Ga naar inhoud

Van XP naar Windows 7


hubertvanroy

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn pc draait tot op heden onder XP. Graag zou ik upgraden naar Windows 7.

Hiervoor heb ik al talrijke richtlijnen nagelezen, toch blijf ik met enkele problemen opgescheept.

Bij een upgrade van Xp naar Windows 7 worden alle gegevens verwijderd en dienen alle programma's terug geinstallerd te worden.

Mijn Pc heeft twee harde schijven; één waar Windows XP op staat en een tweede schijf met al mijn data zoals teksten, foto's en dergelijke .

Mijn vraag is nu: 1 - Worden alle gegevens op deze tweede schijf ook verwijderd ?

2 - Is het noodzakelijk dat de instellingen van de systeemschijf overgezet worden met behulpvan bv Windows Easy Transfer of kan men na de upgrade gewoon de programma's opniew installeren en de instellingen aanpassen ?

Graag een snel antwoord op mijn problemen.

Hubert Van Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van XP naar Windows 7 upgraden gaat niet.

Enkel een volledig verse instalatie gaat.

Dus als je een Update versie van Windows 7 hebt dan gaat het niet lukken volgens mij.

Als je een verse installatie doet moet je zo i zo alles opnieuw instaleren,wat je wel eventueel kunt doen is je Favorieten van internet explorer en dergelijke overzetten.

Als je Windows 7 installeerd let er dan vooral op dat je het op de c:\ schijf instaleerd.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen hartelijk dank voor de reacties, ik heb er iets uit geleerd.

zelf heb ik natuurlijk niet stil gezeten en zelf naar oplossingen gezocht.

- Ik dien een aangepaste installatie uit tevoeren en vervolgens de diverse programma's opnieuw installeren.

- normaal verwijderd Windows 7 enkel de bestanden van de partitie of de schijf waarop W7 geplaats wordt. Toch word het aangeraden van alles een back-up te maken.

Groetjes

Hubert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.