Ga naar inhoud

Hoe op laptop bestanden van desktop pc kunnen zien + afprinten??


Sempike

Aanbevolen berichten

eum ethernet... dat is gewoon internetpoort he... ben 98.6% zeker van wel :) hehe

ja ik ken dus wel iets van pc's, maar iets van netwerken dan weer niet

eum, ja ik zie er zo vanachter op de pc één...

ikheb gezien dat in dat verslag er een paar ip adressen staan ook, die 192.xxx.x.x, is die van de router. dus dat is draadloos internet...

verder heeft mijn broer ook nog een pc, die ook via de router natuurlijk internet heeft... die z'n ip weet ik niet, weet ok niet of dat een ander ip is.... zeg dit maar omdat er heel mss iets mee te maken heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de 192.168.0.1 is het ipadres van je router, de 192.168.0.103 die van je pc. dit zit in ieder geval snor. je werkgroepnaam paterstraat10 is ook ok, de pc naam zou ook geen probleem mogen zijn.

wat mij ook opvalt is dat het diagn. prog. 2 netwerkadapters vond:

1. HP EN1207D-TX PCI 10/100 Fast Ethernet Adapter (vast op je MB, naast je usb's?)

2. Intel® PRO/100 VE Network Connection (PCI, op het onderste deel van de keerzijde)

De intel is aangesloten op het netwerk en staat in contact met zowel de router als de pc. lijkt goed. als je er inderdaad twee hebt, probeer dan eens je ethernet kabel te versteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat eiegnelijk nog beter is, is het uitschakelen van een van je netwerkkaarten. dit doe je via windowstoets + pauze te drukken, hardware,apparaatbeheer, netwerkadapters openen en rechtsklikken op de adapter die je wilt uitschakelen. kies hier de HP-adapter daar volgens de gegevens je netwerkkabel op je intel aangesloten is.

verder nog eens controleren of bij je netwerkinstellingen (netwerkverbindingen, lan-verbinding rechts klikken, eigenschappen) client voor windows netwerken en printer- en bestand delen voor windowsnetwerken aangevinkt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.