Ga naar inhoud

beschadigd bestand?


Embe

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik een windows bestand open, krijg ik rechtsonder een waarschuwing te lezen; het bestand of de map C:\documents and settings\eigenaar\local settings\temp. is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit. Hetgeen ik ook prompt doe. Echter de volgende keer dat ik de P.C. weer opstart komt deze waarschuwing weer terug. Het lijkt er op dat ik bij het opstarten een of ander bestandje meeneem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen idee maar probeer de onderste.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat het even duurde. Ik heb het bovenstaande gedaan. Ccleaner had ik al geïnstalleerd. Bij het openen van een bestand krijg ik toch weer dezelfde foutmelding.

En ook de volgende melding; Adobe Acrobat AcroRd32.exe-bestand.

het bestand of de map C:\documents and settings\eigenaar\local settings\temp is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit. Maar deze boodschap komt ook steeds terug. Dus op de een of andere manier download ik misschien iets, iedere keer als ik mijn P.C. opstart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt dus die rare melding maar de programma's starten nog wel op als je de melding dichtklikt?

Het hulpprogramma chkdsk heeft blijkbaar geen effect; ofwel voer je het niet op de juiste manier uit.

Open het opdrachtprompt, typ chkdsk C: /r en druk enter.

De C schijf zal nu gecontroleerd worden op fouten en de gegevens op "foute" plekken word indien mogelijk gerecupereerd.

Dit kan een tijdje duren, afhankelijk van de grootte van de schijf en de snelheid van je pc.

Na de controle krijg je een samenvatting te zien. Kan je deze samenvatting in een volgend bericht plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bovenstaande heb ik gedaan. Krijg ik als tekst; het type bestandsnaam is NTFS kan actieve station niet vergrendelen. Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? J/N (met achter de n een flikkerende cursor). Als ik de J aanklik gebeurt er verder niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat heb ik gedaan en daarna P.C. opnieuw opgestart. Krijg ik het navolgende:

het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd ...

Het type bestandssysteem is NTFS.

Kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen.

Windows heeft de schijfcontrole voltooid.

Heb je iets aan deze gegevens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar Start, Uitvoeren en typ winver in en klik op OK. Staat er nu bij versie Service Pack3?

Je kunt Schijfcontrole (Checkdisk) ook buiten Windows om gebruiken, en starten vanaf de Windows XP CD. Laat deze CD in het station zitten, start je pc opnieuw op en boot vanaf deze CD. Laat het geheel even laden en druk dan op R. Nu kun je chkdsk C: /r intypen en dit commando laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.