Ga naar inhoud

Hoe op laptop bestanden van desktop pc kunnen zien + afprinten??


Sempike

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een andere situatie denk ik, zal het even uitleggen

PC A met xp erop, en één laptop, laat ons zeggen 'laptop vista'

1) op vaste pc a met xp zie ik:

- niet de vaste pc

- wel de laptop met vista

2) op de laptop met vista zie ik:

- niet de vaste pc

- wel de laptop

- én ook de router!

hieronder zet ik even de screenshots die erbij horen...

dit is wat ik zie op de vaste pc met xp:

desktopviewii8.jpg

Wat ik op de laptop zie:

laptopviewfv4.jpg

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ok, ik dacht 2 laptops maar geen probleem.

Volgende vragen:

Als je op het door jou getoonde bovenstaande xp-scherm, op "bovenliggende map" klikt, wat zie je dan? enkel jouw werkgroup of nog andere? als het goed is enkel jouw werkgroep. is dit niet zo, dan moet je je werkgroepnaam aanpassen.

Dit kan via de eigenschappen van "deze computer" --> computernaam--> wijzigen. (gebruik je xp home of xp pro?)

Wat ook het proberen waard is, is een nieuwe werkgroep op beiden computers in te stellen.

IVM je router: Dat je de router op vista ziet en op xp niet is normaal, ik zie mijn router ook niet onder xp, vista heb ik niet.

Clickx had vorige maand een special netwerken in de winkel liggen. op de cd stonden een aantal prog. om uw netwerk visueel in kaart te brengen. Misschien kan je die nog ergens op de kop tikken en deze eens uitproberen en zien of die iets vinden.

Hoe staat het met de router instellingen? uw pc is toch niet geblokkeerd voor netwerktoegang? kunt ge met beide computers net internet op?

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij bovenliggende map zie ik idd enkel mijn werkgroep, en beide pc's zitten op het internet...

tis zo dat internet binnenkomt in de router, vandaar vertrekt een draad naar de vaste pc (en nog een andere vaste pc, maar die meot niet op het netwerk op) en dus op de router staat een antenneke, waar ik dan draadloos internet op de laptop mee heb.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh,of dat zo is... geen idee...

het zou nogal 'slecht gemaakt' zijn door windows als dat echt moest, je kan moeilijk een vaste pc 'laptopxxxx' gaan noemen, of een laptop dan 'thuis', of 'homepc' of weet ik wat...

als dat is, tja, dan moete we der maar een opl op vinden, weet iem mss of dat echt nodig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh,of dat zo is... geen idee...

het zou nogal 'slecht gemaakt' zijn door windows als dat echt moest, je kan moeilijk een vaste pc 'laptopxxxx' gaan noemen, of een laptop dan 'thuis', of 'homepc' of weet ik wat...

als dat is, tja, dan moete we der maar een opl op vinden, weet iem mss of dat echt nodig is?

uw opmerking is terecht maar je kan op beide computers toch een account (gebruikersaccounts onder configuratiescherm) aanmaken met dezelfde naam. ge ziet toch zelf op welke pc ge bezig bent, dat er daar nog eens laptop of pc moet voor staan? Let wel het gaat hier over accountnamen, niet over de computernaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah oke, sorry

wel, op onze vaste pc hebben we geen gebruikers... dat is gewoon ja 'algemeen' zeker, of wat is dat...

op de laptop gebruiken wel wel verschillende accounts, maar op de vaste kan ik de geg's van de laptop zien, dus dat is volgens mij niet het probleem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb eens gezien, de instelling van de router staanop dhip of hoe noemt dat.. is het dat?

of waarbij kan ik dat zien, hoe noemt het ofzo... kweet ni goe waar kijken,

en idd killer queen, de vaste pc had én dezelfde pc naam, én dezelfde omschrijving! merci

khoop echt dat snel in orde gaat komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.