Ga naar inhoud

beschadigd bestand?


Embe

Aanbevolen berichten

Ik heb een cd geleend (incl. service pack 1a, maar mijn upgrades tot en met service pack 3 blijven bestaan neem ik aan). Daarna de handelingen verricht, met bibberende benen aan het BOOTTEN gegaan. CHKDSK C:/r kon ik nergens intypen. Wel CHKDSK na C:. Een heleboel gegevens vlogen over het scherm. Opnieuw opgestart en tot nu toe werkt alles nog en heb ik nog geen foutmelding gehad. Wel krijg ik het volgende bericht als ik CHKDSK via Start en Uitvoeren doe; type bestandsnaam is NTFS. Waarschuwing: parameter F niet opgegeven. CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen lezen modus. CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3), bestandscontrole voltooid.

CHKDSK is bezig met controleren van indexen.

CHKDSK is bezig met controleren van security descipters.

Daarna verdwijnt alles voordat ik heb kunnen lezen wat hierna nog komt aan tekst.

Denk je dat het zo voor elkaar is?

Ik ben leek op het gebied van P.C.'s en daarom ook huiverig als ik te diepgaande handelingen moet verrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

oke, ga gelijk aan de slag!!

Na het opstarten vanaf de cd en in het Boot menu heb ik een aantal maal geprobeerd chkdsk /r in te voeren maar dit wordt steeds afgedaan met de melding "ongeldige invoer" of zoiets. Ik ben tot en met C:windows/ gekomen.

aangepast door Embe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch zo gedaan:

Start de computer opnieuw op.

Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.

Kies de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.

Typ het Administrator-wachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administrator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.

Typ chkdsk /r bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste stegisoft, Ik heb de volgende handelingen gedaan; cd-rom in de P.C.; computer opgestart; f12 ingedrukt tijdens het opstarten; (kan nergens iets vinden m.b.t. welkom bij Setup); de p.c. z'n gang laten gaan; laden vanuit de cd i.p.v. harde schijf; na onderin het beeld een aantal programma's voorbij te zien flitsen komt er c:windows en nog wat. Ik kan op geen enkele manier chkdsk/r intoetsen. Ik krijg dan te lezen dat de opdracht niet herkend wordt. Nogmaals, ik ben leek op het gebied van computers dus bang om in het interne van dit apparaat te duiken met als gevolg dat ik misschien wel een verkeerde opdracht geef en dan iets verschrikkelijks op p.c. gebied heb gedaan en dingen kwijt ben. Dus las je het wilt en het geduld hebt, zeg mij dan stap voor stap wat ik moet doen s.v.p. Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt steeds gesproken van een scherm met "welkom bij Setup". Maar dit scherm krijg ik niet. Nadat ik bij het opstarten de F12 knop heb ingedrukt krijg ik het volgende; select a boot first device, kies ik voor cd-rom uit de 2 mogelijkheden. Komt er Verifying; windows setup, bestanden laden. Ik krijg nergens een programma of een zwart venster waarin ik C:\ windows > kan typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet bij opstart op F12 drukken.

Je moet wachten tot je setup.....druk op toets ziet

Dan druk je op eender welke toets.

Als dat niet zo is dan moet je in de bios de cdrom of dvdrom als eerste boot zetten.

Start de computer op en druk op DEL of F1 of F2

Dan moet je bij tab boot (bovenaan) gaan en dan de cdrom of dvdrom als eerst zetten.

Dat doe je door enter of + of - te klikken.

Dan op F10 klikken en dan Y of J klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de computer aanzet, krijg ik geen bericht 'set up .... druk op toets". Hij gaat gewoon door naar Welkom etc.

Druk ik op F1 dan zie ik onderaan het beeld ook allemaal bestanden die geladen worden, net zoals bij het indrukken van de f12 knop. Dat bij tab boot en verder zegt mij niets omdat ik dit scherm niet te zien krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.