Typ nu ipconfig en druk op enter. Er zullen nu een aantal ip-adressen verschijnen.

Bij mijn router staat de key onder het menu beveiliging/security.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een linksys gaat het meestal als volgt:

typ in je browser 192.168.1.1

laat gebruiker blanko en typ als paswoord 'admin'

Eens binnen op de router kies voor het tabblad 'wireless' en vervolgens het tabblad wireless security

Daar vind je de wep key.

Maak er meteen een wpa key van; is minder gemakkelijk te kraken en is eenvoudiger om in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt: voor mij was het blijkbaar 192.168.1.1 Maar verder geraak ik niet want dan vraagt hij een gebruikersnaam en wachtwoord...

Toch bedankt voor je snelle reactie!

---------- Post toegevoegd om 14:33 ---------- Vorige post was om 14:30 ----------

edc,

Bedankt maar met deze gegevens kan ik er niet op, blijft steeds een gbruiker en paswoord vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de documentatie van je router zou normaal de default waarde om op je router in te loggen moeten vermeld staan. (Die handleiding kun je ook terugvinden op de website van linksys). Blijkt dat de default waarde niet meer klopt, (omdat je die misschien destijds gewijzigd hebt) dan zul de router toch moeten resetten op de manier zoals axsses vermeld.

Wat je anders ook kunt doen is het volgende:

Download en installeer het programma wirelesskeyview op je laptop. Hiermee moet je normaal de wepkey kunnen uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een linksys gaat het meestal als volgt:

typ in je browser 192.168.1.1

laat gebruiker blanko en typ als paswoord 'admin'

Eens binnen op de router kies voor het tabblad 'wireless' en vervolgens het tabblad wireless security

Daar vind je de wep key.

Maak er meteen een wpa key van; is minder gemakkelijk te kraken en is eenvoudiger om in te voeren.

Op het eerste tabblad wijzig het SSID (staat nu waarschijnlijk op 'linksys') in een zelfgekozen naam.

Stel op het tabblad wireless security een wpa key in en voer een paswoord in dat je onthoud.

Wanneer je via je laptop op je draadloos netwerk wilt inloggen, gebruik dan hetzelfde paswoord.

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lukt echt niet hoor, ik krijg hem niet beveiligd. Heb al de handleiding gedownload, maar dat is allemaal Chinees voor mij (euh...Engels, maar ietsje te technisch...)

---------- Post toegevoegd om 16:21 ---------- Vorige post was om 16:14 ----------

Ik krijg zelfs mijn laptop al niet meer op het net...Conclusie: na praktisch een hele dag klooien sta ik minder ver dan deze morgen...Leuk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.