Ga naar inhoud

vragen i-mac


Aanbevolen berichten

Na lang aankijken heb ik toch afscheid van mijn oude pc genomen en een i-mac aangeschaft. Na Windows is dit uiteraard heel nieuw en wennen.

Daarom heb ik hierover wat vragen wat ik nog niet heb kunnen vinden.

-De verkoper vertelde dat er geen antivirus noodzakelijk is. Is dit juist?

-Moet ik een firewall installeren?

-En hoe is dit met spybot& destroy en ad-aware en anti malware?

-Hoe is dit met taken als schijfopruiming en schijfdefragmentatie? Deze taken heb ik nog niet kunnen terugvinden.

-Een programma als CCleaner werkt niet, heb ik een alternatief nodig?

- Is een spamfilter aan te bevelen?

Spam ongelezen verwijderen, hoe gaat dit? Tot nu toe kan ik het alleen verwijderen wanneer de mail is aangeklikt maar dan is het ook geopend. En dat is nou net niet de bedoeling...

Een hoop vragen derhalve maar het ook heel nieuw maar ook heel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een anti-virus is natuurlijk noodzakelijk, zelfs op een i-mac. De tijd dat er geen virussen op een mac-systeem konden komen is al lang voorbij.

2. Installeer dus ook maar een firewall om je tegen deze virussen en allerlei poortscans te beschermen.

3. /

4. /

5. Een spamfilter is aan te bevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leek mij ook vrij sterk dat dit niet nodig zou zijn en dus ga ik deze installeren. Bedankt voor je reactie.

Ik kom alweer een moeilijkheid tegen. Avast is een Windowsprogramma en zal dus evenals CCleaner niet op de i-mac werken?

Ik hoop dat er iemand is die antwoord op de andere vragen kan geven?

aangepast door madman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.