Ga naar inhoud

PHP met Mysql laten samenwerken


Aanbevolen berichten

Na lang zwoegen heb ik het eindelijk voor mekaar gekregen Apache te runnen met PHP.

Nu alles "goed" werkt wilt MYSQL niet mee. Ook vind ik in mijn phpinfo geen mysql gegevens terug. Of enkel gegevens naar een path.

File Sharing and Server

Dit is de forwardurl. Ind is de PHPinfo en PHPmyadmin wilt natuurlijk niet werken omdat hij de database niet vindt. Hoe los ik dit probleem op :(

Ik ben ten einde raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

phpmyadmin gebruikt grotendeels altijd localhost. Dus de SQL server moet op dezelfde pc/server draaien als waar de webserver op draait.

Om volledig gebruik te kunnen maken van een eigen thuis server moet je de volgende dingen installeren:

Apache

PHP5 (in apache toevoegen, extra .dll bestandje downloaden)

SQL server (of andere database software)

php modules voor gebruik van bepaalde commando's

die 4 dingen zijn de voornaamste dingen. Wanneer je die 4 apart van elkaar werkend heb:

dus:

- je kan website's bekijken op: http://localhost

- je kan php code laten uitvoeren door de server

- je kan via een sql client connectie maken met de database server

- en je hebt een aantal modules geinstalleerd in PHP

Dan kun je ze gaan combineren. Het enige wat je moet doen is eigenlijk apache laten combineren met sql. Dat doe je gewoon door in je database php bestand de 'host' te zetten als "localhost" omdat de sql server draait op de webserver.

Zou de SQL server op een andere pc/server draaien. Moet je daar het ip-adres of de Domeinnaam invullen voorbeeld van die 2 situaties:

with localhost

<?php
$host = "localhost";
$user = "username";
$pass = "password";
$database = "database";

if(!mysql_connect($host, $user, $pass)){
     echo "can not connect to the database server";
     exit();
}else{
     if(!mysql_select_db($database)){
            echo "can not connect to the database"
     }
}

?>

en wanneer de database server ergens anders staat moet je de $host variabele aanpassen aan de server's ip-adres of naam

als de server ergens anders op draait en je wilt dat phpmyadmin met je database wilt connecten moet je een config file aanpassen, ik weet alleen niet precies welke. Want ik gebruik eigenlijk altijd localhost daarvoor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Leroy Baeyens

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

als ik jouw was zou ik Xampp downloaden (gebruik ik ook meestal) hier zit alles al bij inbegrepen: phpmyadmin,filezilla (FTP), mercury mail en apache. hier zit alles bij wat je nodig hebt om een site op je pc te laten draaien.

wat voor een besturings systeem gebruik je? hier onder heb ik linkjes naar de site van xampp (het is gratis)

windows?mac?linux of Solaris?

hier volledige lijst:

Apache, MySQL, PHP + PEAR, Perl, mod_php, mod_perl, mod_ssl, OpenSSL, phpMyAdmin, Webalizer, Mercury Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v3.32, Ming, JpGraph, FileZilla FTP Server, mcrypt, eAccelerator, SQLite, and WEB-DAV + mod_auth_mysql.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.