Ga naar inhoud

pc met windows XP crasht continu bij opstarten


Wimmos

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een Windows XP PC van 7 jaar oud, en totnogtoe waren er weinig problemen.. Maar vandaag terwijl ik aan het kijken was naar een online serie (wat ik wel vaker doe) kreeg ik ineens een paar runtime errors (specifieker kan ik niet zijn want weet het niet meer), daarna een melding van Dr. Swarse (ofzoiets??) dat mijn errors niet konden opgelost worden. Toen heb ik de computer heropgestart, maar sindsdien zit hij in een loop van opstarten en crashen na het laden van windows XP.. Ook als ik op F8 duw tijdens het opstarten lukt het me niet om na het kiezen van "safe mode" of elke andere optie, de pc terug op te starten.

Kreeg ook deze error toen ik via F8 in het menu terechtkwam en klikte op "disable automatic restart on system failure":

C000021a {Fatal System Error} The Windows Logon Process Terminated Unexpectedly With A Status of 0xc000022 (0xc00000000 0xc00000000) The System Has Been Shut Down

Op mijn computer staan nog bestanden die ik graag zou houden, dus een gewone herinstallatie zou ik liefst vermijden indien mogelijk.

Bedankt alvast voor jullie hulp!!

---------- Post toegevoegd om 20:44 ---------- Vorige post was om 20:31 ----------

Oja, verder nog: Ik heb onlangs geen nieuwe hardware geinstalleerd, en twee a drie dagen ervoor wel software maar goed.. Pc is ook niet gevallen onlangs. Ik heb wel nog nooit het stof uit de pc proberen halen maar lijkt me niet dat het hierdoor komt?

-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier staat wel iets van uw probleem.

GoBack causes a Stop error C000021a

Internet Explorer Maintenance Policies May Cause an Access Violation in Winlogon

Als het niet werkt dan kunnen we helpen met bacup van de data zodat je XP opnieuw kan installeren.

Hoi,

Eerste link doorgenomen. Als ik op spatie druk dan krijg ik "profile 1" om uit te selecteren. Hierna start windows op (zoals ik al had), en dan krijg ik terug enkele seconden een blauw scherm, maar nu opmerkelijk iets langer dan normaal.

De tweede link: ik zie niet echt hoe ik dit kan oplossen als ik me niet kan aanmelden op windows?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ubuntu

Brand het op cd of dvd

Start de computer op en legt de cd of dvd in de cdrom (wel in de bios de cd of dvd als eerste boot zetten)

Kies voor live cd (standaard)

Er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal

Kies toetsenbord

Dan komt je in windows achtige scherm.

Nu kan je uw data veilig overzetten op externe harddisk of netwerk.

Kies wel voor kopieren en plakken.

Nooit knippen en plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start de computer op en tokkelt de hele tijd op DEL of F1 of F2

Dan komt je in de bios.

Je ziet tab BOOT

Daar kan je zien of de cdrom of dvdrom als eerst boot staat.

Je kan dat instellen door op enter of + of - te klikken.

Daarna op F10 klikken om uit de bios de te komen.

Ok ik heb het zo ingesteld, maar als ik dan opstart dan hoor ik de cd-rom wel draaien maar crasht de PC hierna.. wanneer kan ik dan kiezen voor live cd, ik zie die optie nergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je de iso bestand als iso gebrandt?

Kiezen voor live-cd cd ziet je op de scherm.

Ik heb het iso bestand gewoon op CD gezet, moest ik iets anders gedaan hebben?

Wanneer krijg je de keuze voor live cd?

---------- Post toegevoegd om 10:41 ---------- Vorige post was om 10:36 ----------

Live cd start niet op

Lees dit net, ik wist niet dat ik het als image moest bewaren (had je ook niet verteld en ik ben zo noob dat ik dat niet weet :P). Opnieuw proberen met image? Met welk programma kan ik dat doen want op deze die ik nu gebruik staat geen Nero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een iso bestand naar cd te branden, moet je de optie image naar schijf branden zoeken.

Bij Nero staat die onder backup.

---------- Post toegevoegd om 12:55 ---------- Vorige post was om 12:41 ----------

Een gratis brandprogrammatje dat perfect voldoet is ImageBurn.

Voor een korte handleiding kan je hier kijken.

Let op want de links in de handleiding gaan naar een vorige versie.

Downloaden kan je op de link in dit bericht en voor het nederlandse taalpakket gebruik je deze link.

Voor het taalpakket pak je het zip bestand uit naar de lokatie die in de handleiding is opgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.