Ga naar inhoud

Aankoopadvies ivm game pc.


Gast kikie

Aanbevolen berichten

Ja, een 5870 lijkt me de meest logische keuze.

Zaterdag een Corsair HX1000W modulair ding PSU gekocht.

Kan het zijn dat door een beter voeding (standaard is een Aopen van 400W), de grafische kaart beter presteert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ow heb dit topic blijkbaar overkeken sinds 2/04.

Nu over de voeding: Ik denk dat 400W zeker te weinig was. Maar naast vermogen is de stabiliteit van de 12V kanalen heel belangrijk voor de extra PCI-kabels (die 2x 6pins die je moet aansluiten). Corsair is een A-merk en bij de +850W voedingen zijn de stabiliteiten altijd zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat ik heb:

  • Standaard case
  • Samsung Seagate HDD van 320 mb 7200rpm
  • die nieuwe Corsair voeding
  • 4 GB Kingstone 1066 RAM
  • Sony Optiarc AD-7240S (per ongeluk verkregen. De vorige drive deed tegen en heb deze ter vervanging (garantie) meegekregen)).
  • Gigabyte moederbord: GA-MA78G-DS3H (rev. 2.x) - GIGABYTE - Product - Motherboard - Overview. Ik heb besloten om dit moederbord te houden, kwestie van centjes uit te sparen.
  • AMD Phenom II X4 965 black edition.
  • windows XP sp3

Zijn er nog dingen die jullie zouden vervangen, zoals de HDD misschien of is deze configuratie al goed genoeg?

Nu nog een grafische kaart. Ik leun meer en meer naar de ATI 5870.

Deze topic heeft blijkbaar niet zoveel succes in vergelijking met andere "pc-samenstelling topics". Toch al merci voor de hulp tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik heb gemerkt dat Azerty de Phenom II X6 1090T in haar assortiment heeft. Wel duurder, maar 2 kernen meer en turbo boost. Momenteel zijn er nog geen benchmarks bekend, maar de verwachtingen zijn hoog. Misschien een 1090T met een HD5850 TOXIC ?

Maar als ik jou was, zou ik even benchmarks opwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ik zou misschien een grotere HD er bij steken voor opslag.

De HD5870 is momenteel wel het beste wat je kunt kopen achter de HD5970 en GTX480. De GTX480 zou ik afblijven aangezien je een bijna perfecte airflow nodig hebt in je kast.

Is het niet mogelijk om een standaard case te gebruiken en de zijpanelen eraf te laten? Af en toe uitblazen zodat het stof verwijderd wordt. De GTX480 is bangelijk maar zo is ook de prijs en het verbruik. Het verbruik schrikt me nog het meeste af bij deze kaart.
Wel, ik heb gemerkt dat Azerty de Phenom II X6 1090T in haar assortiment heeft. Wel duurder, maar 2 kernen meer en turbo boost. Momenteel zijn er nog geen benchmarks bekend, maar de verwachtingen zijn hoog. Misschien een 1090T met een HD5850 TOXIC ?

Maar als ik jou was, zou ik even benchmarks opwachten.

Pas een nieuwe gekocht en nu al direct naar de X6 overgaan, mmm, is dat niet een beetje teveel van het goede. Klinkt wel interessant natuurlijk! Het is en blijft maar een game pc.

Is de 5850 TOXIC beter dan de standaard 5870?

Zeg ben jij echt 13j? Je komt volwassener en intelligenter over dan een gemiddelde 13-jarige.

aangepast door kikie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten wordt het warmer als je de zijpanelen eraf haalt.

Idd, de GTX480 is de snelste (Single-GPU), maar dat mag ook wel voor z'n prijs, energieverbruik en warmteontwikkeling. De snelheidswinst t.o.v. een HD5870 is marginaal. Ik wist niet dat je al een Phenom II X4 965 had, Azerty heeft de 6-core inmiddels weer van hun site gezet. De TOXIC is niet beter dan een HD5870, maar wel dan een gewone HD5850. Als je een beetje prestaties wilt inleveren voor toch een aardig prijsverschil...

En ja, ik ben echt dertien. Bedankt voor het compliment!

Als je dan toch bewijzen wil. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik ook geïnteresseerd ben in de GTX480 is, zoals ik gelezen heb, dat Tessalation beter is bij nVidia dan bij ATI. De twee dingen die me niet aanstaan zijn het verbuik en het geluid van de koeler bij "full load".

De reden dat ik voor een ATI zou gaan is voor de multi monitor support, het feit dat de meeste gamers deze kaarten aanbevelen, het lager verbruik/geluid en omdat mijn moederbord "Crossfire ready" is.

Zoals ik al zei in de introductie post, wil ik op 3 schermen gaan gamen. Liefst full HD want als GT5 de moeite is is dit spel het beste/mooiste in 1080p.

De kaart zou 3 schermen moeten aan kunnen met alle race games met de grafische settings op maximum, Waar wringt het schoentje? Awel, ik wil ook op alle drie scherm, zoals ik al eerder heb gezegd, in stereoscopisch 3D gamen.

Dus de kaart zou 3 schermen en stereoscopic 3D aankunnen met een degelijke vlotte en speelbare fps.

Nie gelakkemak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt dus race games spelen over de drie schermen? Dan kom je niet toe met Full HD resolutie vrees ik.

Je gaat dan wel de hoogte behouden (1080p) maar de lengte word drie keer zo groot, dus (1920*3=5760).

Daar ga je een HD5870 toch hard op laten zweten, maar zoals je zelf zegt heeft een GTX480 geen ondersteuning voor 3 schermen.

En een 1k voeding is misschien wat overdreven? Een goeie 650-700 watter had het even goed gedaan (en is beter voor het milieu :))

En op een chinese site zijn benchmark resultaten gelekt over de X6, hier kan je wat meer erover lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.