Ga naar inhoud

thuisnetwerk


krist

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem voor het maken van een thuisnetwerk.

Ik heb er eigenlijk ook niet veel verstand van, daarom dat ik ook naar hier kom.

Ik heb een pc met windows xp erop die ik nu boven in de slaapkamer heb gezet. Onlangs heb ik een laptop gekocht met windows 7 erop. Nu probeer ik een netwerkje te maken, zodat ik bestanden kan gebruiken van de 2 pc's. Alles werkt hier draadloos. Op beide pc's heb ik internet (is toch iets wat lukte)

Op de 2 pc's heb ik geprobeerd een netwerk in te stellen door ook de werkgroepnaam hetzelfde in te stellen,......maar helaas. Waarschijnlijk moet er nog het een en ander veranderen maar wat? Kunnen jullie mij helpen? Ik heb ook al een tijdje op mijn pc een kabeltje hangen, deze vertelt mij iets over een LAN-verbinding, dat die kabel niet is aangesloten, maar ik dacht dat niet nodig het hebben daardoor ik draadloos surf, of ben ik daar ook mis mee? Kunnen jullie alles een beetje makkelijk uitleggen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor XP

Ga naar Configuratiescherm

Klik op netwerkverbinding

Klik rechts op thuisnetwerk of een klein netwerk….

Volgende

Volgende

Kies Overige

Bovenste nemen

Volgende

Als je reeds een netwerknaam hebt dan mshome eventueel veranderen.

Printer en bestanddelen delen op ja

Volgende

Normaal gezien vraag die om diskette te maken.

Niet nodig.

OK

Steek de netwerkkabel in.

Nu hebt je internet maar nog geen lokaal netwerk.

Deel ergens een map.

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op draadloos-verbinding en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Nu moet je wel ergens op de XP een map delen.

Nu kan je van windows 7 naar xp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt om zo vlug te reageren. Ik heb veel teruggevonden van wat ik moest doen, alleen vraag ik mij af wat ik met die netwerkkabel moet doen, van waar komt die en waar naartoe gaat die.

---------- Post toegevoegd om 20:15 ---------- Vorige post was om 20:13 ----------

Alvast bedankt om zo vlug te reageren. De merendeel heb ik kunnen doen, maar weet nog niet of het werkt, alleen vraag ik mij af wat ik moet doen met die netwerkkabel, vanwaar komt die en waarnaartoe gaat die.

Alvast bedankt.

---------- Post toegevoegd om 20:22 ---------- Vorige post was om 20:15 ----------

Hallo,

Ondertussen zie ik mijn pc van boven op mijn laptop verschijnen (BEDANKT!!!!), nu krijgt hij geen toegang, vindt het werknetpad niet.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dat alles hier zo mooi uitgelegd wordt, maar ik heb nog problemen

Wanneer ik rechts klik op een map, dan kan ik klikken op delen en beveiliging, dan kan ik van deze map een gedeelde netwerkmap maken, een share naam ingeven en dan kan ik op ok klikken, beveiliging staat er bij niet bij en waar kan ik die andere dingen vinden die u zet in foto 2 3 en 4.

Sorry hoor , maar ik ken er niet veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt om zo vlug te reageren. De merendeel heb ik kunnen doen, maar weet nog niet of het werkt, alleen vraag ik mij af wat ik moet doen met die netwerkkabel, vanwaar komt die en waarnaartoe gaat die.

Alvast bedankt.

Als je enkel de draadloze netwerkkaart gebruikt, kan je de bedrade adapter uitschakelen. Bij je netwerkverbindingen selecteer je de lan verbinding en je gaat naar de eigenschappen ervan. Klik op de knop "configureren" en dan op "apparaat uitschakelen". Bevestihgen met "OK".

Je zal nu ook geen meldingen meer krijgen van lan kabel die niet aangesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.