Ga naar inhoud

Aankoopadvies ivm game pc.


Gast kikie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk het ook. En toch zeker als ik in stereoscopisch (iZ3D-driver) 3D wil gamen op drie schermen.

Nog een vraagje: aan welk merk van ATI geven jullie de voorkeur?

  • Sapphire
  • PowerColor
  • MSI
  • Asus
  • eVGA
  • XFX
  • Een kaart met luchtkoeling of waterblock?
  • of zijn er nog andere ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh maakt uiteindelijk niet veel verschil hoor. XFX is redelijk duur, dat extra geld steekt gewoon in een mooier doosje. Ik zou persoonlijk voor sapphire of MSI gaan, een onderbouwde uitleg daarvoor heb ik niet.

Luchtkoeling of waterkoeling hangt er vanaf wat je wil investeren. Met waterkoeling moet je ook nog eens een pomp, radiator, reservoir/T-line, fittings en slangen kopen om een loop te maken. Dat kan toch wel prijzig uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Effe deze "thread" terug geopend.

Dilemma

De aankoop van een grafische kaart is nog altijd niet gebeurd. Ik geraak er maar niet uit omwille van een bepaalde denkwijze. Stom want er zijn veeeeel belangrijkere dingen in het leven dan een grafische kaart, die mijn aandacht vereisen. Maar ja, we leven nu eenmaal een een consumptiemaatschappij.

De keuze tussen ATI en nVidia is moeilijk. 'k Zal het even uitleggen.

  • De ATI- kaart interesseert me omwille van de prijs/prestaties, het lagere verbruik/temperatuur en de Eyefinity mogelijkheid.
  • De nVidia-kaart interesseert me omdat ik altijd goed geweest ben met nVidia en de drivers goed zijn. In dit geval omdat de Tessalation beter ondersteund wordt door nVidia en dit kan belangrijk zijn naar de toekomst toe. Met de nieuwe toekomstige driver zal het ook mogelijk zijn om drie schermen aan te sturen mits het gebruik SLI zonder gebruik te moeten maken van een Matrox triple head2go of SoftTH.
  • GTX 480, de snelste singel GPU is op 't moment.

  • De ATI-kaart interesseert me minder omdat naar het schijnt de drivers nog altijd ietske zijn dan die van nVidia en omdat ik met m'n enige ATI-kaart ooit eens dikke prullen heb voor gehad. Omwille van deze twee redenen ben ik nog altijd een beetje vies van ATI.
  • nVidia omwille van de prijs/prestatie, dewelke bij ATI beter is. Het hogere verbruik/temperatuur.

Probleem:

Mijn moederbord laat geen crossfire/SLI toe, enkel crossfire. Het is een AM3 socket en natuurlijk hebben deze moederborden deze combinatie niet. De Intel moederborden wel. Of zijn er misschien toch degelijke gaming moederborden die een AM3 socket hebben EN crossfire/SLI combinatie?

nVidia zou ik willen omwille van de beter Tessalation ondersteuning, toekomstig gericht dus. Er wordt gezegd dat Tessalation nog enkele jaren op zich laten wachten eer de game developers en gebruik van zullen maken maar ik geloof persoonlijk dat dit veel sneller gaat gebeuren.

Nen hele boterham om te lezen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ga je niet zo meteen een SLI AM3 bordje vinden.

De GTX480 is inderdaad beter met tesselation, maar heb je dat wel nodig ? ATi zal daar ook wel veel op verbeteren...

Als je goed prijzen vergelijkt kan je zelfs 2 HD5850's of een 5970 kopen voor iets meer dan een GTX 480.

Wat betreft de drivers; de laatste tijden zijn de drivers van Ati écht beter geworden. Mijn ATI kaartje runt volledig bugloos,... Vroeger waren de drivers van ATI niet goed.

Als we even vergelijken :

GTX 480 Standaard Koeling : 520 EUR

HD 5850 CF : 540 EUR

HD 5970 : : 577 EUR.

Voor iets meer geld heb je een CF opstelling van 5850's in huis, dat véél beter presteert dan de 480.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, bij mijns inzien is het een kwestie van smaak.

Persoonlijk zou ik een 480 nemen aangezien mijn volgend systeem toch via waterkoeling zal werken ipv luchtkoeling. Maar met luchtkoeling zou ik nooit een GTX480 nemen. Een radiator op je moederbord plaatsen gaat er ook voor zorgen dat alle componenten daar invloed van zullen ondervinden.

Wel een kanttekening bij superjona is niet de goedkoopste GTX480 heeft genomen. Die is namelijk van Palit voor €460.

Ik geef je wel 1 raad: Koop zo snel mogelijk die grafische kaart (welke het ook mag zijn) want ze gaan nog duurder worden door de dollar-euro relatie.

Over SLI: 1 keer GTX480 is momenteel meer dan genoeg. Tegen dat je daar niet mee toe komt zijn wel toch al een hele tijd verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren te weten gekomen dat mijn moederbord geen CF ondersteunt. :bawling:Ik nam gewoon aan dat dat wel het geval was.

5850 CF is "out of the question".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Na zeer lang beraad heb ik de knoop doorgehakt. Enkele weken geleden heb ik me een GTX570 van Asus aangeschaft.

Ivm multimonitor ben ik op de hoogte van dat je voor nVidia normaal gezien twee kaarten nodig hebt of te wel werk je met SofTH.

Nu heb ik toch een vraag. Deze GTX570 heeft meerder uitgangen. HDMI (1x), DVI (2x) en display poort (1). Heeft nVidia een driver ontwikkelt die het toch mogelijk maakt om met deze kaart 3 schermen aan te sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.