Ga naar inhoud

Hoe op laptop bestanden van desktop pc kunnen zien + afprinten??


Sempike

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

ik heb een laptop gekocht en nu zou ik graag een deel bestanden kunnen zien die op de vaste pc staan, het gaat om een heleboel foto's etc. Ik weet dat dit iets is met bestanden delen ofzo, ik heb al eens een site bezocht en dingen geprobeerd, maar dit lukt niet.

De vraag is nu, hoe kan ik dit doen, dit is niet met een netwerkkabel ofzo, maar via draadloos internet... gaat dit dan...? zo ja hoe dan:)

Ik heb me laten vertellen dat de laptop de gegevens van de desktop moet kunnen zien, maar niet andersom, anders kan zomaar iedereen mijn laptopbestanden zien....

Verder zou het ook zeer leuk zijn moest ik kunnen printen op de laptop, met de printer die aan de desktop vasthangt.

Ik weet dat dit misschien een moeilijke vraag is, maar ik weet dat dit mogelijk is, alleen kan ik het zelf niet, dus al zeker op voorhand enorm bedankt aan de mensen die mij willen helpen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wel,

als je rechtermuis knop drukt op de te delen map, klik je op delen(delen en beveiliging ofzo) dan volg je de setup, herstart je de pc, op de andere pc moet je dan op hetzelfde domein netwerk ofzo gaan en dan kan je ze zien,

dit is vlug uitgelegd, een volledige omschrijving kan je vinden op:

http://support.microsoft.com/kb/307874/nl

voor printerdelen,

op de laptop moet je naar configuratiescherm gaan, daar printers, printer toevoegen, dan moet je aanvinken: printer uit netwerk, dan laten zoeken, dan de juiste printer aanklikken en klaar

en volledige beschrijving kan je vinden op:

http://support.microsoft.com/kb/814005/nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar kunnen wij u zeker mee helpen, met beide vragen! :mrgreen:

de eerste is een vrij simpele.

u drukt met rechts op de map die u wilt delen via het netwerk, drukt dan op eigenschappen en u drukt vervolgens op delen.

dan ziet u halverwege iets staan van op het netwerk delen, vink dit aan.

klik dan op toepassen en voila, die map is gedeeld op het netwerk.

ga dan naar de laptop, ga vervolgens naar netwerk en voila, als het goed is moet het hier komen te staan, zo niet klik dan even op de naam van de computer en dan moet u de map kunnen zien.

DE PRINTER

de printer kunt u ook heel gemakkelijk voor alle 2 de computers gebruiken

u installeert de drivers op beide pc's

dan gaat u op de pc waar de printer niet op is aangesloten (in dit geval dan de laptop) een printer toevoegen, u laat de laptop dan zoeken naar een netwerkprinter.

als deze word gevonden voegt u deze toe en dan kunt u normaal printen.

als u verder nog vragen heeft hoor ik dit graag.

groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, op mijn vaste pc heb ik vanalles al ingesteld, ik heb de werkgroepnaam veranderd, en dezelfde gemaakt als die op de laptop. Ik heb ook de schijf die ik wil kunnen zien laten delen, er staat nu zo'n handje onder...

is dit alles wat ik moet doen op de vaste pc?

dan de laptop, ik zag hier nergens die schijf staan...

komt dit eigenlijk bij mijn gewone schijven bij, of bij het deel 'netwerk'

mss even ter info, op de laptop staat windows vista... mss dat dat helpt.

ik heb intussen bij netwerkcentrum 'netwerkdetectie' aangemaakt.

als ik dan kijk bij netwerk, dan staat er enkel deze laptop bij, en geen andere... dus ik denk dat hij die vaste pc niet kan detecteren ofzo...

dan even over de printer, deze kon hij ook niet vinden op de laptop.

op de vaste pc ben ik naar printers gegaan, delen genomen, er daar staat nu ook een handje onder.

...

ik denk gewoon dat het iets is op de laptop...

maar wel, ik mag enkel maar de vaste pc z'n bestanden zien he, niet omgekeerd, anders kunnen anderen mss ook mijn laptopbestanden zien...?....

grtz!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vista is iets raars :-)

heb het overlaatst ook moeten instellen bij onze vista laptop

heeft ook een tijdje geduurd

maar als je daar naar die netwerk eigenschappen gaat....ik weet niet hoe dat juist noemt en hoe je er juist naartoe gaat, want ik zit mommenteel op een xp

maar daar zie je dan normaal verschillende dingen staan van 'printer delen' en 'bestanden delen' en al die dingen en meestal staat dat standaard uitgeschakeld.

Die dingen moet je dan zowat inschakelen

ik weet niet of je iets bent met deze uitleg. Ik kan het mommenteel niet specifieker uitleggen, want ik zit nu op xp. Maar kijk eens rond in je configuratiescherm en daar naar alles wat met netwerk te maken heeft.

en het zou den bij je netwerkcentrum moeten komen, daar zou je dan je pc naam moeten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik heb dus al vanalles gedaan,

op beide pc's heb ik een werkgroep ingesteld, deze zijn natuurlijk beide exact hetzelfde.

op de laptop dan heb ik bij netwercenter vanalles aangevinkt, nu staat aan: netwerkdetectie, bestanden delen etc. Dus ik zou denken, alles wat nodig is staat aan...

Als ik dan naar de windows verkenner ga (noemt dat zo nog...geen idee) dan klik ik op netwerk, en zie ik daar enkel de laptop staan, en geen vaste pc....

hmmm

alvast bedankt allemaal, maar het lukt nog altijd niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm...

die printer is later niet echt een probleem denk ik. Dat is gewoon bij configuratiescherm en dan printer toevoegen daar.

Maar daarvoor moet je eerst verbinding kunnen krijgen met je andere pc

heb je al een map gedeeld?

ga even naar je xp, en klik daar met je rechter muisknop op de 'gedeelde documente' bij 'deze computer' en klik daar 'eigenschappen' en ga daar naar het tab 'delen' en duid daar de 2 middelste dingen aan. ('van deze map een gedeelde netwerkmap maken' en 'netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen')

en zie je op je xp, je vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.