Ga naar inhoud

wifi printer b-box 2


barde

Aanbevolen berichten

Ik sta voor de aankoop van een nieuwe printer.

Ik heb wat onderzoek gedaan en de canon pixma mp560 staat me aan vooral voor de wifi-verbinding want ik heb meerdere pc's waarvan geprint moet worden.

maar de vraag is nu: ik heb een b-box 2 modem van belgacom kan ik die printer via de wifi opnemen in het netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt het dat je zoveel poorten nodig hebt?

Als je teweinig poorten hebt dan kan je 2 dingen doen:

Een van de computer voorzien van usb-netwerkkabel

ofwel

een switch kopen.

Vergelijk een switch zoals een usb-hub.

De swicht sluit je gewoon aan de vrije poort en dan kan je tot 8 of meer computer enz. aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten maar 2 ethernetpoorten aan dit is een modem van belgacom voor digitale tv en zo de modem zend ook een wifi signaal uit kan ik daarmee de printer niet in het netwerk opnemen want deze heeft ook wifi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad mogelijk om deze printer in een draadloos netwerk met een Belgacom B-box op te nemen.

Persoonlijk vind ik Canonprinters nogal traag. Kan een tijdje duren vooraleer hij reageert na het geven van een printcommando. Specifiek met dit type heb ik geen ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de printer traag reageert stoort mij niet echt ik heb nu een canon i560 en ik ben er altijd zeer tevreden over geweest maar nu is hij echt versleten (wat wil je na zeker 5 jaar)

en ik ben het beu om telkens de pc met de printer op aangesloten op te starten voor 1 blad nu kan ik de printer naast de modem zetten (of waar ik wil) en printen via het netwerk.

Dus ik zal binnenkort de canon pixma mp560 kopen en als ik moeite heb om hem te installeren zal ik het wel laten horen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag de printer gaan halen.

Dus ik moet via de printer verbinding maken met mijn modem/router, ik zoek naar signalen, vind mijn signaal meteen, voer de juiste beveiligingen in en dan probeert hij verbinding te maken, en even later krijg ik de foutmelding: Verbinding maken met het toegangspunt is mislukt. Controleer de instellingen van het toegangspunt en probeer het opnieuw.

de instellingen zij zeker juist heb andere beveiligingen en zelfs zonder geprobeerd maar telkens dezelfde error.

kunnen jullie me a.u.b. helpen!!!!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraan of onderaan de printer zie je de mac adres van de printer vermeldt zoals 00 23 HJ KL M2 33 (kan zijn dat het achter mekaar staat maar in ieder geval staat er mac)

Ga nu naar de router

Bij wireless of geavanceerd / wireless dient je de mac adres van de printer toe te voegen aan de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me maar ik heb het werkende gekregen ik heb de modem/router gereset en opnieuw geprobeerd zonder beveiliging en het loopt nu als een trein ik ga nu proberen de beveiliging terug in te stellen en zien of het nog werkt maar ik ben er gerust in sorry dat ik jullie stoorde maar toch zeker bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.